קניית דומיין עם שם קליט תקל על הלקוחות למצוא אותך
קניית דומיין לעסק שלך
התקנה בחינם
רישום מהיר
שירות ותמיכה
כל מי שעוסק בתחומי קידום ובניית אתרים וכל מי שמתחזק אתר יודע מה רב ערכו של הדומיין.
הדומיין הוא כתובת אתר האינטרנט (בעברית או באנגלית) שאותה מקלידים הגולשים על מנת להגיע לאתר המבוקש.
שם הדומיין מחובר לכתובת IP מסוימת השייכת לשרת שבו האתר מאוחסן, ודרכה אתם יכולים להגיע לאתר ללא עיכובים, בדרך כלל.
לכאורה, קניית דומיין היא פעולה בלתי מורכבת שכל חברה לבניית אתרים חייבת לבצע, בתהליך בניית האתר, שבמסגרתה אתם בוחרים שם לדומיין ורוכשים אותו דרך חברה המספקת את השירות.
אף על פי כן, העניינים עלולים להשתבש בדרך, ולכן חשוב לשים לב למספר פרמטרים בעת רכישת הדומיין.
5 טיפים לבחירת דומיין
אלה כמה טיפים שיכולים להפוך כל קניית דומיין לפשוטה ומהירה יותר:
דומיין קליט – הגולשים מעדיפים שמות דומיין קצרים וקליטים שקל לזכור ולהקליד בשורת החיפוש.
בחרו כמה שמות – תחום הדומיינים תחרותי למדיי, כך שאם יש שם קליט ופופולרי במיוחד הוא "נחטף" ללא רחמים. כדאי להכין מראש רשימה של
שמות לדומיין שלכם – החל מהשם המועדף ביותר ועד לשם המועדף פחות. שכן, קניית דומיין תתבצע רק לאחר שווידאתם כי הוא פנוי. זאת ועוד, לעתים אתם עלולים לבחור דומיין זמין הדומה בשמו לסמלה המסחרי של חברה אחרת, ובכך אתם מסתכנים בתביעות משפטיות. ולכן, מעבר לבדיקה הטכנית של זמינות/אי זמינות של הדומיין, כדאי גם לערוך בדיקה משפטית.
בחירת סיומת לדומיין – בימינו קיימות סיומות מסוגים שונים, וחלקן אף סיומות ספציפיות שיכולות להתאים לשירות שלכם כמו finance. עם זאת, הסיומות הנפוצות יותר היום הן .com ו-co.il, ורצוי לדבוק בהן כאשר בוחרים את הדומיין.
קניית דומיין בעברית או באנגלית – שמות
דומיינים בעברית חדרו לאינטרנט החל משנת 2010. הם מוצעים באותו מחיר כמו דומיינים באנגלית ואינם יוצרים עיכובים בעת החיפוש בגוגל. עם זאת, דומיינים בעברית עלולים ליצור בלבול בקרב הגולשים, שכן את הסיומות של האתר נדרשים הגולשים לכתוב באנגלית. מסיבה זו, רבים מעדיפים לרכוש דומיינים באנגלית ולוודא שהם קליטים עבור הקהל הישראלי.
קל להכתיב אותו – כאשר אתם מבצעים שיחות טלפוניות עם הלקוחות באופן תמידי, עליכם להכתיב לא פעם את שם הדומיין שלכם ללקוח שמעבר לקו.
מסיבה זו, מומלץ להתרחק מעיצורים ש"נבלעים" בתוך השפופרת כמו P, B, N, S, אחרת תמצאו את עצמכם מכתיבים ללא סוף "p כמו פלפל", "N כמו נענע" וכדומה.
לא לשכוח לחדש את שם הדומיין
חברות העוסקות בדומיינים, הן חברות שגם בדרך כלל עוסקות באחסון אתרים, והן מציעות לכם שירותי קניית דומיין למשך שנה או שנתיים, תוך התניה שהדומיין יישאר באוויר כל עוד אתם משלמים עליו.
החברות מתריעות מראש מפני פקיעת תוקף הדומיין, אך הלקוחות לא תמיד נותנים את לבם לאזהרות אלה.
לעתים הם דוחים את פעולת החידוש, ובמקרים אחרים כתובת הדואר האלקטרוני המוזנת בטופס ההרשמה שייכת למנכ"ל עסוק (שאין לו פנאי להתעסק עם דומיינים), ולא לעובד האחראי על החידוש.
אם אינכם מעוניינים בכך שהאתר שלכם ירד מהאוויר, ואף גרוע מכך – שהדומיין המקורי שלכם ייחטף, חשוב למלא את הפרטים הנכונים בטופס ההרשמה.
מה רואים ב-WHOIS – בדיקת דומיין קיים
WHOIS הוא הארגון אשר מנהל את המידע הנאסף על רישום הדומיינים. באופן כללי, נחשב המידע על הדומיין למידע ציבורי שאליו יכול לגשת כל גולש. ב-WHOIS מופיעים פרטים שונים כמו תאריך תפוגת הדומיין או פרטי איש הקשר שעל שמו הוא נרכש.
רשמי דומיינים לא מעטים מציעים שירותי הגה על פרטיותם של בעלי הדומיינים על ידי הסתרת הפרטים של הדומיין. עם זאת, שירותים אלה עלולים לפגוע באמונם של הגולשים, שכן לקוחות פוטנציאליים עשויים לוותר על שימוש בשירותיה של חברה המסתירה מהם את פרטיה.