13 אופרטורים ופרמטרים מיוחדים בחיפוש בגוגל למשווקים דיגיטליים

תוכן עניינים
אופרטורים מיוחדים בחיפוש בגוגל למשווקים דיגיטליים

משווקי אינטרנט מנוסים עושים שימוש באופרטורים שונים לצורך החיפושים שהם מבצעים בגוגל.

אופרטורים מיוחדים בחיפוש בגוגל, שמקדמי אתרים משתמשים בהם, מסייעים להם בחיפוש יעיל ומהיר יותר ובמציאת תוצאות רלוונטיות יותר. למה זה תורם, אתם שואלים? לכל מה שקשור בחיפוש אחר מתחרים, ביטויי מפתח מסוימים, למציאת תוכן מועתק ברשת ועוד. על מנת להקל עליכם הכנו עבורכם מאמר שיסקר 13 אופרטורים שמשווקי אינטרנט עושים בהם שימוש במהלך עבודתם.

תחילה בקצרה – מהו אופרטור חיפוש בגוגל?

אופרטורים של מנוע החיפוש הם בעצם סימנים מסוימים (ולעתים גם מילים מסוימות) המסייעים במיקוד החיפוש ומשמשים כמעין הגדרות מתקדמות לחיפוש תוכן, אתרים, קבצים ותוצאות נוספות במנוע החיפוש. אז אם אתם מוכנים אולי כדי שנצלול ישר לעניין?

13 אופרטורים לשימוש במנוע החיפוש של גוגל:

  1. מירכאות – שימוש במירכאות עוזר לנו לקבל תוצאה ספציפית ומדויקת יותר לביטוי מסוים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לכלול את הביטוי המבוקש בתוך המירכאות. לדוגמה: "טיפים לקידום אורגני". טכניקה זו יעילה לא רק כדי למצוא תוצאות רלוונטיות יותר אלא גם כדי לסנן תוצאות לא רלוונטיות.
    טכניקה זו מצוינת כדי לראות אם מישהו ברשת משתמש בתוכן שלנו ועובר על זכויות יוצרים למשל. כל שאתם צריכים לעשות הוא לקחת משפט ארוך מתוך עמוד תוכן באתר שלכם ולשים אותו בתוך מירכאות.
  2. מינוס – אם אתם רוצים להוציא מילה ספציפית מתוצאות החיפוש הוסיפו מינוס. כך למשל – נסו לחפש את המילה "יגואר" בגוגל. סביר להניח שתקבלו עמוד תוצאות שקשור לרכבים.
    אם תחפשו "יגואר -רכב -רכבים" כבר תוכלו לראות תוצאות שונות יותר. תוצאות שאתם מחפשים למשל שקשורים ליגואר החיה או הבושם ולא הרכב.
  3. דומיין – חיפוש אתר ספציפי לפי דומיין והקידוד site: לדוגמה: site:walla.co.il
    ניתן גם להוסיף לשורת החיפוש הזו מילת מפתח מסוימת ולראות כיצד האתר שלנו מאונדקס לאותו ביטוי ואיזה עמוד מוביל אצלנו לאותו ביטוי.
  4. כוכבית – אם אתם לא בטוחים באיזו מילה להשתמש לצורך החיפוש המדויק שלכם אז תוכלו לשים כוכבית וגוגל ישלימו את החיפוש שלכם עם אופציות שונות. למשל אם אנחנו מחפשים " X התבניות הכי טובות לוורדפרס לשנת 2018" אבל במקום X תוכלו לשים כוכבית וגוגל יראו לכם אופציות של מאמרים ועמודי תוכן הכוללים את אותה כותרת עם מגוון אופציות.
  5. מילת מפתח בתוך הדומיין – אם אתם רוצים למצוא אתר שבתוך הדומיין שלו יש מילה מסוימת תשתמשו ב: inurl: לדוגמה: inurl:money
  6. מילת מפתח בתוך הכותרת – אם אתם רוצים למצוא עמודי תוכן עם מילת מפתח מסוימת בתוך הכותרות בעמוד אז תוכלו להשתמש ב: intitle: ולאחר מכן לרשום את מילת המפתח המבוקשת.
  7. מציאת אתרים לפי מדינה – אם אתם רוצים למצוא תוצאות ספציפיות לפי מדינה כל שאתם צריכים לעשות הוא להשתמש באופרטור inurl: ואז לרשום את הסיומת של הדומיין לאותה מדינה. לדוגמה אם בישראל הסיומת היא co.il אז נרשום את הביטוי שלנו, האופרטור והסיומת. לדוגמה: money inurl:.co.il
  8. זה או זה – אם אתם לא בטוחים איזו מילה לחפש תוכלו לחפש 2 ביטויים שונים ולהשתמש במילה "או" או OR באנגלית. למשל: "טיפים לאופטימיזציה או טיפים להמרה"
  9. מציאת מאמר לפי מחבר – אם אתם מחפשים מאמרים של אותו מחבר ספציפי תוכלו להשתמש בקידוד allinpostauthor: ואז השם של מחבר המאמר.
  10. חיפוש לפי הגדרה – כאן תוכלו לבצע חיפוש להגדרה מסוימת. זה טוב למציאת רעיון לפוסטים לבלוג למשל או לריגול אחר מתחרים בביטויים מסוימים.
  11. חיפוש לפי זמן מוגדר – אם אתם רוצים לחפש תוצאות לפי זמן מסוים תוכלו להשתמש בפילטר החיפוש של גוגל ולחפש לפי זמן מוגדר. כך תוכלו למצוא תוצאות רלוונטיות יותר לאירוע מסוים או לחילופין למצוא מאמרים בנישות מסוימות או בנושאים מסוימים מהשבוע האחרון כך שמדובר במידע רלוונטי וחדש.
  12. לפי סוג קובץ – באמצעות אופרטור זה תוכלו לבצע חיפוש לפי סוג מסוים של קובץ. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשתמש ב: filetype: וסוג הקובץ. לדוגמה pdf, word, excel וכו'
  13. חיפוש מידע – בעזרת האופרטור info: וכתובת הדומיין תיתן לכם מידע נרחב אודות האתר שלכם או של המתחרים שלכם.

