כמה שאלות קודם ופרמטרים להסתכל עליהם, לפני שקונים דומיין מתאים בלי וותק.
האם זו חברה (כמו חברה לבניית אתרים)? או צוות? או שת"פ? האם זה אדם פרטי? האם הקהל שלנו נמצא בארץ? או בחו"ל? אם בחו"ל וגם בארץ או רק בחו"ל .com אם הקהל נמצא בארץ אז co.il
קניית דומיין עם סרטון על איך בוחרים שם דומיין מתאים בלי ותק
בחירת שם דומיין לאתר שלנו היא החלטה לא פשוטה. כתובת הדומיין של האתר תייצג את האתר שלנו בכרטיס הביקור שלנו, בקישורים ברחבי הרשת, במוצרי פרסום, בסרטונים ובפרסומות שלנו בכל ערוץ תקשורת.
המטרה תהיה להביא את הגולשים לאתר שלנו ולכן אנו רוצים לבחור בשם מתחם (קניית דומיין) שהכי יתאים לעסק שלנו הן מבחינת פרסום ומיתוג, הן מבחינת הזיכרון של הגולשים והשיווק והן מבחינה משפטית.
כיצד נראה הדומיין?
ראשית – כיצד נראה דומיין וממה הוא מורכב? הדומיין הוא (שם מתחם בעברית) הוא כתובת האתר שלנו המופיע בדפדפן. www.google.co.il הוא למשל כתובת הדומיין של מנוע החיפוש של גוגל ישראל. הדומיין מחולק ל3 חלקים:
ההתחלה – לרוב יהיה www. ולפעמים יהיה http:// או https:// אם האתר מאובטח. ברוב המקרים אגב מספיק להשתמש ב WWW.
האמצע – הכיתוב שאתם בחרתם (שם העסק, ביטוי מפתח/שילוב של שניהם, ראשי תיבות וכו').
הסיומת – .co.il היא למשל הסיומת של אתרים ישראלים בדרך כלל. אתרים בינלאומיים יהיו בדרך כלל בסיומת .com אולם יש עשרות רבות של סיומות אפשריות. חלקן קשורות למדינת היעד של האתר וחלקן לתחומים מסוימים.
טיפים לבחירת שם דומיין מתאים:
- דומיין בעברית או באנגלית? – ראשית נרצה לרוב להמליץ לכם על שימוש בדומיין באנגלית. מצד אחד שימוש בדומיין בעברית יכול להועיל במקרים מסוימים לשאילתות חיפוש בעברית לקהל הישראלי אולם מצד שני אם תרצו לקשר אל האתר שלכם מרחבי הרשת או לעשות העתק הדבק לקישורים שלכם ולהשתמש במקום אחר הקישור יהיה בג'יבריש במקום בעברית. כמו כן גוגל יודע לסרוק היטב את המילים באנגלית ולתרגם לעברית כך שניתן להשתמש גם בביטויים באנגלית שהפירוש שלהם מתאים למה שאנו רוצים בעברית.
- אורך הדומיין – אתם רוצים להעדיף דומיין קצר וקליט. מילה או שתיים בדומיין לכל היותר בדרך כלל. אם אתם רוצים להשתמש בשם החברה שלכם והוא ארוך מדי או שיש שותפים – נסו למצוא ראשי תיבות של כמה אותיות שגם נשמעים טוב וקליט וגם יכולים להוות את ראשית התיבות לשם החברה.
- האם להשתמש בשם החברה או ביטוי מפתח? – חלק מעדיפים להשתמש בביטוי המפתח בדומיין כדי שכביכול האתר יזכה לנקודות זכות בקידום אתרים אורגני בגוגל לחיפושים תחת אותו ביטוי מפתח. אנו חושבים שזה מיותר. אם תוכלו לשלב את ביטוי המפתח כחלק מהדומיין שלכם בצורה טבעית אז אחלה. אם לא אז עדיף בהחלט לכלול דומיין קליט, קצר, עם שם החברה או ראשי תיבות, כיתוב מקוצר וכו'.
- מבחינה משפטית – חשוב לבחור בשם דומיין ייחודי. לא רק שזה יהיה פנוי אלא גם שהוא לא יהיה דומה מידי או בכלל כולל שם של חברה והפרת זכויות יוצרים.
- מקף בכתובת הדומיין? – אם אתם יכולים שלא להשתמש במקף אז עדיף בדרך כלל. מצד אחד הוא יכול להפריש בין 2 מילים בדומיין ולהציג את המסר בצורה מסודרת יותר ומצד שני אנשים עשויים לחשוב שמישהו תפס לכם את הדומיין שרציתם ואתם פשוט עושים דומיין קרוב בעזרת המקף.
שאלות תשובות:
למה דומיינים חשובים?
דומיינים מייצגים את כתובת האתר שלכם. דומיין שקל לזכור, שהוא קליט וקצר יחסית, הוא דומיין טוב שאנשים יוכלו לזכור להגיע אליו כשהם צריכים גם מבלי לראות פרסומת שלכם.
שימוש בדומיין שלא מתאים לעסק שלכם או בדומיין חינמי עם קרדיט לעסק אחר נתפס כלא מקצועי.
מה ההבדל בין סיומת הדומיינים?
בדרך כלל סיומת הדומיין מותאמת למדינה בה נמצא קהל היעד של האתר. סיומת co.il תהיה של ישראל למשל. יש גם סיומות חדשות של דומיין שמתאימים לנישות מסוימות כמו למשל .marketing
איך לבחור דומיין?
בחרו בדומיין קצר, קליט, עם סיומת שמתאימה לקהל היעד של העסק שלכם. אל תבחרו שם דומה לדומיין שקיים ובוודאי שלא לסמל מסחרי מוגן מבחינה משפטית. עדיף להשתמש בשם החברה שלכם או ראשי תיבות/קיצור של זה בדרך כלל.
קניית דומיין ותיק: סרטון על איך בוחרים שם דומיין מתאים עם ותק
כמה פרמטרים שונים להסתכל עליהם, לפני שקונים דומיין מתאים עם וותק:
1. BACKLINKS 2.
DR \ DA 3 – דירוג הדומיין.
4. השם שיהיה כמה שיותר מקוצר.
5. מה היה בו לפני כן באיזה תוכן ונושא האתר היה בעבר.
WAYBACK MACHINE אחרי הבנייה 301 לקישורים ישנים, ולהפנות זאת לקישורים החדשים באתר שאנחנו בונים.