החלטתם לפתוח עסק? ראשית, מזל טוב! עכשיו אתם מבולבלים ושואלים את עצמכם, מה הלאה? נכון, זו השאלה המרכזית והחשובה שכולם שואלים – איך אוכל להביא תנועה לעסק שלי כדי לייצר מכירות ולהיות עסק רווחי?
היום אחת הדרכים המרכזיות לעשות את זה, היא באמצעות שיווק באינטרנט.
בשנים האחרונות תחום זה צובר תאוצה ורבים הבינו שבמידה והם רוצים שיכירו אותם, הם חייבים להיות שם ובגדול.
כמה בגדול? הבחירה היא בידיים שלכם! פלטפורמות הפרסום העיקריות היום הינם: גוגל ופייסבוק, טאבולה ואאוטבריין ולינקדאין.
מה לגבי פרסום בגוגל?
פרסום בגוגל – מיותר לציין מהו גוגל. מנוע החיפוש החזק ביותר ברשת האינטרנט כבר שנים רבות, בו משתמשים מאות מיליוני אנשים עם מיליארדי חיפושים בחודש.
בגוגל אנו מחפשים הכל- במידה ויש לנו בעיה, אנו פונים לגוגל, במידה ואנו רוצים לאתר עסק מסוים, במידה ואנו רוצים למצוא מספר טלפון או כתובת של עסק (מכל התחומים מתחום המשפטים, לתיירות ואפילו תחום השיפוצים).
אני מאמין כי ברגעים אלה אתם שואלים שאלה נוספת – "אני מחפש בחינם ומגיע לעסקים שונים, אז מה הסיבה שאני אשלם על פרסום העסק שלי ואחרים לא?" התשובה מחולקת לשניים: האחת, רבים מתוצאות החיפוש בגוגל מופיעים בעקבות קידום אורגני איכותי ועבודת SEO, שזו נעשתה במשך תקופה ארוכה, ועם הזמן, גוגל זיהה את האתרים (באמצעות מילות מפתח) וקידם אותם בצורה טבעית.
אך במידה ואתם פתחתם עסק חדש, ורוצים לבלוט ולהיות במקומות הראשונות בתוצאות החיפוש – פרסום ממומן בגוגל (Google Ads) הוא הפתרון האולטימטיבי והנכון עבורכם.
במשפט קצר – באמצעות מערכת הפרסום של גוגל תוכלו לקדם את עצמכם בתוצאות החיפוש, לקדם את סרטון הוידאו של העסק שלכם שהעלתם ל-YouTube, ועוד שלל אפשרויות נהדרות – אפילו קידום אפליקציה במידה וקיימת אחת כזו לעסק שלכם.
מה לגבי פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?
פרסום פייסבוק ואינסטגרם – הפלטפורמות האהובות על רבים מאיתנו, בהן אנו מבלים את רוב שעות היממה כאשר אנו נמצאים מול הטלפון הסלולרי שלנו. כמו שאתם ודאי יודעים, בפייסבוק אנו מתנהגים בצורה שונה מאשר בגוגל.
דרך הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם היא באמצעות כתיבת פוסטים. לעומת גוגל, בפייסבוק ובאינסטגרם אנשים לא מחפשים משהו ולאחר מכן מגיעים לפוסט שלנו.
השוני מתאפיין בכך, שאת הפוסטים הממונים, אותם אני יוצרים באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
כיצד משתמשי הפייסבוק נחשפים לפוסטים ולמודעות שלנו?
במסגרת קמפיין הפייסבוק אותו ניצור, אנו נוכל לבחור מתוך רשימה ארוכה פרמטרים שונים בהתאם לקהל אליו אנו רוצים לפנות – החל מהמגדר שלו, דרך תחומי העניין שלו ודפוסי ההתנהגות שלו.
בקצרה, נספר לכם כי לפייסבוק קיימת היכולת לנתח את הנתונים על כל משתמש ומשתמש בפלטפורמה באמצעות פרמטרים שונים שהם מספקים לו כמו דפים שאהב, המעורבות שלו בפוסטים, אזור המגורים שלו וזהות המגדר שלו – את כל זה נעשה באמצעות הקמת קמפיין בפייסבוק תחת ה-Ads Manager, שם ניצור קהלים שונים לאחר שנדע מיהו קהל היעד הרלוונטי עבורנו.