סיכום: אופרטורים מיוחדים בחיפוש בגוגל

שימוש באופרטורים יהפוך את עבודת השיווק באינטרנט שלכם ליעילה ואיכותית יותר. המשווקים המקצועיים ביותר עושים שימוש באופרטורים אלו כדי לחקור את האתרים של לקוחותיהם ושל המתחרים שלהם על מנת לשפר את עבודת השיווק והקידום של האתרים במנוע החיפוש ובכלל.

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?
אודות המחבר
איתי ורצ'יק: חברת קידום אתרים

תודה שקראתם את המאמר 13 אופרטורים ופרמטרים מיוחדים בחיפוש בגוגל למשווקים דיגיטליים. איתי ורצ'יק בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט משנת 2014, יזם ומביא את לקוחותיו להצלחה מרבית.

לקוחות מספרים

אלון טהורי
אלון טהורי
קרא עוד
רוצה להודות לאיתי על התוצאות המדהימות שנתת לנו בעזרת בניית אתר וקידום האתר בגוגל. הצלחה מובטחת!
Mickael Lepicier
Mickael Lepicier
קרא עוד
אמינים, מהירים, מקועיים, ומבטיחים את המחיר הטוב ביותר על פרסום בגוגל וההשקעה תמיד משתלמת תודה רבה לכם אלופים!!
‏‎Mizrahit Yam Tichonit‎‏
‏‎Mizrahit Yam Tichonit‎‏
קרא עוד
איתי תותח. בנה לי אתר וקידם לי אותו אורגנית ומיד התחלתי לקבל טלפונים בלי הפסקה. מספר 1
‏‎Dann Gavriel‎‏
‏‎Dann Gavriel‎‏
קרא עוד
אהבתי את היחס והשירות המעולים שנתת לי בפרסום ושיווק בגוגל ויוטיוב מבטיח להחזיר טובה כמו שעזרתם לי, מומלץ בחום!
Navit Shem
Navit Shem
קרא עוד
וואלה האתר מהיר יותר, מהמם יותר והמורה יודע לעבוד עם הפרעות קשב קיצור תותח עולם!! קחו קחו אצלו שיעורים צמודים חובה
Galia Matatov
Galia Matatov
קרא עוד
לאחר פתיחת גוגל ביזנס ושיווקו, התחלתי לקבל טלפונים בתור מאמנת כושר אישית. ברמה מקצועיות שמתעלה על כל רמה אחרת. תמשיך בעבודת החייל שלך -הישגים ועבודה איכותית שמובילים להרבה לקוחות מרוצים.
Sigalit Bcahar
Sigalit Bcahar
קרא עוד
אנשים מגניבים, צעירים, בעלי קו מחשבה אחר.... שווה ביותר.... קריאייטיביות במודעות בגוגל ממומן שעשו ברמה גבוהה
Taly Gutman
Taly Gutman
קרא עוד
מקצועי מאוד, יודע על מה מדבר ועושה עבודה מצויינת. השיווק בגוגל עובד מדהים, תודה!
חזי ברלוי
חזי ברלוי
קרא עוד
גאוני ובחברה טובה.ברלוי חזי קידם בגוגל בצורה מוצלחת
Sharon Ben-tzur
Sharon Ben-tzur
קרא עוד
תודה רבה על אתר מוצלח שווה כל השקעה בניתם לי אתר רווחי וגם יפהה מודה מכל הלבב
הקודם
הבא
שתפו את המאמר עכשיו!
Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
מתנה: קורס בניית אתרי וורדפרס חינמי!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים ומבצעים

בשביל לקבל בחינם את הקורס הדיגיטלי בבניית אתרים בוורדפרס השאירו פרטים:

רגע, לפני שעוזבים..

קבלו מתנה:
קורס בניית אתרי וורדפרס בחינם!