DIY – עשו זאת בעצמכם, כי כבר כשהיינו קטנים ההורים שלנו תמיד דחפו אותנו לנסות דברים חדשים ללא פחד או חשש. כמובן אם מדובר על דברים מסוכנים, אז כאן כבר היה מדובר על נקיטת משנה זהירות ולהתרחק מהסכנה.
התקופה הטובה ביותר עבור כל אחד לנסות דברים חדשים היא בגיל צעיר, כך כל אחד לומד על בשרו כיצד להתגבר על מכשולים שונים, איך להצליח להתמודד עם משימות שונות ובעיקר להכיר ביכולתו.
מה שההורים יכולים לעשות בשלבים האלו הוא רק לעודד ולנטוע ביטחון לנסות ולהעז.
DIY – העזו לנסות דברים בעצמכם
בגלל שזהו החינוך הבסיסי שלמדנו על עצמנו כבר מגיל קטן, בעידוד ההורים כמובן, גם בגיל בוגר יותר אנו שואפים לנסות ולהעז כל הזמן. הרי כמו שאומרים "הדרך להצלחה רצופה מכשולים…" וכדי שנלמד ונצליח בצורה הכי טובה בסופו של דבר, עלינו להיכשל כמה פעמים כדי להגיע להצלחה הגדולה.
ניתן לומר כי השיעור הזה הוא מצוין לחיים, אך במיוחד יעיל עבורנו במהלך הקריירה שלנו. כך אנו יכולים לנסות דברים בכוחות עצמנו, ולא למהר למצוא את הפתרון הקל והפשוט יותר אצל אנשים אחרים שיעשו את העבודה עבורנו – מדוע זה שיעור חשוב לקריירה שלנו?
כי באמצעות ההעזה והניסיון העצמי, אנו יכולים לחסוך כך לא מעט כסף, ועל הדרך גם ללמוד דברים חדשים
– כמו בניית אתרים.
DIY שיווק דיגיטלי נכון ואפקטיבי
כל אחד שמתעסק בתחום השיווק הדיגיטלי כבר הבין כי הדרך לשיווק טוב ואפקטיבי תלוי במגוון גדול במיוחד של גורמים.
כמובן שהוא בין הגורמים המרכזיים להצלחה, כי הרי הוא זה שמניע את כל התהליכים להצלחת השיווק, אך כדי שהשיווק יצליח עליו לבחור בדרך הנכונה והטובה ביותר.
וכאן אנו חוזרים לנושא של להעז ולנסות, מכיוון שתחום השיווק הדיגיטלי הוא רחב היקף ומשתנה ללא הרף – כאן המקום של איש השיווק לעקוב אחר כל אותם שינויים, להתעדכן בכל מה שחם וחדש ובין השאר גם לנסות דברים בכוחות עצמו.
כיום בעידן הטכנולוגי המתקדם ניתן למצוא אינספור מדריכים מפורטים הנוגעים כמעט לכל דבר בחיים, אפילו להסברים כיצד לתקן לבד את הטלוויזיה שביום אחד פשוט החליטה להפסיק לעבוד.
באמצעות אותם מדריכים אנשי השיווק יכולים להתעדכן בכל זמן בכל מה שקורה בתחום, וגם לנסות בכוחות עצמם תהליכי קידום ושיווק מיוחדים וחדשים כדי להצליח להפיק שיווק אפקטיבי ויעיל ככל הניתן.
כמובן שקיימת הדרך הקצרה ו"הפשוטה" יותר שהיא פנייה אל מומחים ואנשי מקצוע המבינים את אותו התחום, אך בדרך של ניסיון ולמידה עצמית ניתן לחסוך לא מעט כסף, וגם ללמוד אינספור דברים חדשים שרק יכולים להועיל לתהליכי העבודה השוטפת של איש השיווק.
הכוח של השיווק נמצא במדיה
אין ספק כי תחום השיווק הדיגיטלי הוא סוחף ומרתק, במיוחד כי מדובר על תחום דינמי שמשתנה ומתפתח ללא הרף (וגם בזמן כתיבת שורות אלו). בשנים האחרונות נראה כי השיווק הדיגיטלי הטוב ביותר נשען דווקא על תחום המדיה, כך שבמקום לשווק עסק, מוצר או שירות באמצעות מסרים כתובים – הפנייה אל קהל הצרכנים צריכה להיות בצורה של מדיה מושכת ואטרקטיבית.
אם תערכו סקר קצר בקרב הסובבים אתכם ותשאלו במה הם מתמקדים יותר במהלך השהייה ברשת חברתית כמו פייסבוק, רובם המוחלט יצהיר כי הם מעדיפים להתמקד ולהתעכב על סרטונים או תמונות, ולהמשיך לגלול את המסך כשהם נתקלים בפוסט הכולל טקסט ארוך.
משווקים רבים הבינו את הצורך החדש של קהל הצרכנים, ולכן הם מחפשים דרכים יצירתיות כדי להנגיש עבורם את המסרים השיווקיים בצורה הכי מעניינת שיש, כך שתתפוס להם את העין באופן מידי.
