תוכנית שותפים היא שיטה להגדלת רווחים שבמסגרתה מקבל בעל הבלוג או האתר או זה שמצליח למכור את המוצרים שהוא משווק, תמלוגים כספיים בתמורה לקידום שירות, מוצר או אתר אחר.
חשוב לציין, שרק לאחר מכירת מוצר, ובהרשמה לתוכנית שותפים עם חברה כלשהי שמאפשרת זאת, ניתן לקבל תשלום ובהתאם לתנאים של אותה החברה.
ניתן להצליח לקבל תשלום הנמדד בעזרת מספר צורות של המרה, כמו למשל: הקלקות, כניסות ללינק (CPC – Cost Per Click) או מכירות מוצר או ליד (CPA – Cost Per Action).
איתי ורצ'יק מסביר במילים אחרות, שהשותף העסקי במקרה זה הוא כמו מתווך נדל"ן, רק שהוא אינו צריך לשלם בתמורה לקבלת תעודת המתווך. כל בן אדם שרוצה ואפילו לא חייב להיות בעל אתר או בלוג, יכול לקדם מוצר או שירות כלשהו ולקבל עליו רווחים.
איך? בעזרת מספר אפשרויות שנסביר עליהן בהמשך.
איך זה עובד מבחינה טכנית?
תוכנית שותפים עובדת מבחינה טכנית בצורה פשוטה למדיי. כל שיש לעשות הוא לבדוק אצל איזו חברה שתרצו, באינטרנט או אפילו באופליין בפנייה ישירה, האם יש להם תכנית שותפים בה הם מתגמלים את המשווקים שלהם על סוג המרה כלשהו, אחרי כן לקשר לאתר של התוכנית קישור שיכול לכלול מלל, תמונה או סרטון קצר ולהתחיל לשווק.
ישנן מערכות וחברות, אשר נותנות גם קישור אפיליאייט – Affiliate link, שנותן אינדיקציה למשווק ולחברה שמתגמלת, איזה לקוחות הגיעו דרכו.
לקישור מיוחד זה יש קוד מסוים, על מנת למנוע מצבים של זיופים וגניבת לידים או פשוט לדעת לעקוב אחר הנתונים.
באילו פלטפורמות עובדת תוכנית השותפים?
התוכנית יכולה לעבוד במגוון רחב של פלטפורמות. אלה רק כמה מהן לדוגמה:
- בלוגים ואתרים אם יש לכם אתר או בלוג המקושר לאתר (אפשר גם בלוג חיצוני), ניתן להשתמש בהם בתור קישורים. מעבר לכך, אם אינכם מעוניינים שהפוסטים ייראו ספאמיים, כדאי להעניק תיאורים למוצרים או לשירותים שמספקת החברה שעמה אתם עובדים. וזה עוד לא הכול. אם אתם רוצים להביא תנועה לבלוג שלכם ולזכות בהכנסה פאסיבית מקישורים איכותיים, ייתכן שתצטרכו לקדם את האתר או הבלוג שלכם באופן אורגני – לבצע חקר מילות מפתח ואופטימיזציה לעמודים שאת זה אני מסביר במאמר אחר שלי על ביצוע מדויק של מחקר מילות מפתח.
לי יש כמה נכסים דיגיטליים, אשר מקבלים באופן גורף אלפי כניסות בחודש של גולשים בצורה אורגנית בלי השקעה של כסף בפרסום ממומן, ומכניסים עשרות אם לא מאות לידים בחודש אותם אני מוכר לנותני שירות, שיכולים לספק את השירות לאותם הלידים. המחיר והתגמול שלי מתבצע פר ליד.
סרטון על איך לקדם אתרים ולעשות מזה כסף
ואז אחרי שהצלחתם להשיג טראפיק לאתר, יש אפשרות להרוויח כסף ולקבל מגוגל בעזרת גוגל אסדנס. תראו בסרטון הבא:
סרטון על פתיחת חשבון גוגל אדסנס
- פרסום בפייסבוק – ניתן לפרסם את הקישורים בדפים עסקיים, קבוצות ומודעות ממומנות (אם זה משתלם לכם). אמנם לוקח זמן להחזיר את ההשקעה שאיבדתם בפרסום הממומן, אך העניין משתלם בסופו של דבר, רק אם אתם יודעים איך לבצע אופטימיזציה נכונה לקמפיין שלכם. כי ברגע שאתם מגיעים לקהל היעד הנכון, ניתן להרוויח רווחים נאים.
