בעלי עסקים בתחילת דרכם וכן בעלי עסקים קטנים לעתים רבות יעדיפו להשקיע זמן בלשווק ולפרסם את עצמם מאשר להשקיע כסף ולשלם לחברת פרסום, חברת קידום אתרים וכו'.
האם זה אידיאלי? כמובן שלא. תמיד עדיף שהעבודה תתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום.
האם זה אפשרי? בהחלט כן. בסופו של יום אם אינכם יכולים לאפשר לעצמכם להוציא מספיק כסף על פרסום עם איש מקצוע הרי שתצטרכו לבצע את העבודה בעצמכם כדי להביא לקוחות לעסק שלכם.
אז כדי לעזור לכם בנושא הכנו עבורכם מדריך נחמד לסדר העבודה הנכון ונציג לכם כמה מן האפשרויות הטובות ביותר לפרסום באופן עצמאי.
רשמו את מטרות הפרסום שלכם:
רגע לפני שנחשוב איך ואיפה לפרסם חשוב לבדוק למה אתם רוצים לפרסם.
קביעת מטרות הפרסום ישפיעו על הקריאייטיב, על המסרים שלכם, על הפלטפורמות שבהם תשקיעו לפרסום, היקף הפרסום, התכנים שתייצרו ועוד.
לכן בדקו תחילה מהי מטרת הפרסום שלכם? האם המטרה שלכם היא להביא לקוחות חדשים לעסק ולהגדיל את כמות הלקוחות וההכנסה במהירות?
האם אתם רוצים לייצר "רעש" ועניין סביב המותג שלכם ולהרחיב את החשיפה והמודעות אליו? האם אתם עסק חדש בתחילת הדרך ורוצים לקוחות ראשונים לבניית תיק עבודות? וכו'.
בדקו את האפשרויות והיכן נמצא קהל היעד שלכם:
לאחר קביעת מטרות ואפיון העסק וקהל היעד תוכלו לבצע מחקר קטן על אפשרויות הפרסום הפופולריות (או להמשיך לקרוא במדריך זה) ואז להבין היכן קהל היעד שלכם עשוי להימצא ולהשקיע שם את המשאבים והזמן שלכם.
פרסום ברשתות החברתיות:
האופציה הפופולרית ביותר כיום או מה2 הפופולריות ביותר ביחד עם הקידום האורגני (שנרחיב עליו אחר כך) תהיה כמובן פרסום ברשתות החברתיות.
זכרו – אנו מדברים על פרסום עצמי בחינם. כלומר לא פרסום במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק או קידום באמצעות תשלום אלא קידום טבעי ושיטתי לבניית פרופיל עסקי ועמוד עסקי ולקדם את כמות האוהדים בצורה אורגנית, לצד פעילות מתמדת בקבוצות דיון בעלות נושאים רלוונטיים.
ניקח לעסק מדביר מקצועי הרוצה לקדם את עצמו ברשתות החברתיות:
יש להקים עמוד עסקי: לשים בתמונת הפרופיל את לוגו העסק ולהכין באמצעות תוכנה גרפית חינמית תמונת נושא מתאימה לעמוד.
אם תרצו להשקיע פה לפחות בעיצוב גרפי מקצועי – עשו זאת. כעת מלאו את הפרטים בדף אודות העסק, השירותים שלו, אפשרויות יצירת קשר ואם יש לכם אתר אינטרנט אז קישור לאתר שלכם.
מכאן הזינו פוסטים באתר ובמקביל בדקו קבוצות דיון בנושאי הדברות ו/או מקומונים שונים והתחילו להגיב שם עם הפרופיל של העמוד העסקי. כך תרוויחו פרסום ועוקבים נוספים וכמובן מוניטין.
קידום אורגני בגוגל – להופיע במעלה תוצאות החיפוש של גוגל:
קידום אורגני בגוגל תהיה אופציה נהדרת נוספת. כדי להשקיע בפרסום זה תצטרכו אתר אינטרנט משלכם.
