שיווק שותפים הוא מונח שכל משווק ואיש אינטרנט מכיר. מדובר באחת מטכניקות השיווק המובילות ברשת גם היום אחרי כל כך הרבה שנים של שימוש בה. למעשה מדובר בשיטת מסחר שפועלת עוד משחר ההיסטוריה רק ללא האינטרנט כמובן.
מה זה שיווק שותפים?
שיווק שותפים הוא בעצם תיווך בין הלקוח לבית העסק עד להשלמת עסקה (בדרך כלל, יש גם אפשרות להרוויח לעתים לפי ליד ולא לפי מכירה).
אז כיצד עושים מזה כסף? איך אתם יכולים להיעזר בטכניקה זו כדי למנף את העסק שלכם? המשיכו לקרוא.
איך עושים שיווק שותפים כדי להרוויח כסף?
ישנם מספר צעדים לביצוע, בשביל שתוכלו לעשות כסף באינטרנט:
- תלמדו כיצד לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם ובכלל בשלל הרשתות החברתיות האחרות, בצורה אורגנית וממומנת.
- תשתפו פעולה עם מקדמים מצליחים אחרים ותלמדו מהם.
- תתחילו לשווק תוכן בחינם, לפתוח קבוצות ולנהל אותן, בשביל להיתפס כאוטוריתטות בתחום.
- תתלבשו בהתחלה על נישה, לאחר שביצעתם מחקר מקיף.
- תלמדו לבנות ולקדם אתרים ותתחילו לבנות רשת אתרים משלכם ותשלטו בשוק שאתם התלבשתם עליו, הנישה שבחרתם בהתחלה.
- תעברו לנישה נוספת ותתחילו באותם הצעדים.
אם אתם מחפשים הכנסה נוספת או עיקרית תוכלו לנצל את התחום המופלא של עולם שיווק שותפים אולם אל תטעו ותחשבו כי מדובר בהכנסה בלחיצת כפתור כמו שרבים יכולים להבטיח לכם.
מה הם השלבים לעבודה בשיווק שותפים?
מדובר בעסק ועבודה לכל דבר שתצטרכו להשקיע בה זמן ומשאבים כדי שהיא תתחיל לעבוד עבורכם. כשזה יקרה היא תעבוד עבורכם על טייס אוטומטי שרק תוכלו להגדיל ולהרחיב את היצע המוצרים שלכם, את כמות הגולשים שמגיעים למוצרים דרך הקישורים שלכם ובסופו של דבר להגדיל את המכירות שלכם.
שלב 1 – הירשמו לרשת שותפים:
רשת שותפים היא אתר שמקבץ בין בתי עסק שונים שנרשמים כדי לקדם את המוצרים שלהם ובין משווקי אינטרנט שרוצים לקדם המוצרים ולהרוויח עמלות ממכירת המוצרים. שלא כמו בעבר שהיה צריך למכור את המוצרים פנים מול פנים, הרי שבאמצעות האינטרנט לא צריך לדבר עם הלקוחות באופן ישיר אלא להרחיב את תשתיות השיווק שלכם למוצרים ולחכות שחלק מהתנועה תהפוך לכסף.
שלב 2 – בדקו היכן נמצא קהל היעד:
ייתכן ותצטרכו להקים אתר אינטרנט או דף נחיתה כדי להגיע לקהל היעד שלכם, ייתכן והוא קהל של מחפשי ביטויים בגוגל, אולם אנשים שרשומים לקבוצות בפייסבוק, אחרים הגולשים לרוב באינסטגרם או כאלה שדווקא אוהבם את הסרטונים ביוטיוב.
שלב 3 – הקימו תשתיות איכותיות כדי לשווק דרכן את המוצרים:
הקימו את אותו דף אוהדים בפייסבוק, הצטרפו לקבוצות עניין באותו תחום, הקימו אתר אינטרנט כדי לקדם אותו בתוצאות האורגניות בגוגל או לפרסם אותו בצורה ממומנת. הקימו את כל התשתיות שאתם צריכים בשביל קידום אורגני בפייסבוק ובאינטרנט בכלל, התחילו מאחת הרלוונטית ביותר לקהל היעד שלכם והרחיבו אותן לאט לאט.
שלב 4 – הזינו בהן תוכן – מלאו את התשתיות שלכם בתוכן, טיפים , סרטונים ותמונות:
כל זה כדי לבנות אמון ויחסים עם הקהל שלכם. אם תעשו את זה – תוכלו למכור להם גם מוצרים.
שלב 5 – תוך כדי פרסום התכנים שווקו להם מוצרים הקשורים בתחום המדובר:
אל תציעו להם תוסף תזונה מהפכני לסוכרת אם מדובר בכלל הקבוצה של אנשים שהקמתם בתחום הספורט או המוסיקה.
שלב 6 – הרחיבו תמיד את התשתיות שלכם, את מעגל המוצרים שאתם משווקים, את קהלי היעד שלכם:
בנו רשימות תפוצה, הזינו את כל התשתיות בתוכן טוב ואיכותי וכך תוכלו לקדם עניינים.
שיווק שותפים כדי למנף את העסק
שיווק שותפים היא לא רק טכניקה להרוויח כסף כשמשווקים, אלא שגם תוכלו להשתתף בחצי השני של המטבע.
כך למשל תוכלו להירשם לרשתות השותפים או להקים תכנית שותפים פרטית משלכם ולתת לאחרים לקדם את המוצרים והשירותים שלכם. דאגו שיהיו עמלות אטרקטיביות מספיק שמישהו ירים את הכפפה כדי לקדם את המוצרים שלכם.
אל תחשבו שזה הולך להיות פשוט כמו להירשם לרשת השותפים ושאחרים פשוט יקדמו אתכם סתם כך. תצטרכו להבליט את ההצעה שלכם על פני מוצרים מתחרים בתחום ואולי להשתמש באתר שלכם וברשתות החברתיות כדי לקדם את ההצעה של תכנית השותפים שלכם ולמשוך משווקים.