כאשר בעלי העסקים ומשרדי הפרסום הבינו את כוחו האדיר של האינטרנט בפרסום, הם החלו לפרסם באתרים השונים, מודעות דוגמת המודעות אשר מפורסמות בעיתונים.
זה היה מלבנים אשר הכילו את פרסומת החברה, אך לא מעבר.
במשך הזמן הפרסומות באינטרנט הפכו להיות משוכללות יותר ושולבו בהם אלמנטים זזים שיתפסו את עין הגולש.
אולם, מודעות אלו אשר כונו "באנרים" לא הביאו לתוצאה הרצויה.
הגולש ממוקד המטרה היה מתייחס אליהם כמטרד, ורק לעיתים רחוקות גולשים היו מקליקים עליהם לקבלת מידע או מעבר לאתר אחר.
בשפת מקדמי האתר זה כונה "יחס המרה נמוך".
הפתרון של אאוטבריין וטאבולה
ישנם 2 חברות טכנולוגיה העוסקות בפרסום אשר מקורם פה בארץ, שמתחרות כיום על נתח השוק העיקרי בפרסום באינטרנט.
הפתרון שלהם אשר הוביל למהפכה בתחום, הפך את הפרסום ברשת, מפרסום גלוי ובוטה, להמלצות תוכן.
כאשר הגולש קורא כתבה באחד מאתרי החדשות, הספורט או הכלכלה, הוא מקבל בסוף הכתבה הצעות מעניינות לקריאה בנוגע לכתבות אשר קשורות במרבית המקרים על התוכן שקרא.
המציאות מראה, שבניגוד לבאנרים אשר אנשים נמנעים מלהקליק עליהם, כאשר מוצג הפרסום בצורת תוכן, חלק ניכר מהגולשים מתפתים להיכנס אליו.
הפלטפורמה שלהם יכולה לקדם גם כתבות אחרות באותו אתר, אשר גורמות לגולש לעבור מכתבה לכתבה ולהגדיל את זמן הגלישה של אותו הגולש באתר שלהם.
אז מי בעצם עדיפה – אאוטבריין או טאבולה?
במבט ראשון מדובר על שאלה קצת קשה. בכל אופן מדובר על 2 חברות אשר עוסקות באותו התחום, הרעיון שלהם דומה, ואפילו שניהם מישראל.
עם זאת, כל מי שמכיר את העולם הזה קצת יותר לעומק, יכול לעמוד על הבדלים שונים ביניהם, אשר יכולים לגרום לכם לבחור דווקא באחת ולא בשנייה.
לדוגמא, כדאי לדעת כי אתר החדשות הפופולרי בישראל – YNET חתום על הסכם בלעדי עם טבולה אשר לא מאפשר לו להשתמש בשירותים אחרים כמו אאוטבריין.
מי אתם בכלל אאוטבריין וטאבולה?
אאוטבריין הוקמה ראשונה בשנת 2006 והיא מתמחה בחשיפת קישורים לצורכי פרסום וקידום אתרים.
טאבולה שנוסדה שנה אחר כך ב – 2007, עוסקת גם כן באותו התחום, ומשרתת יותר ממאתיים מיליארד המלצות שגורמות ליותר מחצי מיליארד הקלקות מדי חודש לאתרים השונים אותם היא מפרסמת.
בסופו של דבר מדובר על שני פלטפורמות יחסית זהות, אם כי אאוטבריין נחשבת למוצלחת יותר בכל הקשור בחשיפה לאתרי פרמיום.
אילו עוד הבדלים קיימים בין שני החברות?
אאוטבריין קפדנית מאוד בנוגע לדרישות התוכן שלה, ולא מאפשרת פרסום באמצעות רמה נמוכה של תוכן.
טאבולה לעומת זאת מקלה יותר, ומסתפקת בהמלצה על תוכן חינוכי ומהנה.
היא מסבירה, כי אין צורך בכותרות עם מילים שלילות או מוזרות, אלא מספיק כותרת מעניינת בשילוב מספרים יכולים לעשות את העבודה.
בסופו של דבר הפרסום אצל שתי החברות יעיל במיוחד, ויש צורך לבדוק את ההתאמה של המוצר אותו אתם רוצים לפרסם, לפי הדרישות והתנאים השונים של החברות הללו.
מי מספקת שירות טוב יותר?
שתי החברות מקפידות על מתן שירות ראוי ללקוחות שלהם.
טאבולה, אמנם לא מחזיקה במרכז שירות לקוחות אך היא דואגת למנהל חשבונות אישי עם אפשרות לתמיכה עבור הלקוחות שלה.
אאוטבריין לעומת זאת מחזיקה במוקד שירות לקוחות פעיל אשר אפשר ליצור אתו קשר באמצעים מקוונים או באמצעות הטלפון, וכן מדריכי וידאו באתר, ודף שאלות ותשובות נפוצות.
אאוטבריין גם מעמידה אנשי מקצוע שיסייעו ללקוחות בטיפים בנוגע לפרסום שלהם במשך 30 היום הראשונים, כך שבנושא הזה אין ספק שאאוטבריין מעניקה שירות טוב יותר.