במידה ויש לכם כזה למדו כמה מדריכים כיצד לקדם את האתר.
הכינו תוכן איכותי וייחודי לאתר שלכם, דאגו להזין אותו לעתים קרובות, לבצע אופטימיזציה והתאמות לתוכן, לשפר את מהירות הגלישה וחוויית השימוש באתר וכמובן למדו כיצד לבנות נכון קישורים לאתר שלכם ומהיכן תוכלו להשיג קישורים.
פרסום באתרי מאמרים וכן יצירת שת"פ פרסומיים עם בעלי אתרים אחרים:
ישנם עשרות אתרי מאמרים רק בישראל המאפשרים העלאת מאמרים בחינם לאתר שלהם.
חפשו בגוגל אתרי מאמרים ובדקו את האתרים ב20-30 התוצאות הראשונות בגוגל לחיפוש זה. השתדלו להעלות מאמרים לאתרי מאמרים שונים ומגוונים ולייצר קישורים מגוונים וטבעיים ככל האפשר.
כמו כן תוכלו ליצור שת"פ עם בעלי אתרים אחרים ולהחליף מאמרים עם קישורים.
לדוגמה: מעצב פנים יכול לפנות לאתר בנושא צימרים להשכרה ולהכין מאמר על "עיצוב פנים לצימר" ואז לכאורה שני עסקים שלא קשורים אחד לשני מוצאים מכנה משותף עם תוכן רלוונטי.
פרסום באינדקסים:
על אף שכיום אין הרבה אינדקסים איכותיים עדיין יש כאלה קיימים: אינדקסים של עסקים, אינדקסים של אנשי מקצוע, אינדקסים בנישות ספציפיות וכו'.
בדקו את האינדקסים המתאימים לכם ביותר ופרסמו בהם את העסק שלכם בחינם.
שימו לב שיש אינדקסים בתשלום ואיננו מדברים עליהם כיוון שמדריך זה עוסק בפרסום חינמי באופן עצמאי.
פוסט אורח בבלוג:
אפשרות נוספת לפרסום עצמי בחינם היא לפנות לבעלי אתרים בתחומים נושקים לאלה שאלה או בלוגים ואתרים כלליים עם קטגוריית תוכן בתחום שלכם ולהציע להם פוסט איכותי לאתר שלהם בתמורה לכך שמתוך הפוסט תוכלו לקשר לאתר שלכם. זה יתרום לכם גם ברמת הפרסום והמוניטין וגם לקידום האורגני של האתר.
שיווק בווידיאו:
אחת מהטכניקות המוצלחות והפופולריות ביותר היא שיווק בווידיאו. יכול להתאים למרבית התחומים והעסקים אבל לא לכל בעל עסק.
צריך לייצר תכנים לעתים קרובות, לערוך אותם, להעלות אותם לערוץ שלכם ביוטיוב, לשלב ביטויי מפתח רלוונטיים בכותרת ובתיאור של הסרטון, לקדם את הסרטונים ועוד.
בהחלט עובד אך נדרשת השקעה של זמן ועבודה נכונה (מה שמצריך לא מעט לימוד מקדים).
כמובן. שיווק לעורכי דין שונה משיווק חנות מתנות וזו שונה משיווק מסעדה או חנות אונליין למוצרי כושר. סוג העסק משפיע על התכנים, המבצעים, המחירים, המבצעים שניתן להעניק, על קהל היעד, הפלטפורמה שבה תשווקו ועוד.
כסף תמיד יכול לקצר את הדרך עבור בעלי עסקים רבים אולם אם אתם רוצים להשקיע זמן במקום כסף ייתכן ותצטרכו להשקיע לא מעט ממנו עד שתגיעו לתוצאות.
פרסום עצמאי ובחינם זה אפשרי, זה עובד וזה יביא לכם תוצאות לאורך זמן אולם בהתאם למידת התחרות, לתחום שלכם ולקהל היעד שלכם טווחי הזמנים לא ידועים ולא בטוחים וזה תלוי בכמה וכמה משתנים.