גוגל דורשת שתנאי קבלת הקופון עבור 1,500₪, הינו מחייב אתכם להוציא עבור הפרסום בגוגל מינימום של 1,500₪ בחודש הראשון של החשבון שלכם ורק עבור חשבונות חדשים, על מנת לקבל אותו.
אתם בעלי עסק ויש לכם אתר? מעולה! אך ללא פרסום בגוגל הכולל קידום ממומן – הסבירות שהאתר שלכם ייצר רווחים עבור העסק, היא נמוכה.
סרטון על בניית קמפיין עם פלטפורמת Google Ads - פרסום בגוגל:
למעשה האתר שלכם מייצג את העסק בזירה האינטרנטית (צרו קשר עם בונה אתרים מקצועי).
אם בעבר אנשים היו פותחים עיתון או דפי זהב על מנת לחפש בעל מקצוע (לדוגמא), הרי שהיום פשוט נכנסים לגוגל, שהוא מנוע החיפוש האיכותי, הגדול והטוב ביותר, מקלידים בשורת החיפוש את מילות המפתח הרלוונטיות לחיפוש, וכבמטה קסם, עולות כל תוצאות החיפוש האפשריות.
איך עושים פרסום בגוגל?
קמפיין שיווקי של קידום ממומן בגוגל, יבטיח שכאשר גולש יבקש לאתר מוצר או שירות בתחום מסוים, והעסק שלכם רלוונטי למקרה, מודעת הפרסום שלכם תתנוסס באחת תוצאות החיפוש של גוגל.
אך חשוב לזכור! אם אתם לא ראשונים, הסיכוי שלכם שילחצו ויכנסו לאתר שלכם, קטן.
רוצים עוד סיבה ללמה זה כל כך חשוב שתעלו ראשונים בתוצאות החיפוש עם מודעה פרסומית טובה?
כמו שקורה גם עם קידום אתרים אורגני, משום שהנטייה של הגולשים היא לחשוב שמה שמופיע ראשון ברשימה בין אם זה אתר או מודעה פרסומית שיווקית ואף לא תוכן 100% אמיתי וכנה, הוא מבוקש ביותר ואי לכך גם טוב יותר, כך שכבר תקנו את סקרנותו.
ומעבר לכך, כ- 80% מהגולשים כמעט ולא עוברים את דף תוצאות החיפוש הראשון או אפילו מגוללים אותו מטה עד הסוף בכדי לבחון את היצע התוצאות.
התוצאות שמופיעות בראשית העמוד הן בגדר האפשרויות העיקריות אותן הגולש יבחר להיכנס ולבחון.
איך ניתן להשפיע על מיקום המודעות שלי בגוגל?
בצורה מאוד פשוטה! האלגוריתם של גוגל עובד בצורת הצעות מחיר לקליק.
ככל שתציעו יותר כסף על אותה מילת מפתח או ביטוי, שאתם רוצים להופיע בו במנועי החיפוש, כך גם תופיעו לפני המתחרים שלכם, שהציעו פחות כסף על אותה מילת מפתח או ביטוי.
חשוב לציין, שזה הוא אינו הפרמטר היחיד לקביעת העובדה, אם תופיעו לפני המתחרים שלכם או לאו.
יש לנו גם את הפרמטר של ציון האיכות בגוגל אדוורדס, אשר אומר בפשטות, ככל שהתוכן במודעה ובדף הנחיתה יהיו קשורים ונכונים יותר למילת הפתח או הביטוי שבחרתם, וככל שה- CTR: Click To Rate, שלכם יהיה גבוה יותר – אחוז שיעור הקליקים מכמות החשיפות שהייתה לכם למודעה ולאותה מילת מפתח – כך גם ציון האיכות שלהם יהיה גבוה יותר.
פרסום עם קידום ממומן בגוגל אדס
עד כאן הכל טוב ויפה, מפה והלאה אנו נכנסים כבר למורכבות הקמפיין הפרסומי שמקודם, שכן בשלב זה תלוי מה טיב הפרסום ולאן הוא מוביל את הגולש.
אם הפרסום הממומן מקשר לדף נחיתה איכותי או לאתר עצמו עולה הסבירות שהגולש יומר לליד – לקוח פוטנציאלי ואף יבצע הזמנה או רכישה אונליין במידה ותהיה לו אפשרות לכך, אך אם המודעה מובילה לאתר או לדף נחיתה לא מוצלח, תאבדו הגולש באותה המהירות בה השגתם אותו.
אפרופו מהירות.. אחד הפרמטים החשובים ביותר בכך שהדירוג של דף הנחיתה שלנו בגוגל יקבל ציון גבוה יותר בשביל קמפיין ממומן המניב יותר תוצאות, היא מהירות עלייתו לגולש בזכות שרתים חזקים ומהירים (ללמידה על אחסון אתרים לחץ כאן).
איך עובד הקידום הממומן בגוגל עם Google Ads?
קידום ממומן בגוגל משמעו יצירת מודעות פרסומיות המופיעות בראש דפי התוצאות ובצדן, בין אם המודעה מוצגת בראש רשימת התוצאות או בצד, הפורמט הוויזואלי דומה אינו שונה בהרבה.
הקידום הממומן מתבסס על מילות מפתח, או במילים אחרות, מילות חיפוש. כשתפנו למקדם מקצועי על מנת ליצור ולנהל קמפיין ממומן בגוגל, תצטרכו ליצור מודעה.
