המהפכה הטכנולוגית שעובר העולם בעשרות השנים האחרונות, לא פסחה כמעט על אף תחום.
אם יש משהו שהמהפכה הזאת לימדה אותנו, זה שהחידושים אף פעם לא נגמרים וקשה מאוד לצפות את פני העתיד.
אחד התחומים הצומחים ביותר בשנים האחרונות, אשר מזמן כבר סומן כדבר שישנה את פני העתיד הוא עולם ה – VR – המציאות המדומה. גם עולם העסקים מבין את הפוטנציאל האדיר של עולם המציאות המדומה, ויזמים רבים מנסים את כוחם בכדי למנף אותו עבור מגוון רחב של נושאים בעולם העסקים.
חנות וירטואלית בעולם של מציאות מדומה של המטאוורס
תחשבו שבכל פעם שאתם מניחים את משקפי המציאות המדומה אתם נכנסים אל עולם אחר, שבו תוכלו להגיע אל כל מקום ללא שום נסיעה או המתנה.
אחת האפשרויות שזה יוצר לנו, היא לבקר בחנויות שונות ולרכוש מוצרים שיגיעו אלינו באמצעות משלוח – כאשר אנחנו רואים את המוצרים ממש כאילו היינו בחנות.
כאשר עסק בונה חנות וירטואלית כזאת עבור הלקוחות שלו, הוא יוכל להכניס אותם לחנות ולתת להם חווית רכישה ברמה אחרת מכל מה שהכרנו עד היום בעולם רכישות האונליין.
חברת מטא (לשעבר פייסבוק) לקחה את עולם המציאות המדומה צעד אחד קדימה, והקימה את המטאוורס, העולם שבו המציאות המדומה הוא המציאות.
כמה אנשים אפשר להכניס לחנות ב- MetaVerse?
כאשר משתמשים עם שרתים של חברה בתשלום, מספר האנשים שאפשר להכניס לחנות שכזאת תהיה מוגבלת.
החל מ – 50 משתמשים בגרסה החינמית ועד 500 כאשר מדובר על גרסה משודרת יותר בתשלום.
אולם, כאשר בעלי החנות משקיעים כסף ורוכשים שרתים משל עצמם, ניתן כמובן לבנות חנות בכל סדר גודל ולהכניס כמה משתמשים שתרצו שיוכלו לקנות בו זמנית דברים מהחנות.
חשוב לזכור שכרגע לא ניתן לרכוש ישירות מתוך החנות, אך השלמת תהליך הרכישה מתבצעת בצורה פשוטה וקלה על ידי הפנייה אל אתר האינטרנט של העסק בדומה לרכישה רגילה ברשת.
מהם היתרונות של חנות מטאוורס על פני חנות אונליין רגילה?
כאשר אתם מציעים ללקוחות שלכם חנות מטא וורס אתם יכולים לפנות גם אל אנשים אשר חוששים מרכישה אונליין.
רכישה באמצעות טיול וירטואלי בתוך המציאות המדומה מרגיש ממש כמו בתוך החנות האמיתית, ומעניקה ללקוחות חווית קנייה מיוחדת ובלתי נשכחת.
כמובן, שעבור בעלי החנות מדובר על חנות וירטואלית לכל דבר אשר מאפשרת לו להגדיל בצורה ניכרת את המכירות, ולנהל את המידע אודות נתוני הרכישה בצורה קלה ונוחה הרבה יותר מאשר בחנות רגילה.
כמו כן, המידע מהחנות מאפשר לדעת באיזה דברים הלקוחות מתעניינים ומסתכלים ולאיזה פחות, ובכך לדעת כיצד למקסם את הרווחים.
חשוב לזכור שכאשר הלקוח מרגיש שהחנות השקיעה עבור הלקוחות שלה ופיתחה עבור חנות וירטואלית ומיוחדת, הם יבינו שמדובר על מקום ששם את הלקוחות לפני הכול ויבחרו לרכוש דווקא שם את הדברים שהם רוצים לרכוש.
