אחת האפליקציות המדוברות והפופולריות ביותר בעולם כיום, היא אפליקציית טיקטוק וכן, גם פרסום בטיקטוק הינו פופולארי מאוד.
מה שהתחילה כאפליקציה קטנה עם קהל מצומצם הלכה ותפסה תאוצה במהירות רבה ותוך שנים בודדות כבר מודה למעלה ממיליארד משתמשים מכל רחבי העולם וגם רבים שכאלה מישראל, כהשלמה לפרסום באינסטגרם.
האפליקציה מאפשרת צילום והעלאה של סרטונים קצרים (בדרך כלל סרטונים של עד חמש עשרה שניות) אולם בהתאם למשתמש ולהגבלות ותנאים מסוימים ניתן לצלם ולהעלות גם סרטונים באורך של עד דקה.
הסרטון לא מסתיים רק בצילום שלו אלא שהמערכת גם מאפשרת לכם פיצ'רים, פילטרים וכלים שונים לעריכת הסרטון לפני העלאתו וזה מה שהופך את האפליקציה לכל כך פופולרית וכיפית, בעיקר עבור הקהל הצעיר אך לא רק.
פרסום בטיקטוק – האפשרויות השונות:
בשל מידת הפופולריות של האפליקציה בעלי עסקים רבים החלו לחפש את אפשרויות הפרסום הפוטנציאליות שבה וכיצד לנצל את מידת הפופולריות הזו כדי להביא לקוחות חדשים לעסק.
הפרסום בטיקטוק צריך להיעשות בצורה נכונה ומקצועית ולכן גם כדאי לדעת אילו אפשרויות פרסום עומדות בפנינו נכון להיום ואלו הן:
- שימוש במערכת הפרסום הממומן של טיקטוק.
- ניצור ערוץ משלנו – נעלה סרטונים, נפעיל, נגיב, נשתף, נייצר סרטונים על בסיס יומיומי כמה פעמים ביום.
- נייצר שת"פ עם כוכבי טיקטוק פופולריים עם הרבה עוקבים והשפעה על אותם עוקבים ונשלם להם כדי לקדם את המוצרים שלנו.
יצירת ערוץ משלכם ועבודה מול האלגוריתם של טיקטוק:
כאמור האופציה של הקידום האורגני הוא לפתוח ולקדם ערוץ טיקטוק משלכם. תוכלו לצלם, לייצר ולהעלות סרטונים בכל יום לערוץ שלכם במערכת ולאפשר לאלגוריתם של טיקטוק לעזור לכם להגדיל את כמות החשיפות והעוקבים שלכם.
האלגוריתם של TIKTOK לא כל כך מפתוח כמו מנועי החיפוש, בוודאי שלא כמו מנוע החיפוש של גוגל, והוא בדרך כלל יקדם סרטונים העושים שימוש במוסיקת רקע טרנדית, סרטונים שיש להם יותר חשיפות ותגובות, זמן צפייה ארוך יותר או סרטונים דומים עם האשטגים מתאימים.
דברים נוספים שמשפיעים על הסרטונים שנחשפים למשתמשים היא לפי אזור דמוגרפי או ערוצים שצפינו בסרטונים שלהם אז נראה סרטונים חדשים שלהם בדרך כלל.
אגב טיקטוק מתייחסת לכל סרטון בפני עצמו.
כלומר אם הסרטון שלכם זכה להיות ויראלי וזכה להרבה צפיות, שיתופים ותגובות זה לא אומר שכל הסרטונים בערוץ יקבלו דחיפה של חשיפות אבל זה כן יכול לעזור ליצור עוד עוקבים לערוץ ואלה יוכלו להיכנס לצפות בסרטונים נוספים שלנו.
יצירת התכנים לערוץ שלנו וכמה זה מספיק?
כיום באמצעות הסמארטפון ניתן לצלם סרטונים פשוטים וקצרים, לערוך אותם באמצעות הפיצ'רים והפילטרים של האפליקציה ולשתף אותם בקלות ובמהירות.
2-3 סרטונים ביום יהיו אחלה יעד התחלתי שתרצו להתמיד בו. ככל שתצברו יותר תאוצה ייתכן ותרצו לייצר עוד כמה סרטונים שכאלה ביום כדי לייצר תוכן לעוקבים שלכם.
פרסום ממומן בטיקטוק:
מערכת הפרסום של טיקטוק לא מפותחת יותר מדי כמו זו שמשתמשים בפרסום בגוגל או בפרסום פייסבוק אולם הם משתדלים לעתים קרובות לאסוף יותר ויותר מידע שיוכלו בעזרתו לסייע לבעלי עסקים בפילוח הקמפיין ומיקוד הפרסום.
בדרך כלל הפילוח יהיה רק לפי גיל, מין ואזור מגורים אולם עבור עסקים רבים זה שווה להשקיע כמה סנטים בודדים להקלקה גם אם הקהל לא הכי ממוקד עדיין.
אז למי זה מתאים?
מרבית הקהל בטיקטוק הוא קהל צעיר: בני נוער מהווים שליש מאוכלוסיית האפליקציה.
יתר הקהילה מחולקת לרוב של גילאי 18 עד 35 ואילו רק כמה אחוזים בודדים הם מעל גיל 35 ועושים שימוש באפליקציה. אם יש לכם שירותים/מוצרים המתאימים לגולשים צעירים בגילאים הללו זהו בהחלט ערוץ פרסום נהדר עבורכם.
שאלות תשובות:
כמה שאלות ותשובות בנושא פרסום בטיק-טוק:
מאיזה תקציב אפשר להתחיל לפרסם בטיקטוק?
כמעט כל תקציב. אפילו תקציב של כמה מאות שקלים בחודש בתור התחלה עשוי להספיק כדי לייצר מגמה חיובית אולם ככל שהסכום גבוה יותר כך המגמה תהיה מדויקת יותר, החשיפה לגולשים תהיה גדולה יותר והאפקט של הפרסום יהיה חזק יותר.
לפי מה אפשר לפלח את מודעות הפרסום שלנו במערכת הפרסום של טיקטוק?
בדרך כלל לפי גיל, מין ואזור דמוגרפי. אולם לעתים ניתן להשתמש בכמה פיצ'רים נוספים של המערכת שעשויים להיות שימושיים.
למה צריך האשטגים?
האשטגים הם מעין תגיות המסמנות את הסרטונים שלכם ויוצרים נושאים/קטגוריות. כאשר מישהו יצפה בסרטון עם האשטג דומה לזה שהסרטון שלכם תויג בו על ידכם, ייתכן והסרטון שלכם יופיע לאותו גולש בסרטונים מומלצים נוספים.