סרטון על איך לעשות מחקר מילות מפתח:
איך לעשות מחקר מילות מפתח
איך לעשות מחקר מילות מפתח בצורה הטובה ביותר: ביצוע מחקר מילות מפתח הוא המדדים החשובים ביותר להצלחה של כל הליך קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש. גם ללא קשר לקידום האורגני מחקר מילות המפתח יכול לעזור לנו למצוא רעיונות לתכנים נוספים לאתר שלנו, לבנות היררכיית תוכן נכונה באתר שלנו בהתאם לסדר החשיבות של הביטויים המקודמים ולתת לנו מושג מעמיק ומלא יותר לגבי מה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים. מחקר מילות מפתח מקצועי לא נעשה בקלות ראש, אם כי איש מקצוע מנוסה ידע לבצע אותו גם בזמן קצר יחסית ולא יידרש בשעות רבות של מחקר כמו מישהו החדש בתחום. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את המחקר בצורה הנכונה ביותר עבורכם.
מהן סוגי המילים שאנו רוצים למצוא?
כאשר אתם באים לבחור ביטויי מפתח לקדם האתר שלכם ומבצעים את מחקר מילות המפתח שלכם אתם רוצים למצוא מילים בהתאם ל3 מדדים עיקריים: נפח החיפושים החודשי בגוגל, גודל התחרות עבור אותו ביטוי ומידת הרלוונטיות שלו לעסק שלנו.
את נפח החיפושים החודשי וגודל התחרות אין צורך להסביר וזה די ברור. בנוגע לרלוונטיות הביטויים לתחום שלנו נרצה לחדד מעט את ההסבר. אתם רוצים לקדם ביטויים שתוכלו להתברג בהם בראש תוצאות החיפוש בזמן סביר (ולא בעוד כמה שנים), אתם רוצים שלקוחות פוטנציאליים שלכם עשויים יהיו לחפש אותם ואתם רוצים שאלו יהיו ביטויים שאנשים שיחפשו אותם יהיו מוכנים גם להוציא כסף מהכיס כדי להזמין את המוצר/השירות שלכם ולא רק לחפש מידע בתחום.
איך למצוא רעיונות לביטויים ראשוניים:
כדי להתחיל את מחקר מילות המפתח תצטרכו כמה ביטויים ראשוניים להזין בכלי מילות המפתח של גוגל כדי שהוא יציג לכם רעיונות נוספים. תוכלו להיעזר באתרים של מתחרים, ברשימת רעיונות שעולים לכם בראש, ברישום ביטוי מסוים בגוגל ולפני שאתם לוחצים על החיפוש תוכלו לראות השלמות נוספות. לדוגמה אם תרשמו את המילה "הדברות…" אז לפני שתשלימו את הביטוי או תלחצו על חיפוש תראו שגוגל מציעה לכם מגוון רעיונות.
שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל:
לאחר שיהיו לכם כמה ביטויים ראשוניים רשמו אותם בכלי מילות המפתח של גוגל וקבלו רעיונות נוספים. בדקו את נפח החיפושים של כל ביטוי ואת התחרות שלו בגוגל (כמה תוצאות יש בגוגל בחיפוש הביטוי המדובר). אין צורך לבחור בהכרח את הביטויים עם הכי הרבה נפח חיפוש. עדיף לבחור בביטויי זנב ארוך וביטויים ממוקדים יותר מבחינה דמוגרפית באזור שבו אתם מספקים שירות. ביטויים אלה כוללים נפח חיפוש נמוך יותר אך קל ומהיר יותר לקדמם ולכן ניתן להתפרס על כמות גדולה יותר של ביטויים ולקבל תוצאות בטווח זמן סביר.
נלקח מתוך קורס קידום אתרים של איתי ורצ'יק