מה זה גוגל שופינג?
גוגל שופינג (Google Shopping) הינו שירות פרסום מוצרים מטעם חברת גוגל, המאפשר לצרכנים לחפש מוצרים מגוונים, ולהשוות בין מחיריהם השונים אצל מספר רב של חנויות. המוצרים המפורסמים בגוגל שופינג מופיעים כבר בדף החיפוש הראשי בהתאם לחיפוש של הצרכן. הרכישה יכולה להתבצע הן באתר הספק, והן בתוך הפלטפורמה של גוגל – אך זו תדרוש אחזקת חשבון גוגל אישי.
חיבור של גוגל שופינג אורגני Free Listiing וממומן באתר
אם בעבר גוגל שופינג היה שירות בתשלום בלבד, בשנים האחרונות השירות מאפשר לבעלי העסקים לפרסם את מוצריהם בחינם, כאשר הלאגוריתם מכניס את המודעות החינמיות בין אלו הממומנות. כמובן שעדיין המוצרים שפרסומם ממומן, יקבלו חשיפה גבוהה יותר, ומיקום אסטרגי יותר ב'קרוסלת' המוצרים. הדרישה לפרסום מוצר בפלטפורמה של גוגל, שונה מאתרים שונים בכך שהיא משלבת בין צורת עבודה של פרסום ממומן לפרסום חינמי, ולכן השירות מתאים לעבודה בשני המישורים להשגת החשיפה המירבית.
יצירת קמפיין בגוגל שופינג בתרגוט לקהלים הרלוונטיים
בעזרת האלגוריתם של גוגל, גוגל שופינג מאפשר למוכר ליצור קמפיינים שיתמקדו בסקטור ספציפי בהתאם למוצר אותו הוא מוכר. בעת הכנסת תיאור המוצר למערכת הפרסום של גוגל שופינג, ניתן לבחור אוכלוסיית יעד ספציפית שתיחשף למוצרים בהתאם לחיפושיה השונים ברשת. למעשה, גוגל שופינג יכול להציג מוצרים שאינם עונים באופן ישיר על החיפוש המבוקש, אך במעשה זה חושפים את המוצר לאותו סקטור בו המשווק מעוניין.
יצירת מטרות והמרות בעזרת גוגל שופינג
שירות גוגל שופינג מאפשר למפרסמים ליצור יעדים מדידים עבר הצלחת הפרסום שלהם, בהתאם לאסטרטגית הפרסום הנבחרת. לאחר שהמפרסם מציב לפלטפורמה יעדים, היא תפעל באמצעות האלגוריתם להביא לשיפור החשיפה של הפרסום, עד כדי מקסום החשיפה לרמה האופטימאלית ביותר.
בנוסף, שירות גוגל שופינג פועל בחלק גדול מן העולם, ובזכות כך מאפשר לפרסם מוצרים באופן רחב, לפלח אוכלוסייה יותר גדול. המחירים של מוצרים שונים יופיעו במטבע המקומי של מקום החיפוש. בנוסף, גוגל שופינג יודע לפרסם מוצר שמחירו מתאים למחיר הממוצע של אותו מוצר בשוק המקומי.
יצירת דוחות אוטומטיים בגוגל שופינג
גוגל שופינג מאפשר למפרסמים לקבל תמונת מצב בנוגע לקמפיין הפרסום הנבחר. תמונת המצב מתקבלת באמצעות דוח שמייצרת הפלטפורמה בהתאם לבקשתכם. הדוח יכול לספק מידע רב החל מאיזה חיפוש של מילה או ביטוי הובילו לחשיפה מירבית של הפרסום שלכם, וכן האם החשיפה הובילה לרכישה. ניתן גם לדעת האם המוצר נקנה על ידי קונים "ספונטניים" או כאלו יותר מחושבים שחזרו לדף המוצר מספר פעמים, הצלחת קמפיין הפרסום בקרב אוכלוסיית היעד וכו'. כמובן שכל נתונים אלו עוזרים למקד ולשפר את טכניקת הפרסום.
איתי ורצ'ק מתמחה במעקב ובהטמעת דוחות של גוגל שופינג בתוך העסק שלכם, בכדי לשפר את יכולת הפרסום ולהביא למקסום פוטנציאל החשיפה של המוצרים שלכם בקרב הפלטפורמה ברשת. איתי מתמחה כבר שנים רבות בתחום השיווק באינטרנט, ופועל באופן מקצועי ואמין להביא לכך שמכירותכם יגדלו על ידי שיפור השיווק והפרסום בפלטפורמות השיווק האינטרנטיות השונות.