SERP – כאשר אנו מקלידים מילת מפתח מסוימת בתוצאות החיפוש מתקבלות תוצאות רבות ומגוונות. למרות זאת, איננו מתלבטים רבות בין ים התוצאות, מחליטים בתוך 2-3 ומקליקים על התוצאה המתאימה לנו.
איך להגדיר נכון 100% יוסט לקידום אתרים YOAST SEO - חלק 2:
חלק 1 נמצא בערוץ היוטיוב שלי.
איך אנו עושים זאת? ובכן, גולשים רבים פשוט מקליקים על אחת מבין 3 התוצאות שהם רואים, ואחרים שמים לב לאלמנטים נוספים אשר מופיעים בתוצאות החיפוש – תמונות או סרטונים.
להופיע ראשונים בתוצאות עמוד החיפוש: SERP
(SERP Search Engine Result Page) הוא מונח המתייחס לעמוד החיפוש שמופיע לאחר שמקלידים בו את מילות המפתח הרלוונטיות. בזמנים עברו עמוד זה הציג רק תוכן מילולי, אבל מאז השתנו פני הדברים וה-SERP מציג גם סרטונים ותמונות.
כמו כן, במקרים שבהם מדובר בבעל עסק, יופיעו בתוצאות החיפוש גם נתונים חיוניים כמו המיקום על המפה, כתובת בית העסק או שעות פתיחה.
עוזרים למנוע החיפוש לקדם את האתר שלך
כאמור, כבעלי אתרים רבים מאתנו רוצים להופיע בתוצאות הראשונות של ה-SERP.
ישנם מספר פרמטרים לשיפור הנראות שלכם ולשיפור הדירוג שלכם בגוגל.
אז איך משפרים את SEO קידום אתרים שלכם?
מה הם הפרמטרים לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש?
חשוב לשים לב לכמה פרמטרים שיעזרו לנו לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל:
- בניית תפריטי ניווט ברורים – תפריטי הניווט מאפשרים ללקוח להתמצא באתר האינטרנט, ועל כן עליהם להיות פשוטים להבנה. חשוב לבנות היררכיה ברורה בין כל התפריטים. כמו כן, על התפריטים להיות ממוקמים בדרך כלל בצדי העמוד או בחלקו העליון.
- עיצוב מותאם לנייד – ה-SERP תקף היום יותר ויותר למכשירי הסלולר הקטנים. לא פעם, משתמשי הטלפון החכם מעדיפים לבצע חיפוש בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, דווקא בשימוש במסך הקטן שלהם בסמארטפון. משום כך, חשוב להתאים את האתר לאפליקציות ולנייד. כך תוכלו להיות בטוחים שתגיעו גם ללקוחות שגולשים רק בסלולר.
- התמונה והסרטון ששווה אלף מילים (הוספת מדיה עשירה לתוכן שלכם) – לתמונות ולסרטונים באתר יש תפקיד חשוב מבחינת חיפוש. לא זו בלבד שהן מעניקות את היופי והעיצוב לאתר, אלא הן גם תורמות למנוע החיפוש. כשם שעושים אופטימיזציה לעמוד תוכן, כן חשוב לעשות אופטימיזציה לתמונות והאצת מהירות האתר שלכם – להעלות את התמונות בגודל המתאים לאתר ולהעניק לתמונות את התיאור המתאים להן.
- מהירות הטעינה – גוגל מייחסת חשיבות גדולה למהירות הטעינה של האתר ומעדיפה לקדם אתרים שיכולים להיטען תוך 2-3 שניות.
- מתממשקים עם הרשתות החברתיות – לא תמיד ברור אם ההתממשקות עם פייסבוק או לינקדאין תורמת לקידום האתר ואיך זה קורה, אך אם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה שלכם ואת מספק הכניסות, כדאי לחבר ולפרסם את האתר ברשות חברתיות בצורה אורגנית.
מובן שפרסום ברשתות החברתיות, יביא לכם טראפיק נוסף לאתר שלכם, וכן האזכורים של האתר שלכם בהן, יוסיפו לדירוג שלכם בגוגל.
איך להשתמש בתצוגות השונות שב- SERP?
ישנן מספר תצוגות שונות בתוצאות החיפוש של גוגל והן:
- התוצאות הממומנות, בראש ובראשונה.
- התוצאות של גוגל ביזנס – Google Business.
- התוצאות האורגניות שלכם.
ראו דוגמא לשאילתא שביצעתי:
תוצאות אורגניות וממומנות בגוגל
איך משתמשים בגוגל ביזנס Google Business בשביל שיפור ה- Serp שלנו?
השירות של Google My Business מאפשר לבעלי העסקים להציג מידע לגולש כבר בתוצאות החיפוש.
ניתן להוסיף את העסק שלכם כאן.
כאשר נרשמים לשירות, יש צורך למלא פרטים חיוניים כמו שם העסק, כתובת, קטגוריה המתאימה לבית העסק (אפשר לבחור עד 9 קטגוריות), שעות הפעילות של בית העסק, אתר אינטרנט, מספר טלפון ליצירת קשר, תמונות ומאפיינים נוספים שחשוב שהלקוחות יידעו (דוגמת אפשרויות ישיבה בחוץ, Wi-Fi בחינם ועוד).
כלי זה מאפשר לבעלי העסקים להעניק פרטים חיוניים לגולש עוד בשלב הצגת ה-SERP.