לכן רבים מהם נעזרים במגוון כלים או תוכנות שיסייעו להם להפיק את התמונות והמדיה הטובה ביותר.
מאגרי תמונות ברשת
כיום ניתן למצוא מגוון גדול של מאגרי תמונות איכותיות ברחבי הרשת, כך שבמקום ללכת באופן פיזי ולצלם תמונות רלוונטיות לקמפיין השיווקי – פשוט נכנסים אל אחד ממאגרי התמונות ברשת ומורידים את התמונה הרלוונטית.
היצע המאגרים ברשת הוא ענק, כך שניתן למצוא מאגרי תמונות מקצועיות ואיכותיות בתשלום חד פעמי, חודשי, שנתי או כל מסלול אחר שנוח לכם וגם מגוון מאגרים שהם חינמיים לחלוטין.
כמובן שיש לקחת בחשבון כי אותם מאגרי תמונות חינמיים לא יציעו את מגוון תמונות כמו במאגרים שהם בתשלום, אך אם אתם משווקים בתחילת דרככם וללא קמפיינים גדולים במיוחד, מאגרים כאלו יוכלו לספק אתכם בהחלט.
כך תערכו תמונות ללא מעצב
הפתרון של מאגרי תמונות שקיימים ברשת הוא מעולה עבור משווקים, וגם עבור אנשים פרטיים שרוצים לשדרג את הפרופיל שלהם ברשתות החברתיות. אך לעיתים הדרך למציאת התמונה המושלמת עבור הקמפיין השיווקי יכולה להיות מתישה במיוחד,
וזה כאשר לא מוצאים את התמונה הרלוונטית למסר.
לדוגמה, עליכם לעלות עם קמפיין של טיפולי חורף במחירים אטרקטיביים לחיות מחמד. מה שתרצו לחפש במאגר התמונות הוא תמונה יפה של כלב או חתול עם לבוש חורפי שיתאים למסר, אך בכל המאגרים אין תמונה כזו. מה ניתן לעשות במקרה כזה?
במקום לפנות אל חברים כדי לבקש מהם להלביש את חיית המחמד שלהם בלבוש חורפי לצורך התמונה הרלוונטית, ניתן פשוט לבחור את התמונה הכי טובה מתוך המאגר ופשוט לערוך אותה בהתאם לצורך. כאן אנו חוזרים לנושא של DIY – במקום לפנות אל מעצב גרפי, ניתן להיעזר עם תוכנה לעיצוב תמונות כדי לערוך את התמונה המבוקשת בהתאם.
אחת מהתוכנות הטובות והמומלצות לעריכת תמונות היא תוכנת Canva.
היא מאפשרת לכל אחד לבצע עריכה של תמונה בקלות ובנוחות, תוך הוספת אלמנטים או עיצובים על גבי התמונה הנבחרת.
באמצעות תוכנה לעיצוב תמונות לא רק תלמדו כיצד ניתן לערוך לבד תמונות בקלות ובנוחות, אלא גם תוכלו לחסוך לא מעט כסף לעצמכם או מתוך תקציב הפרסום החודשי של הקמפיין המיועד.
עריכת תמונות לכל קמפיין שיווקי
כעת שהעזתם וניסיתם בכוחות עצמכם לערוך תמונות בעזרת תוכנה לעיצוב תמונות, תוכלו להשתמש בתוכנה הזו עבור מגוון של שימושים שיווקיים כמו פרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, לעצב דפי נחיתה מעניינים ומקוריים לקמפיינים גדולים וגם לצורך הפצת ניוזלטרים חודשיים למאגרי לקוחות קיימים.
גם תוכנת Paint.net מאפשרת עריכה של תמונות בקלות וללא ידע גרפי כלשהו. כך תוכלו להגדיל או להקטין תמונה, לשנות את הרקע שלה ועוד מגוון פיצ'רים מיוחדים שיעזרו לכם להגיע לאפקט התמונה המבוקש.
כפי שכבר הזכרנו, מדיה ותמונות הן הכלי המנצח כיום בתחום השיווק. כך שבאמצעות תמונות מיוחדות ומושכות ניתן לפנות אל קהל הצרכנים בצורה הטובה ביותר, ליצור אצלם עניין ומשיכה וכך להצליח לסגור מכירות שיגדילו את רווחי העסק.
נוסף על יצירת תמונות ערוכות בעזרת תוכנה לעיצוב תמונות, תוכלו גם להעז ולנסות מגוון תוכנות ופיצ'רים נוספים המאפשרים עריכה של מדיה אחרת כמו סרטונים, יצירת גיפים קצרים ועוד.
בשורה התחתונה, מומלץ לנסות דברים לבד לפני שממהרים לחפש את הפתרונות המהירים והפשוטים יותר. בסופו של דבר הניסיונות וגם הכישלונות יוכלו ללמד אותנו לא מעט, וגם לחסוך לנו הוצאות מיותרות.