היתרון הגדול של חנות במטא וורס – ייחודיות!
לפחות בתקופה הראשונה עד שהתחום יהפוך להיות גדול יותר, בעלי חנות מטא וורס מחזיק במשהו שאין למתחרים – דבר שיכול לבדל אותו ולגרום ללקוחות להעדיף לרכוש את המוצרים דווקא אצלו.
כאשר הם יכנסו ויחוו את חווית המשתמש המדהימה שכרוכה בשיטוט בחנות וירטואלית מן הסוג הזה, הם ייהנו כל כך וירצו לרכוש מוצרים בחנות ולחוות את החוויה עד הסוף.
ועל כן, במיוחד בזמן הזה הקמה של חנות מטא וורס יכולה לגרום לחנויות להיות רמה אחת מעל המתחרים, ולאפשר להם להגדיל את ההכנסות שלהן בצורה משמעותית.
דוגמאות לעבודות על המטאוורס לבניית חללים אישיים ללקוחות Meta Verse
האם אפשר לתת שירות בזמן אמת למבקרי החנות שלכם ב- MetaVerse?
לאורך כל הביקור של הלקוחות בחנות ניתן להעניק להם שירות אישי בדיוק כפי שקורה בחנות.
כאשר הלקוח נזקק לעזרה הוא פונה בצורה וירטואלית אל אנשי החנות, אשר יכולים לנהל אתו שיחה ולענות לו על כל שאלה.
במיוחד בתקופה הראשונה שבה הטכנולוגיה עדיין לא מוכרת לציבור הרחב, ניתן להניח שלאנשים יהיו שאלות רבות ועל כן נושא שירות הלקוחות הוא חשוב במיוחד.
חנות מטא וורס – החנות שלכם כבר לא באזור התעשייה הישן
כאשר אתם בוחרים להקים חנות מטא וורס עבור העסק שלכם, אתם זוכים בחירות בנוגע להחלטה למקום שבו תהיה החנות.
גם אם החנות האמיתית שלכם נמצאת באזור תעשייה ישן ולא יפה או אסתטי במיוחד, תוכלו להחליט שאת החנות הוירטואלית שלכם תמקמו באי בודד מוקף בעצי דקל שנמצאים בשיא פריחתם על שפת הים.
החופש להחליט על מיקום החנות הוא בדיוק הקונספט שמאפשר לכם ליצור חנות בעיצוב שתרצו ובמראה שתבחרו, כך שכמעט בלי השקעה תוכלו לבנות חנות מפוארת שלא תבייש חנות בשדרה מרכזית באירופה.
כאשר מדובר על קונספט לא מציאותי כמו למשל בנייה של חנות בחלל או כל דבר לא מציאותי אחר, חשוב לזכור שמדובר על עלויות גבוהות יותר בשל עבודה רבה יותר עבור המתכנתים והמעצבים שצריכים להקים הכול מאפס.
האם זה משתלם עבור חנויות ועסקים ליצור חנות מטא וורס?
בסופו של דבר מדובר על פרויקט שצריך להשקיע בו כסף בכדי לעשות אותו כמו שצריך ולהגיע אל התוצאה הטובה ביותר שתרשים את הלקוחות.
ועל כן, לפני שאתם בוחרים לפתוח חנות מטא וורס כדאי לבצע את הבדיקה לגבי העלויות וההכנסות הצפויות מן החנות.
אולם, חשוב לזכור שמדובר על תחום שנמצא בתנופת התפתחות אדירה, וככל שיעבור הזמן יותר ויותר אנשים יבינו שמדובר על חווית הקנייה הטובה ביותר ברשת ויתחילו להשתמש בטכנולוגיה יותר ויותר.
עד אז, אפשר לנצל את העובדה שאין הרבה חנויות כאלה, בכדי לייצר לחנות מיתוג מחדש של חנות מתקדמת וחדשנית אשר מציעה חווית רכישה שאין למתחרים.