תוכלו למצוא את הנתונים של האתר שלכם וגם את אחוז הנטישה עם התזרים פעילות של הגולשים שלכם באתר, אם הטמעתם את השירות של גוגל אנליטיקס באתר שלכם.
דבר זה, יתן לכם תובנות מצוינות אשר יעזרו לכם לשפר את הקמפיינים שלכם בגוגל אדוורדס.
לשם כך תתבקשו לבדוק ולבחור ביחד עם מנהל הקמפיין, מספר מילות מפתח רלוונטיות, כשלכל ביטוי מחיר אחר, תלוי באיזה תחום מדובר ועד כמה ביטויים מסוימים הקשורים אליו נפוצים.
כמובן שיש לבחור במילות המפתח אשר סביר שקהל היעד שלכם, הלא הם הלקוחות הפוטנציאליים, יחפשו, במטרה למצוא את המוצר או השירות שגם העסק שלכם מציע.
האם כדאי לעשות זאת לבד או לפנות למקדם אתרים מקצועי?
קחו בחשבון שבכל תחום שהוא, לא תהיו המפרסמים היחידים אשר מעוניינים להילחם על כל גולש ולהציג את מודעות הפרסום שלהם לאותו קהל יעד המחפש בגוגל את אותם ביטויים רלוונטיים.
ישנה תחרות רבה וכל עסק רוצה להשיג את החשיפה המרבית בקמפיין הפרסום הממומן שלו בזירה של גוגל, וכאן אנו מגיעים לנושא ציון האיכות עליו נרחיב בהמשך.
אם כן, כדאי ורצוי לפנות למקדם מקצועי ומנוסה שיקים וינהל עבורכם קידום ממומן לקמפיין בגוגל, על מנת למקסם את תוצאות ההשקעה של הקידום הממומן.
מקדם אתרים מקצועי או חברה מקצועית יערכו מחקר מקיף עבור מילות המפתח הכדאיות והמתאימות לקמפיין עבור העסק שלכם בגוגל, יקים וינהל את הקמפיין בהתאם למסגרת התקציב שתחליטו לגביה, יכין את מודעות הטקסט בהתאם לתחום העסק, לאופי האתר ולאפיון קהל היעד, ידאג לעבודת אופטימיזציה (טיוב) במסגרת קידום הממומן, ויכין דוח נתונים סטטיסטיים עבור הקמפיין הממומן. כך תבטיחו לעצמכם תמורה מקסימלית עבור ההשקעה הכספית בקידום הממומן שלכם בגוגל.
קידום ממומן – ציון איכות בגוגל ואיך להיות ראשונים
אם כן, יש תחרות רבה בין המפרסמים בגוגל, ולכן, גוגל הגתה שיטה בסגנון מכרז, על פיה נקבע אלו מהמודעות יוצגו בתוצאות החיפוש.
בפועל, המפרסמים השונים באותה נישה מגישים במסגרת קמפיין הקידום הממומן הצעת מחיר לפי הקלקה.
COST PER CLICK
זהו המחיר אותו הם מציעים לשלם עבור כל פעם שגולש מקליק על המודעה שלהם. שיטת תשלום זו נקראת בעגה המקצועית CPC = COST PER CLICK , עלות עבור הקלקה, וכמובן שככל שהצעת המחיר להקלקה היא גבוהה יותר, כך יגדל הסיכוי שהמודעה תופיע פעמים רבות יותר בתוצאות החיפוש. הביקוש למודעות הוא כל כך גדול משום ששיעור מחירי ההקלקה הוא נמוך בהרבה מהמחיר שתצטרכו לשלם בכל ערוץ פרסומי אחר, ועל תוצאות הקידום ממומן אין עוררין, כך שזו בהחלט השקעה משתלמת.
QUALITY SCORE
מלבד זאת, אל תטעו לחשוב שהדבר מסתכם בכסף ובמי שמוכן להשקיע יותר. גוגל מתייחסת לפרמטר נוסף – רכיב הנקרא ציון איכות QUALITY SCORE, ומה זה אומר?
שבראש ובראשונה גוגל תמיד תדאג להעניק לגולשים שלה את חוויית הגלישה והשימוש הטובה ביותר, גם כאשר מדובר בפרסומות.
גוגל לא מסתפקת בקבלת הצעת ה-CPC הגבוהה ביותר, אלא בודקת את מידת התועלת והרלוונטיות בין המודעות המתחרות, על מנת להציג בסופו של דבר בפני הגולש את התוצאות האיכותיות ביותר למשתמש.
ציון האיכות
ציון האיכות מורכב משני דברים עיקריים: היסטוריית ביצועי המודעות של המפרסם אם יצר קידום ממומן בגוגל בעבר, וטיב דף הנחיתה או הקישור של המודעה הממומנת. ציון האיכות מבחינת גוגל הוא אקוטי וחשוב. ציון האיכות בקידום ממומן משפיע ישירות על האפשרות לפרסם בגוגל, על המיקום בו תופיע המודעה ותכיפות הופעתה, וכן על התעריף לקליק.
יש לכם שאלות? צרו איתי קשר והתקשרו עכשיו 072-3937747 ואשמח לעזור לכם בכל דבר ועניין.