משווקי אינטרנט מנוסים עושים שימוש באופרטורים שונים לצורך החיפושים שהם מבצעים בגוגל.
אופרטורים מיוחדים בחיפוש בגוגל, שמקדמי אתרים משתמשים בהם, מסייעים להם בחיפוש יעיל ומהיר יותר ובמציאת תוצאות רלוונטיות יותר. למה זה תורם, אתם שואלים? לכל מה שקשור בחיפוש אחר מתחרים, ביטויי מפתח מסוימים, למציאת תוכן מועתק ברשת ועוד. על מנת להקל עליכם הכנו עבורכם מאמר שיסקר 13 אופרטורים שמשווקי אינטרנט עושים בהם שימוש במהלך עבודתם.
תחילה בקצרה – מהו אופרטור חיפוש בגוגל?
אופרטורים של מנוע החיפוש הם בעצם סימנים מסוימים (ולעתים גם מילים מסוימות) המסייעים במיקוד החיפוש ומשמשים כמעין הגדרות מתקדמות לחיפוש תוכן, אתרים, קבצים ותוצאות נוספות במנוע החיפוש. אז אם אתם מוכנים אולי כדי שנצלול ישר לעניין?
13 אופרטורים לשימוש במנוע החיפוש של גוגל:
- מירכאות – שימוש במירכאות עוזר לנו לקבל תוצאה ספציפית ומדויקת יותר לביטוי מסוים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לכלול את הביטוי המבוקש בתוך המירכאות. לדוגמה: "טיפים לקידום אורגני". טכניקה זו יעילה לא רק כדי למצוא תוצאות רלוונטיות יותר אלא גם כדי לסנן תוצאות לא רלוונטיות.
טכניקה זו מצוינת כדי לראות אם מישהו ברשת משתמש בתוכן שלנו ועובר על זכויות יוצרים למשל. כל שאתם צריכים לעשות הוא לקחת משפט ארוך מתוך עמוד תוכן באתר שלכם ולשים אותו בתוך מירכאות. - מינוס – אם אתם רוצים להוציא מילה ספציפית מתוצאות החיפוש הוסיפו מינוס. כך למשל – נסו לחפש את המילה "יגואר" בגוגל. סביר להניח שתקבלו עמוד תוצאות שקשור לרכבים.
אם תחפשו "יגואר -רכב -רכבים" כבר תוכלו לראות תוצאות שונות יותר. תוצאות שאתם מחפשים למשל שקשורים ליגואר החיה או הבושם ולא הרכב. - דומיין – חיפוש אתר ספציפי לפי דומיין והקידוד site: לדוגמה: site:walla.co.il
ניתן גם להוסיף לשורת החיפוש הזו מילת מפתח מסוימת ולראות כיצד האתר שלנו מאונדקס לאותו ביטוי ואיזה עמוד מוביל אצלנו לאותו ביטוי. - כוכבית – אם אתם לא בטוחים באיזו מילה להשתמש לצורך החיפוש המדויק שלכם אז תוכלו לשים כוכבית וגוגל ישלימו את החיפוש שלכם עם אופציות שונות. למשל אם אנחנו מחפשים " X התבניות הכי טובות לוורדפרס לשנת 2018" אבל במקום X תוכלו לשים כוכבית וגוגל יראו לכם אופציות של מאמרים ועמודי תוכן הכוללים את אותה כותרת עם מגוון אופציות.
- מילת מפתח בתוך הדומיין – אם אתם רוצים למצוא אתר שבתוך הדומיין שלו יש מילה מסוימת תשתמשו ב: inurl: לדוגמה: inurl:money
- מילת מפתח בתוך הכותרת – אם אתם רוצים למצוא עמודי תוכן עם מילת מפתח מסוימת בתוך הכותרות בעמוד אז תוכלו להשתמש ב: intitle: ולאחר מכן לרשום את מילת המפתח המבוקשת.
- מציאת אתרים לפי מדינה – אם אתם רוצים למצוא תוצאות ספציפיות לפי מדינה כל שאתם צריכים לעשות הוא להשתמש באופרטור inurl: ואז לרשום את הסיומת של הדומיין לאותה מדינה. לדוגמה אם בישראל הסיומת היא co.il אז נרשום את הביטוי שלנו, האופרטור והסיומת. לדוגמה: money inurl:.co.il
- זה או זה – אם אתם לא בטוחים איזו מילה לחפש תוכלו לחפש 2 ביטויים שונים ולהשתמש במילה "או" או OR באנגלית. למשל: "טיפים לאופטימיזציה או טיפים להמרה"
- מציאת מאמר לפי מחבר – אם אתם מחפשים מאמרים של אותו מחבר ספציפי תוכלו להשתמש בקידוד allinpostauthor: ואז השם של מחבר המאמר.
- חיפוש לפי הגדרה – כאן תוכלו לבצע חיפוש להגדרה מסוימת. זה טוב למציאת רעיון לפוסטים לבלוג למשל או לריגול אחר מתחרים בביטויים מסוימים.
- חיפוש לפי זמן מוגדר – אם אתם רוצים לחפש תוצאות לפי זמן מסוים תוכלו להשתמש בפילטר החיפוש של גוגל ולחפש לפי זמן מוגדר. כך תוכלו למצוא תוצאות רלוונטיות יותר לאירוע מסוים או לחילופין למצוא מאמרים בנישות מסוימות או בנושאים מסוימים מהשבוע האחרון כך שמדובר במידע רלוונטי וחדש.
- לפי סוג קובץ – באמצעות אופרטור זה תוכלו לבצע חיפוש לפי סוג מסוים של קובץ. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשתמש ב: filetype: וסוג הקובץ. לדוגמה pdf, word, excel וכו'
- חיפוש מידע – בעזרת האופרטור info: וכתובת הדומיין תיתן לכם מידע נרחב אודות האתר שלכם או של המתחרים שלכם.
סיכום: אופרטורים מיוחדים בחיפוש בגוגל
שימוש באופרטורים יהפוך את עבודת השיווק באינטרנט שלכם ליעילה ואיכותית יותר. המשווקים המקצועיים ביותר עושים שימוש באופרטורים אלו כדי לחקור את האתרים של לקוחותיהם ושל המתחרים שלהם על מנת לשפר את עבודת השיווק והקידום של האתרים במנוע החיפוש ובכלל.