עדיף להתחיל בקידום אורגני ברשתות החברתיות, בקבוצות או בפניה ישירה לבעלי עניין.
סרטון על איך מפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם בצורה אורגנית תכניות שותפים
- גוגל אדוורדס – גם כשמדובר במודעת גוגל אדוורדס אפשר להשתמש במודעות הממומנות גם אם הן כוללות קישורים של תוכנית שותפים. אף על פי כן, חשוב להבין שאם תעשו זאת לא תהיה לכם שליטה על עמוד הנחיתה ובמקרים מסוימים גוגל לא אוהבת את זה. מסיבה זו, כדאי ליצור עמוד נחיתה באופן עצמאי ולהציע בו תכנים לגולשים הכוללים גם ערך מוסף, ליצור טופס להשארת פרטים ולהסביר לגולש שלאחר השארת הפרטים הוא יופנה לעמוד המוצר ופשוט להפנות את הלקוח אל עמוד הנחיתה של תכנית השותפים בעזרת הלינק שותפים שלכם.
סרטון על איך לקדם בגוגל ולהתחיל קמפיין ממומן בגוגל PPC כמו שצריך
רשימות תפוצה במיילים – אחרי שאתם כבר עם וותק בתחום, בטח צברתם קהל ורשימות תפוצה מדהימות וארוכות. למה זה חשוב? כי באמצעות רשימות תפוצה איכותיות ניתן להגיע לרווחים נעים במסגרת תוכנית שותפים ובזיל הזול!
- האנשים הרשומים לרשימת התפוצה הם בדרך כלל לקוחות חוזרים המעוניינים לקבל מידע רלוונטי ולכן סביר להניח שאחוז ההמרה יהיה טוב. יחד עם זאת, לא תמיד קל להרכיב רשימת תפוצה טובה בגלל חוק הספאם האוסר על שליחה של יותר ממייל אחד לאדם שלא נתן את הסכמתו לקבל מיילים, או גם שאנשים בדר"כ לא קוראים מיילים שיווקיים ישר בלי להכיר את הבן אדם או את המוצר באופן רלוונטי עבור אותו קורא. אך הפרסום הזה, הוא זול למדיי וניתן להרוויח ממנו סכומים נאים של ROI – Return On Investment החזרה על ההשקעה שלכם בקמפיין.
האם באמת מרוויחים בקלות?
יש אנשים שחושבים שתוכנית שותפים היא דרך להרוויח "כסף קל" כמו שהם גם חושבים על שיווק שותפים.
אולי שמעתם על אנשים שהצליחו להרוויח עשרות אלפי שקלים ביום אחד, אך מה שהם לא מספרים לכם הוא שהתכנית היא עסק לכל דבר ועניין, ולפני שאתם מתחילים להרוויח, עליכם להשקיע לא מעט משאבים שהם זמן וכסף והמון אנרגיות. נוסף על כך, תוכנית שותפים מתאימה לרבים שרוצים להתחיל לעשות כסף באינטרנט.
אתם יכולים להיות בעלי עסקים עצמאיים, שכירים או אפילו מובטלים ולעבוד מהבית בעזרת מחשב 1 פשוט עם אינטרנט, שבעזרתו תוכלו להתחיל להירשם לתכניות שותפים, לשווק ולהרוויח כסף לאט לאט.
ומלבד זאת, אם כבר יש לכם אתר משלכם ואתם משקיעים בו בכל המרץ, מדוע לא לנסות ולעשות מזה עוד כסף?
אילו אפשרויות רווח קיימות?
אם אתם מעוניינים להוציא את תוכנית השותפים שלכם לפועל, עליכם להביא בחשבון שקיימים כמה חוזים עיקריים.
החוזה הראשון הוא CPM, הנקבע לאלף צפיות. כלומר, אתם מקבלים תשלום על כל 1,000 צפיות ללא קשר אם רכשו את המוצר או לא.
החוזה השני הוא CPC – אתם מקבלים תשלום פר הקלקה. החוזה השלישי הוא CPL – COST PER LEAD מחיר לליד איכותי, כלומר ליד של אדם שהתעניין באמת ובתמים במוצר מסוים. ולבסוף, CPA COST PER ACTION הוא חוזה שלפיו מקבלים תשלום עבור פעולה שנעשתה באתר – השארת פרטים או ביצוע תשלום.
לכל שאלה ועניין, תוכלו ליצור איתי קשר באתר, בהצלחה!