חשוב לדעת: הפרסום באינסטגרם נעשה באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק, זאת לאחר שפייסבוק רכשה את חברת אינסטגרם וכעת נמצאת בבעלותה הבלעדית.
מה לגבי פרסום טאבולה וגם פרסום אאוטבריין?
פרסום בטאבולה ובאאוטבריין – שתי חברות ישראליות מתחרות, שיצרו מערכת נפלאה העוסקת בפרסום נייטיב (Native).
במסגרת פלטפורמות אלו, אנו נוכל לפרסם את העסק שלנו באתרים הבכירים (Publishers) ביותר בארץ ובחו"ל כמו YNET,Walla, כלכליסט, גלובס ואפילו Fox News , אחד האתרים הנפוצים ביותר בארצות – הברית.
כדי לפרסם בשתי הפלטפורמות אנו נצטרך לפתוח חשבון בכל אחת מהן.
אך הדגש העיקרי הוא ששתיהן נוצרו למטרות קידום כתבות תוכן, ולכן עסק שמעוניין לקדם את העסק באמצעות טאבולה ואאוטבריין חייב שתהיה לו כתבה שקשורה לתחום העסק (אך עוסקת במידע אינפורמטיבי עקיף ולא על העסק עצמו).
עצה של אלופים: מומלץ מאוד להטמיע בכתבת התוכן טופס מוכן ובו הקורא ימלא את פרטיו האישיים על מנת לקבל מידע נוסף במידה והתעניין במוצר לאחר סיום הקריאה.
מה לגבי פרסום בלינדקאין?
פרסום בלינדקאין – הרשת החברתית אשר בבעלות חברת מייקרוסופט העולמית ואחת הסיבות שאנו חייבים להיות בה היא שהפלטפורמה הזו היא אחת המרכזיות ביותר לפרסום B2B. באמצעות הלינקדאין אנו נוכל לפנות לעסקים אחרים ולעניין אותם ברכישת המוצר שלנו או ליצור קשרים עם אנשים אחרים אשר יש להם עסק בבעולתם ואנו מעוניינים להיות בקרבתם. כמו הפלטפורמות האחרות שהצגתי במאמר זה, את הפרסום הממומן בפלטפורמה, אנו נבצע באמצעות מערכת הפרסום של לינקדאין.
כיצד אוכל לדעת באיזו פלטפורמה להתחיל לפרסם?
- פרסום בגוגל – קהל שאינו מוגבל מבחינת גילאים. בגוגל אנו נפרסם את העסק שלנו בהתאם לצורך במגוון סוגי מודעות שונים החל מהרצון שלנו שנופיע באמצעות מודעת החיפוש ועד לפרסום סרטון התדמית שלנו שנמצא באתר Youtube. זוהי אופציה נהדרת ומומלצת ע"י להתחיל איתה שיווק פרסומי.
- פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – במקרה של שתי הפלטפורמות אנו ניצור הבדלה. בפייסבוק בדרך כלל אנו נמצא קהל בטווח הגילים ממוצע של 18-50 . לעומת זאת, האינסטגרם מתאפיין בטווח גילים צעיר יותר.
- פרסום בטאבולה ובאאוטבריין – בדרך כלל אנשים שנמצאים באתרי החדשות השונים וקוראים כתבות שונות. מתאפיין בקהל מבוגר יותר בגילאי 30+. אזכיר כי בשתי הפלטפורמות אתם נדרשים שתהיה לכם כתבת תוכן, אשר זו מתפרסמת באמצעות כתיבת מודעה קצרה הכוללת תמונה וטקסט ( שאיפה לכמה מילים בודדת) אשר צריכה למשוך את תשומת ליבו של הקורא.
- פרסום בלינקדאין – בדרך כלל מדובר בקהל מקצועי יותר, מלומד וטווח גילים ממוצע של 25-40. דוגמא מצוינת לשימוש בפלטפורמה היא הקמת קמפיין לידים.
עצה של אלופים: במידה וניסיתם את אחת הפלטפורמות ואתם לא מקבלים תוצאות כפי שציפיתם, אל תתייאשו, זה הזמן לבדוק את פלטפורמה נוספת ולנסות להשיג את היעד שלכם משם.
המאמר נכתב על ידי הצוות של איתי ורצ'יק.