במדריך זה, אני מסביר:
– איך לקבל לינק מקוצר ישירות לעשות ביקורת לעסק שלך בגוגל ביזנס.
– איך מקצרים את הכתובת והשם של העסק ב- Google Business.
– איך נותנים שם מקוצר בכתובת URL של העסק שלכם, בגוגל ביזנס.
סרטון על ייצור לינק מקוצר לקבלת ביקורת לעסק שלכם ב- Google Business
גוגל לעסק שלי (או באנגלית GOOGLE MY BUSINESS) הוא כלי נהדר של גוגל המאפשר לנו לקדם את העסק שלנו או של הלקוח שלנו עבור חיפושים לוקאליים בגוגל.
גוגל מיי ביזנס – Google My Business – מדריך קצר בנושא
בעבר הוא היה חלק מגוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל, אולם כיום היא עובדת כפלטפורמה עצמאית לחלוטין וכל אחד יכול לפתוח משתמש ולהירשם אליה, להכניס את העסק שלו לתוצאות וכו'.
כיצד גוגל ביזנס עובד?
כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס למשתמש שלכם במערכת -> למלא את הטפסים הפשוטים באתר עם המידע שאתם רוצים על בית העסק בהתאם לשדות המילוי שם -> לחכות לדואר אמיתי שיגיע אליך לכתובת העסק שציינתם -> לאמת את הקוד במכתב שקיבלתם עם המשתמש שלכם בגוגל ועד לדגם את העמוד שלכם לטובת ההצגה שלו בתוצאות החיפוש.
כאשר מישהו יחפש את שם העסק שלכם בגוגל יופיעו לו תוצאות עשירות ואטרקטיביות יותר מעבר לקישור לאתר שלכם.
יתרה מכך, התוצאות הללו עשויות גם עבור חיפושים גנריים שונים. במילים אחרות זוהי דרך נהדרת להביא עוד לידים לעסק לעשות שימוש בגוגל מפות של גוגל מיי ביזנס לצורך קידום העסק ברמה המקומית והאזורית.
מה הם ההיתרונות של קידום בגוגל מפות Google Business?
- העסק עשוי להופיע בסיכוי גבוה יותר במעלה תוצאות החיפוש כאשר מבצעים חיפוש ממכשיר הנמצא במקום גיאוגרפי קרוב אל בית העסק. כמו כן העסק עשוי להופיע כאשר מישהו יבצע חיפוש עם התייחסות למקום מסוים. לדוגמה: פיצה בחיפה או מניקור בנהריה.
- העסק יופיע כמובן במפות של גוגל.
- עבור ביטויי חיפוש מסוימים העסק עשוי להופיע בתוצאות של גוגל בצורה מעשירה ובולטת יותר עם תמונות, ביקורות ועוד (גרף הידע של גוגל).
- הגולשים יכולים להוסיף ביקורות אותנטיות על העסק ובכך העסק יכול ליצור מותג אמין יותר בהתאם לשירות שהוא נותן ולביקורות שהוא מקבל.
מה ההבדל בין גוגל מיי ביזנס בישראל לעומת חו"ל?
כמובן שבישראל הקידום בגוגל לעסק שלי יהיה פחות מתקדם מאשר במדינה כמו ארה"ב למשל.
שם המדינה ענקית, מחולקת לארצות רבות, ערים גדולות ולכן הקידום הלוקאלי עשוי לרוב להגיע עד לרמה של שכונה או רובע.
למרות זאת, גם בישראל כדאי לכלול את העסק בגוגל מפות ובתוצאות הלוקאליות ולהגדיל את הסיכוי שאנשים יפנו אלינו ויהפכו ללקוחות שלנו.
אז איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?
נכנס לכתובת www.google.co.il/business ולוחצים על כפתור ההרשמה. לאחר מכן תצטרכו למלא כמה טפסים בסיסיים לגבי העסקה, כתובת, טלפון ומעט מידע נוסף שתתבקשו למלא.
לאחר ההרשמה תקבלו מכתב בדואר הביתה שעמו תצטרכו לאמת את המשתמש ואת העסק שלכם.
שימו לב שאם אין לעסק שלכם כתובת קבועה ואתם רק מעוניינים להופיע באזור לאזור החיפוש של הלקוח אז לאחר ההרשמה פשוט עדכנו אזור השירות שלכם באופציה נפרדת.
שאלות תשובות:
האם אפשר להכניס תיאור לעסק?
התשובה היא כרגע לא. לכן מומלץ להוסיף איזה ביטוי מפתח באזור שם העסק בנוסף לשם העסק. לדוגמה: איתי ורצ'יק – שיווק דיגיטלי לעסקים (אתם כמובן תרשמו משהו שקשור לעסק שלכם כמובן).
כמה זמן לוקח עד שמגיע המכתב לאימות בית העסק?
בדרך כלל בין שבועיים לשלושה. כאשר הכתובת מרוחקת יותר מהערים כמו במושבים, כפרים וקיבוצים למשל ייתכן ויגיע בטווח הזמן הזה וייתכן וייקח מעט יותר זמן.
מה עושים לאחר ההרשמה לגוגל?
דגמו את העמוד שלכם. מלאו פרטים נוספים, הוסיפו תמונות של העסק, סרטונים ועוד. כל מיני פרטים שאתם חושבים שיכולים להועיל וגם כאלה שלא אבל עושים רושם טוב.
לאחר מכן עודדו את הלקוחות המרוצים שלכם להשאיר עליכם ביקורת טובה כדי לזכות בדירוג טוב יותר.