חנויות באינטרנט הפכו להיות יותר ויותר פופולריות בשנים האחרונות.
עם העלייה של איביי, אמזון וחנויות סחר אלקטרוני בכל העולם, גם בישראל החלו יותר ישראלים לבצע רכישות אונליין.
איך לבנות חנויות באינטרנט בעזרת וורדפרס ווקומרס צעד אחר צעד
יש לחנות אינטרנטית יתרונות רבים גם לבית העסק וגם ללקוחות כמובן. אלה יכולים לבצע השוואת מחירים, לקרוא מידע, לדפדף בקטלוג המוצרים באתר והכול בצורה נינוחה ומהירה.
לבסוף הם יכולים לבצע רכישה ולקבל את המוצר עד דלת הבית או לכל הפחות למרכז הדואר הקרוב אליהם. אז אם יש לכם עסק ואין לכם חנות אונליין דעו כי אתם מפסידים לקוחות וכסף.
היתרונות של חנויות באינטרנט לעסק שלכם:
- הגעה לכמות לקוחות בלתי מוגבלת ללא מגבלה של אזור דמוגרפי.
- אפשרות לייצר חשיפה אדירה לעסק שלכם באמצעות טכניקות שיווק אונליין.
- הרחבת מעגל הלקוחות שלכם עם סניף נוסף שעובד עבורכם 24/7.
- חיסכון בכוח אדם ובהוצאות רבות שיש לחנות פיזית.
- לקוחות יותר נהנים ונינוחים ברכישה אונליין כיום ולא כטרנד אלא ברמה של נוחות אמיתית, וכלל האפשרות להשוות מחירים, לקרוא מידע בנחת ללא נציג שירות שעומד להם על הראש ומבלי הצורך לצאת מהבית.
- שימוש באינספור כלים אינטרנטיים ויכולות חכמות שיש לעולם הדיגיטלי להציע לכם על מנת לשפר את חווית השימוש באתר ולהגדיל את המכירות.
- אפשרות לעקוב אחר ההתנהלות של הגולשים שלכם, החל מכמות הכניסות לאתר, דרך זמן השהייה הממוצע של הגולשים בו ועד לניהול הזמנות, ביצוע אפסיילים ועוד.
4 דגשים להפעלת עסק מוצלח של חנות אלקטרונית:
- חוויית השימוש באתר: כאשר אתם בונים אתר אינטרנט שהוא בעצם חנות אלקטרונית לעסק שלכם אתם רוצים לשים דגש חזק על חוויית המשתמש באתר שלכם. חוויית המשתמש קשורה לא רק בשביעות רצון הלקוחות אלא גם בקידום האורגני של האתר בגוגל, בהגדלת המכירות באתר והגדלת ההכנסות בעסק. בדקו את אופן התשלום שיהיה נוח ומאובטח, אפשרו דפדוף נוח בין המוצרים בקטלוג, ללא פרסומות קופצות ועם מידע מלא על כל מוצר. אפשרו גלישה מהירה ונוחה באתר.
- משלוח – דאגו שהמשלוח יהיה מהיר ובטוח ככל האפשר.
- חוויית השימוש במוצר – כעת אתם תלויים באיכות המוצרים שלכם ומה שהם עושים עבור הלקוח. הבטחתם תועלות מסוימות והלקוח לא יקבל אותן משימוש במוצר? הוא יתעצבן מאוד. רשמתם פירוט על מוצר אחד והלקוח קיבל משהו אחר לגמרי? הלקוח יתעצבן. השתדלו לספק מוצרים טובים ככל הנראה ולהתאים ציפיות כבר בשלב המידע על המוצר באתר.
- חיבור מתמשך עם הלקוח – אפסיילים, סקר שביעות רצון, מסרים שיווקיים והנעה לפעולה כמו למשל להשאיר כרטיס ביקור בכל חבילה שאתם שולחים ללקוח המפרסמת את דף הפייסבוק שלכם, הנחה לרכישה הבאה וכו'.
חנויות באינטרנט המותאמות לקידום אורגני:
קידום אורגני הוא למעשה קידום במנועי החיפוש (ובראשם גוגל) וביצוע פעולות שונות באתר ומחוצה לו כדי לעודד את גוגל לדרג אותנו גבוה יותר במנוע החיפוש שלהם. כאשר מדובר באתרי חנויות באינטרנט הקידום האורגני הוא מעט שונה ויש לבצע התאמות נוספות חשובות לקידום האתר והמוצרים בו. כמו כן גוגל מציגה היום תוצאות חיפוש משודרגות הכוללות לעתים מוצרים ומחירים מחנות באופן ישיר במנוע החיפוש ומבלי הצורך להיכנס לאתר. לכן האופטימיזציה של האתר והתאמתו למנועי החיפוש הנה קריטית להצלחת החנות האלקטרונית שלכם.
כיצד לבחור חברת בניית אתרים לבניית החנות האינטרנטית שלכם?
בדקו את העבודות של חברת בניית האתרים שאתם בוחנים. בדקו האם היא כבר בנתה אתרי חנויות, אם כן אילו אתרים ומהי איכותם ומה ההתרשמות שלכם מהם. כמו כן בקשו מפרט של מה אתם מקבלים במסגרת חברת הבנייה ועל מה אתם משלמים וכמה. בסופו של יום, מדובר גם בתחושת הבטן שלכם בשיחה/פגישה עם חברת בניית האתרים. לפרטים נוספים צרו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות.
שאלות ותשובות בנושא חנויות באינטרנט
זו שאלה נפוצה ביותר, בקרב בעלי חנויות פיזיות, אשר מחפשים להיכנס אל עולם הדיגיטל ולהתחיל למכור את מוצריהם באופן מקוון. התשובה לכך היא אינה חד משמעית, אך לדעתי הכי נכון לפתוח חנות באינטרנט בעזרת וורדפרס WordPress.
ולמה? בגלל שזו מערכת פתוחה, לעומת Shopify ושאר המערכות הסגורות האחרות וזו המערכת ניהול תוכן הכי נוחה, לעומת Magento , Konimbo ושאר החברים.
זה מאוד תלוי. ישנה עלות אחסון שהיא בסביבות ה- 59₪ + מע"מ בחודש, עלות דומיין שהיא בסביבות ה- 75₪ + מע"מ בשנה, והעלות הנוספת יכולה להיות מהספקים שלכם, כמו ספק הסליקה שהוא הכרחי בבניית חנות וירטואלית.
שאר עלויות הבניה תלויות במה שאתם דורשים ומהאפיון וכמות המוצרים שלכם.
דבר זה, בעיקר תלוי בכמות שטח האחסון שיש לכם לחנות האינטרנטית שלכם ובאיזו פלטפורמה בחרתם להשתמש לבניית החנות האינטרנטית שלכם.
אם לדוגמא תבחרו בוורדפרס, מכיוון שזו מערכת פתוחה, אין לכם הגבלה!
הדבר היחידי עלול להגביל אתכם, הוא נפח האחסון שלכם.
זו עוד שאלה מצוינת, שהתשובה לה תלויה בכם.
האם אתם מעוניינים להשקיע את הזמן שלכם או את הכסף שלכם, בבניית החנות המקוונת שלכם באינטרנט.
אם אין לכם בעיה תקציבית, תשכרו בונה אתרים שיעשה לכם זאת.
אם יש לכם בעיה תקציבית, תלמדו בעצמכם כיצד לעשות זאת ותשקיעו את הזמן שלכם בזה.