Google Analytics הוא שירות ניתוח אתרים המספק סטטיסטיקה וכלים אנליטיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) ולמטרות שיווק.
השירות הוא חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל וזמין בחינם לכל מי שיש לו חשבון גוגל.
Google Analytics משמש למעקב אחר ביצועי אתרים ולאיסוף נתונים שנוגעים למבקרים באתרים.
שירות זה יכול לעזור לארגונים לקבוע מה הם המקורות הגדולים ביותר לתעבורת משתמשים, לבחון את ההצלחה של פעילויות השיווק והקמפיינים שלהם, לעקוב אחר השלמת יעדים (כגון רכישות, הוספת מוצרים לעגלות), לגלות דפוסים ומגמות במעורבות משתמשים ולקבל מידע אחר על המשתמשים שמבקרים באתרים, כגון נתוניהם הדמוגרפיים.
בנוסף, אתרי קמעונאות קטנים ובינוניים משתמשים לעתים קרובות ב-Google Analytics כדי להשיג ולנתח ניתוחים שונים של התנהגות לקוחות, שבעזרתם ניתן להשתמש כדי לשפר קמפיינים שיווקיים, להגביר את התנועה באתר ולשמר טוב יותר מבקרים.
הטמעה של גוגל אנליטיקס באתר
Google Analytics כורה נתוני משתמשים מכל מבקר באתר באמצעות שימוש בתגיות עמודים. בשביל להטמיע תגים של גוגל אנליטיקס, צריך להוסיף תג של JavaScript לכל עמוד באתר.
תג זה פועל בדפדפן האינטרנט של כל מבקר, אוסף נתונים ושולח אותם לאחד משרתי איסוף הנתונים של גוגל.
לאחר מכן, Google Analytics יכול ליצור דוחות הניתנים להתאמה אישית כדי לעקוב אחר נתונים ולהציג אותם באופן חזותי, כגון מספר המשתמשים, שיעורי הפצה, משכי הפעלה ממוצעים, הפעלות לפי ערוץ, צפיות בדף, השלמת יעדים ועוד.
תיוג הדף מתפקד כתוסף אינטרנט שפועל כדי לאסוף מידע על מבקרים.
עם זאת, מכיוון שהתג מסתמך על קבצי Cookie, המערכת אינה יכולה לאסוף נתונים עבור משתמשים שהשביתו את האפשרות של האתר להשתמש בקבצי ותוספי Cookie.
יצירת קהלים בגוגל אנליטיקס לתרגוט מחדש בקמפיינים
מתוקף היותו מסד נתונים אדיר, גוגל אנליטיקס מכיל הרבה מאוד מידע שרלוונטי לניתוח נתונים ויצירת קהלים של לקוחות האתר.
אחד השימושים הטובים ביותר בנתוני Google Analytics הוא יצירת קהל למודעות Adwords שלכם.
קהלים בגוגל אנליטיקס הם קבוצה של משתמשים שמבצעים פעולות דומות ומטורגטים בצורה דומה על ידי מערכות עיבוד המידע והפרסום של גוגל.
בעזרת יצירת קהלים, ניתן להציג מודעות ממוקדות לכל קהל או להציג מודעות על סמך התנהגות משתמשים המכונה שיווק מחדש דינמי.
כדי ליצור קהל, ראשית, יהיה עליכם לחבר את חשבון Adwords לגוגל אנליטיקס.
לאחר מכן, תוכלו לפנות לממשקים היעודיים בגוגל אנליטיקס ליצירת קהלים. באופן כללי, הצעדים שתצטרכו לבצע כדי ליצור קהלים הם יחסית פשוטים, ובראשם, חיבור בין חשבון האדוורדס לבין גוגל אנליטיקס.
לצד יצירת קהלים, הפלטפורמה של גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם ליצור המרות.
באופן כללי, הצעדים שיש לבצע כדי ליצור המרות הינם:
- ראשית, יש להיכנס לחשבון גוגל אנליטיקס ולבחור באפשרות ניהול החשבון.
- לאחר מכן, יוצגו בפניכם שלוש עמודות נפרדות 'חשבון', 'רכוש' ו'תצוגה'.
- בעמודה 'תצוגה' (זוהי העמודה האחרונה) יש לבחור ב'תצוגה'.
- יש לבחור בכפתור האדום '+ יעד חדש' בחלק העליון של הטבלה.
- בחרו באפשרות ״תבנית״.
- שלב 2 – יש לבחור את סוג היעד של יצירת הקהלים, שמהם יכרו הנתונים שנוגעים ליצירת הקהלים. כך, לדוגמא יעד יכול להיות – דף HTML, כמו מסך אישור המופיע לאחר הורדת דפי נחיתה או הרשמות לאתר.
- שנית, יש לבחור את משך הזמן – פרק זמן מינימלי שמשתמשים יבלו באתר שהם נמצאים במעקב כהשלמת יעד.
יצירת דוחות אוטומטיים בגוגל אנליטיקס
לבסוף, אם תרצו בכך, תוכלו לבחור ביצירת דוחות אוטומטית ובתזמון היצירה של דוחות אלו.
ראשית, תצטרכו להכין את הדוח עצמו בצורה ידנית, ולאחר מכן תלמדו את המערכת כיצד ברצונכם לראות את הדוחות של גוגל אנליטיקס.
כך, בקווים כלליים, ניתן לעשות זאת:
כניסה אל Google Analytics ולחיצה על "צור דוח חדש".
פעולה זו תפתח את הממשק של התוספת – החלק הזה די קל. יש לתת שם לדוח שמעוניינים להפיק, ולבחור את הפרופיל הניתוח שרוצים להשתמש בו.
בשלב הבא, יש להגדיר את המדדים שרוצים שיפיעו בדוח. ניתן להוסיף לדוח נתונים נוספים, כגון תאריך ושעה של כניסת משתמשים.
לסיכום, אם תרצו ייעוץ והקמה של שירות גוגל אנליטיקס, פנו לאיתי ורצ'יק כדי לקבל שירות מקצועי מהמפתח המקצועי ביותר ברשת.