ישנן מספר דרכים אשר נותנים דחיפה למקדמי אתרים לקדם את האתר שהם עובדים איתו,
או בשביל לקוח שלהם והיא נקראת בעולם האינטרנט – החלפת קישורים.
איך לבצע החלפת קישורים או קניית קישורים
כידוע, חברה לבניית אתרים אשר מכבדת את עצמה לא רק תבנה ללקוח אתר,
אלא גם תקדם אותו ובשבילל לעשות זאת, לא מספיקים הקישורים הפנימיים של האתר-
לא כמו בעבר שהיינו שמים ב-HEADER וב-FOOTER לינקים וקישורי ניווט או בשפה המקצועית Internal Links.
רוצים לקנות קישורים ולקדם את עצמכם הרבה יותר מהר? כנסו לכאן.
לינקים פנימיים בוודאי עוזרים אך כבר לא ניתן להסתמך עליהם, ולכן בהמשך קידום האתר צריך לשים דגש על קישורים חיצוניים באופן שוטף.
איך מבצעים החלפת קישורים חיצוניים?
יצא לי לחקור הרבה אתרים שנמצאים בתוצאות הראשונות בגוגל על מילות מפתח תחרותיות.
המכנה המשותף הברור ביותר היה קישורים חיצוניים חזקים לאתר שלהם, בצורה נכונה
שנראית טבעית , ככל האפשר, אפילו לגוגל.
החלפת קישורים עם מקשרים חיצוניים יכולה להתבצע במספר דרכים יצירתיות, וחשוב ביותר לגוון בין סוגי קישורים שונים היוצאים מאותם מאמרים:
- קישורי אנקור מדוייקים – מילות מפתח כגון "בניית אתרים".
- קישורי אנקור זנב-ארוך – מילות מפתח כגון "בניית אתרים לעסקים בישראל".
- קישורי בראנד – מותג – "איתי ורצ'יק" או "IVBS".
- קישורי דומיין – כגון "https://itayverchik.co.il".
כמה שיטות קיימות להחלפות קישורים יצירתיות?
- החלפת קישורים הדדית – "אני מוציא מהאתר שלך אליי ואתה מוציא מהאתר שלי אלייך.." –
בעצם הכוונה היא, שאני לדוגמא מתקשר עם מקשר אחר, ומבקש ממנו להוציא קישור לאתר שאני מקדם,
ממאמר חדש שיעלה לאתר שלו ובתמורה הוא מקבל קישור מאותו אתר שאני מקדם,
לאתר שקבלתי ממנו קישור לאתר שלי, X ל-Y ו-Y ל-X (קישור ממאמר קיים באתר פחות יעיל ויעלה חשד בגוגל,
אלא אם כן משנים קצת את התוכן בהתאם לקישור המדובר) שימו לב לבצע החלפות בהיקף סביר,
ולא מוגזם כהנ"ל לגבי הונאות קישורים של גוגל. - החלפת קישורים לא הדדית – זה אומר שאני מוציא למקדם האחר קישור מאתר 1 שלי אל האתר שלו,
ואני מקבל בתמורה קישור מאתר אחר שלו אל אתר 1 שלי – או לאתר אחר שלי.
הכוונה היא, החלפת קישורים בין אתרים שאין ביניהם קשר בקישורים *משחק מילים* 🙂
רק שפה צריך להיזהר מ-IP תואמים מאותם אתרים גם אם אין ביניהם קשר ברור.
במידה והאתרים רשומים על אותו אדם או אותו שרת, גם זה עלול לעורר חשד אצל גוגל ולפגוע במקום להועיל.
חשוב לגוון בכל עניין החלפות הקישורים הזאתי בכדי שנוכל לקבל אפקט אמיתי של קידום אורגני בגוגל לאתר. - החלפת מאמרים עבור מאמרים – בדרך כלל מדובר על עליית מאמר חדש לאתר של המקשר איתו אתם מחליפים את המאמר שממנו יוצא קישור לאתר שלכם, והוא מקבל זאת גם בתמורה אצלכם.
יכול להיות גם מקרה של כתיבת פוסט או תגובה עם לינק לאתר שלכם מהאתר שלו וכן להפך. - קישורים ב-HEADER וב-FOOTER – פשוט וקל וקבוע בכול האתר, פחות רלוונטי כיום, גוגל הוריד נחרצות את ההשפעה של קישורים אלו עבור הקידום האורגני לאתרים… ניתן לשים רק תזכרו את מה שאמרתי 😉
מאיפה כדאי להתחיל להחליף קישורים?
יש המון אפשרויות ליצירת קשר עם מקשרים ומקדמים אחרים, או בעלי אתרים אחרים,
אשר תוכלו להחליף עימם את הקישורים בדרכים שדברנו.
כמו למשך בקבוצות בפייסבוק בנושא (מומלץ כמה שיותר רחוק מגוגל!) – כמה נפלא תראו כמה:
ועוד הרבה כהנ"ל.
החלפת קישורים בצורה הלא נכונה
זה לא שהצור אינה נכונה מבחינת קידום, אלא לא נכונה מבחינה עסקית.
תחשבו על זה, היום "התוכן הוא המלך", ולכן כתיבת תוכן לאתרים נהייתה תחום מאוד נחשק היום!
כמו כן, אתם לא רוצים להתעסק כל הזמן עם מחליפיי קישורים שמבזבזים לכם את הזמן,
כשהרשימה של האתרים לא לטעמו או לטעמכם, או כאשר החלפתם מאמר איתו וחסרים כמה מילים אצלו או אצלכם…
לדעתי תהיו קלילים – דירוג האתר שאתם מחליפים אצלו חשוב מאוד כמובן, אך תדעו להסתכל לטווח הארוך גם כן
בסופו של דבר, זה עסקים, ועסקים עושים עם אנשים.
מי שלא לטעמכם אל תחליפו איתו – כל שכן אם הוא מבזבז לכם את הזמן ובקושי זמין לכם.
תתמקדו בתכנים טובים, וקישורים נכונים – החלפות קישורים שהן בעצם ההמלצות עבור האתר שלכם – והאתר שלכם יקודם פלאים.
בהצלחה בקידום האתר שלכם!