מה זה גוגל אנליטיקס?
google Analytics הוא שירות ניתוח אתרים המספק סטטיסטיקה וכלים אנליטיים בסיסיים לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ולמטרות שיווק. השירות הוא חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל וזמין בחינם לכל מי שיש לו חשבון גוגל. Google Analytics משמש למעקב אחר ביצועי אתרים ולאיסוף תובנות של מבקרים. זה יכול לעזור לארגונים לקבוע מקורות מובילים של תעבורת משתמשים, לאמוד את ההצלחה של פעילויות השיווק והקמפיינים שלהם, לעקוב אחר השלמת יעדים (כגון רכישות, הוספת מוצרים לעגלות), לגלות דפוסים ומגמות במעורבות משתמשים ולקבל מידע אחר על מבקרים כגון נתונים דמוגרפיים. אתרי קמעונאות קטנים ובינוניים משתמשים לעתים קרובות ב-Google Analytics כדי להשיג ולנתח ניתוחים שונים של התנהגות לקוחות, שבהם ניתן להשתמש כדי לשפר קמפיינים שיווקיים, להגביר את התנועה באתר ולשמר טוב יותר מבקרים.הטמעה של גוגל אנליטיקס באתר
Google Analytics כורה נתוני משתמשים מכל מבקר באתר באמצעות שימוש בתגיות עמודים. תג של JavaScript נוסף לקוד של כל עמוד. תג זה פועל בדפדפן האינטרנט של כל מבקר, אוסף נתונים ושולח אותם לאחד משרתי איסוף הנתונים של גוגל. לאחר מכן, Google Analytics יכול ליצור דוחות הניתנים להתאמה אישית כדי לעקוב אחר נתונים ולהציג אותם באופן חזותי, כגון מספר המשתמשים, שיעורי הקפצה, משכי הפעלה ממוצעים, הפעלות לפי ערוץ, צפיות בדף, השלמת יעדים ועוד. תג הדף מתפקד כבאג אינטרנט או משואת אינטרנט, כדי לאסוף מידע על מבקרים. עם זאת, מכיוון שהתג מסתמך על קבצי Cookie, המערכת אינה יכולה לאסוף נתונים עבור משתמשים שהשביתו אותם.יצירת קהלים בגוגל אנליטיקס לתרגוט מחדש בקמפיינים
גוגל אנליטיקס מכיל הרבה נתונים. ניתוח הנתונים תלוי בך, איך אתה מבין ומשתמש בו כדי לשפר את העסק שלך. אחד השימושים הנהדרים בנתוני Google Analytics הוא יצירת קהל למודעות Adwords שלכם. קהלים בגוגל אנליטיקס הם קבוצה של משתמשים שמבצעים פעולות דומות. אתה יכול להציג מודעות ממוקדות לכל קהל או להציג מודעות על סמך התנהגות משתמשים המכונה שיווק מחדש דינמי. כדי ליצור קהל בניתוח, ראשית, יהיה עליך לחבר את חשבון Adwords עם ניתוח.- כדי ליצור את הקהל הראשון שלך ב-Google Analytics, נווט אל מאפיין >> ניהול.
- בעמודת המאפיין גלול מטה אל הגדרות הקהל >> הקהלים.
- ניתוח כברירת מחדל מאפשר לך ליצור את הקהל הראשון שלך שהוא כל המשתמשים.
- כדי ליצור את הקהל הראשון, בחר את מקור הקהל (בחר תצוגות).
יצירת מטרות והמרות בעזרת גוגל אנליטיקס
- היכנסו לחשבון Google Analytics שלכם ובחרו את חשבון הניהול שבראש המסך.
- יוצגו בפניך שלוש עמודות נפרדות 'חשבון', 'רכוש' ו'תצוגה'.
- בעמודה 'תצוגה' (זוהי העמודה האחרונה) בחר 'תצוגה'.
- לחץ על הכפתור האדום '+ יעד חדש' בחלק העליון של הטבלה.
- בחר באפשרות התבנית.
- שלב 2 – בחר את סוג היעד שלך:
- יעד – דפי HTML כמו דפי תודה ומסכי אישור המופיעים לאחר הורדת דפי נחיתה או הרשמות.
- משך זמן – פרק זמן מינימלי שאתה רוצה שמשתמשים יבלו באתר שלך לפני שהוא נמצא במעקב כהשלמת יעד.
- דפים/מסכים – כמה עמודים נצפו בהפעלה, למשל, ניתן להגדיר את המינימום ל-3 עמודים.
- אירוע – למשל אינטראקציות עם משתמשים כמו כשמשתמש מנגן סרטון, לוחץ על מודעת שותפים, נרשם לניוזלטר או משאיר תגובה בבלוג שלך.