התשובה הקצרה:
CRO אלו ראשי התיבות של המילים Conversion Rate Optimization או בעברית: שיפור יחס המרה.
הכוונה היא לטכניקות ודרכי עבודה בהם משתמשים בעולם השיווק הדיגיטלי אשר מטרתן להגדיל בצורה משמעותית את היחס (באחוזים) בין המבקרים באתר האינטרנט של העסק, לבין כמות האנשים שמבצעים פעולה כמו רכישת מוצר או שירות, או לפחות משאירים פרטי יצירת קשר.
כל עסק רוצה שאתר האינטרנט שלו ימיר כמה שיותר אנשים ויגרום להם לרכוש או להתקדם לכיוון של רכישה אצלם. הטכניקות הללו מסייעות להגדיל את המכירות בצורה משמעותית ולגרום לאתר האינטרנט של העסק להיות יעיל ומשתלם יותר.
התשובה המלאה:
CRO זהו קיצור של המילים Conversion Rate Optimization או בתרגום חופשי לעברית – שיפור יחס המרה.
המונח משמש בעיקר בעולם השיווק הדיגיטלי, ומשמעותו ביצוע של פעולות מסוימות באמצעות טכניקות מתקדמות לצורך הגדלה של יחס ההמרה בין האנשים שמבקרים באתר האינטרנט של החברה, לבין אלו שמבצעים פעולה כמו יצירת קשר או רכישה באמצעות האתר.
היכולת להפוך גולש אקראי אשר מבקר באתר או קורא פרסומת, ללקוח שרוכש מוצר או מתעניין בכך, שווה לבעלי החברות לא מעט כסף שהם יכולים להרוויח כמעט ללא מאמץ ולעיתים גם ללא צורך בשכנוע נוסף.
מהי בעצם המרה?
המרה (Conversion בשפה המקצועית) בעולם השיווק היא פעולה שהלקוח מבצע כתוצאה מחשיפה לפרסום או לאתר אינטרנט המציע מוצר או שירות בתשלום.
כאשר גולש נכנס אל אתר האינטרנט ומבצע פעולת רכישה, הוא עובר המרה מגולש אקראי שסתם מרפרף באתר ללקוח או לקוח פוטנציאלי המתעניין ברכישה, ובעצם מממש את המטרה אשר עבורה הוקם אתר האינטרנט או בוצע קמפיין הפרסום.
אילו פעולות נחשבות המרה?
הפעולה הנפוצה ביותר המכונה המרה היא כמובן הרכישה עצמה. זה לא משנה אם מדובר על אתר אינטרנט שמוכר שירות או מוצר, כאשר הלקוח מבצע את הרכישה הוא מבצע פעולת המרה.
אולם, ישנן עוד לא מעט פעולות שאותן ניתן להגדיר בתור פעולות המרה, לרוב משום שהן מתחילות תהליך שבסופו רכישה של המוצר, או לפחות מביאות את המוצר למודעות של הגולש.
לדוגמא: השארת פרטים בעמוד יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר, לחיצה על תוצאות חיפוש בגוגל ועוד.
איך מחשבים בפועל את יחס ההמרה?
בכדי להגיע אל יחס המרה באחוזים (הדרך הנוחה ביותר להשוות ולדבר על נתונים במקרה הזה היא באמצעות שימוש עם אחוזים) יש לקחת את כמות האנשים שביצעו פעולת המרה ולחלק אותה בכמות האנשים שנכנסו לאתר.
את המספר שמקבלים להכפיל במאה ומקבלים את אחוזי ההמרה. לדוגמא, אתר אינטרנט אליו נכנסו 100 גולשים אשר מתוכם 20 ביצעו פעולת המרה.
החישוב יהיה 20 חלקי 100 (0.2) ואז הכפלה במאה, סה"כ 20 אחוזי המרה. מדובר על נוסחה פשוטה אשר מאפשרת השוואה ושימוש עם נתוני המרה בצורה נוחה ויעילה.
החשיבות הרבה של יחס המרה גבוה
הרבה מאוד כסף משקיעים עסקים בקידום האתר שלהם, ובפרסום באמצעות הרשתות החברתיות במטרה שהלקוחות יגיעו אליהם.
אולם, אם כל הכסף הזה מושקע ובסופו של דבר רק בודדים באמת עושים פעולה ממשית של רכישה או התקדמות לכיוון של רכישה, הכסף והמאמץ הרב שמושקע באתר פשוט לא משתלמים.
ולכן, מאחר ואתר האינטרנט הוא נכס שמניב הכנסות כמעט ללא מאמץ, אין ספק שהשקעה בפרסום ובשיפור יחס ההמרה היא השקעה משתלמת אשר מאפשרת לעסק להרוויח הרבה מאוד כסף באמצעות האינטרנט, להגדיל את נפח המכירות ולהתפתח בצורה משמעותית בזירה החשובה ביותר כיום – עולם הדיגיטל.
אם יש לכם שאלות נוספות בנושא CRO, צרו איתי קשר ואשמח לתת לכם ייעוץ.
מאמרים נוספים הקשורים לתחום CRO
תשובה בקצרה: SLA אלו ראשי התיבות של המשפט Service Level Agreement או בתרגום לעברית: הסכם תנאי השירות. למעשה, כל הסכם בין נותן שירות ללקוח יכול
התשובה בקצרה: HR אלו ראשי התיבות של המילים Human Resources, או בתרגום לעברית – משאבי אנוש. בכל חברה מחלקת משאבי האנוש אחראית על תחומים כמו
התשובה בקצרה: OKR זהו קיצור של המילים Objective and Key Result. מדובר על טכניקת עבודה אשר משמשת חברות ובהם החברות הגדולות בעולם בכדי לעמוד ביעדים
התשובה הקצרה: אלו ראשי התיבות של המילים Chief Operating Officer אשר משמעותם בשפה העברית סמנכ"ל תפעול ראשי. בקצרה, מדובר על תפקיד בכיר הקיים בחברות רבות,