קידום אתרים אורגני הוא הליך ארוך טווח הכוללת עבודה סיזיפית על פני מרכיבים שונים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל, על חוויית המשתמש באתר ועל פעילות הגולשים באתר, ויש את הדרך המהירה יותר שעובדת לטווח הקצר בלבד, הנקראית קידום אתרים שחור.
ההצלחה בקידום האורגני של האתר בגוגל תלויה לא פעם בשינויים התכופים שגוגל עושה במנוע החיפוש שלה, במגמות השונות בשוק בו מקדמים את האתר, במתחרים ועוד.
קידום אתרים שחור הוא למעשה פעילות קידום אתרים שבה נעשה שימוש בטכניקות זדוניות ומתחכמות הבאות לנצל באופן ציני את האלגוריתם לטובת קידום אתרים מהיר לטווח הקצר ובניגוד להנחיות שגוגל מפרסמת ומבקשת להקפיד עליהן.
מדוע אם כן, אנשים מבצעים קידום אתרים שחור?
קידום אתרים שחור יגרור בוודאות ענישה ידנית של גוגל, זה לא שאלה של אם אלא מתי.
אם האתר גם ככה הולך "להישרף" בהמשך אז מה האינטרס אם כן של מקדמי אתרים או בעלי אתרים לבעלי קידום אתרים שחור?
ובכן תמיד יש את אלה שיקדמו את האתר שלהם בחוסר מקצועיות וחוסר ידע וניסיון ועל כן לא יתכוונו אלא פשוט יעשו יותר ויותר מה שנראה להם שעובד טוב מבלי להתחשב בהנחיות של גוגל.
אחרים יבצעו זאת בידיעה מה מצפה להם ויש לכך כמה סיבות אפשריות:
- יוזמה עסקית זמנית – הכוונה היא לאתר המקדם מוצרים/שירותים או כל דבר אחר שקשור למשהו זמני. למשל עסקים המציעים שירותים בתקופת האולימפיאדה או המונדיאל, אנשים המעוניינים לקדם אירוע מסוים באופן זמני וכך הלאה. לעסקים הללו אין את האפשרות לחכות זמן ארוך עד שהקידום האורגני הטבעי יצליח ולכן הם מוכנים להשקיע בטכניקות כובע שחור, בידיעה שהאתר יישרף/ייענש בהמשך אבל בטווח הקרוב, הטווח שהם צריכים, יקבלו את התוצאות שהם צריכים.
- ניסוי וטעיה – הכוונה היא למקדמי אתרים המעוניינים לבצע קייס סטאדיס אמיתיים בתחומים מסוימים או לגבי רעיונות מסוימים, לגלות מה עובד יותר ומה פחות ואפילו לגלות את רמת המתחרים על ידי קידום אורגני מהיר של אתרים מסוימים. גם אם אלה יקבלו ענישה הרי שהם יצברו את הידע המהימן והנדרש להם לקידום מסודר וטוב של לקוחותיהם.
איך עושים קידום שחור Black SEO?
קידום אתרים שחור הוא למעשה שימוש מוקצן בהנחיות של גוגל לגבי התאמות התכנים למנועי החיפוש + פרמטרים נוספים העוזרים לקידום אורגני במנועי החיפוש – כמו למשל בניית קישורים בצורה מוגזמת ולא טבעית.
מה הכוונה: בניית קישורים לא טבעית?
בניית קישורים היא חלק בלתי נפרד ואפילו משמעותי מאוד מכל הליך קידום אורגני.
הקישורים מרחבי הרשת המקשרים לאתר המקודם יהיו למעשה כמו המלצה בעיניי מנוע החיפוש.
בעבר אנשים היו פועלים בוקר ולילה להשגת כמה שיותר לאתר שלהם או לאורך השנים עם עדכוני הליבה של גוגל היא החלה לשים דגש על איכות הקישורים יותר מאשר על הכמות.
כמו כן פרופיל הקישורים צריך להיות טבעי והגיוני. כלומר אם לאתר של 10-20 כניסות ביום, לא הגיוני שהוא יקבל אלפי קישורים בחודש מרחבי הרשת.
אם האתר רגיל לקבל קישור או שניים ביום בממוצע באופן טבעי, לא הגיוני שפעם בשבוע יהיה יום שבו האתר מקבל 1000 קישורים בבת אחת.
זה מה שעושים בכובע שחור – קונים כמות גדולה של קישורים בזמן קצר כדי לתת בוסט רציני לקידום האתר בטווח הקצר.
מהי דחיסת מילות מפתח?
הכוונה היא לשימוש מוגזם במילת המפתח העיקרית לאותו עמוד ודחיסה לא הגיונית שלה בתוך הטקסט, עד כדי כך שהוא הופך להיות לא נוח ולא נעים לקריאה.
הסתרת טקסט – עדיין משתמשים בזה?
בעבר היה נהוג להשתמש גם בטקסט מוסתר ולשתול אותו באזורים שונים באתר.
הכוונה היא לשתילת מילות מפתח ראשיות בעמוד מסוים, באזורים של מרווחים בין הפסקאות והטקסטים או אפילו בכותרות משנה כאשר צבע הטקסט הינו זהה לצבע הרקע. לכן הגולשים לא היו רואים את הטקסט אבל מנועי החיפוש כן.
עדיין מקדמי כובע שחור משתמשים בשיטה זו כיום, אם כי החשיבות שלה פחותה יותר מאשר בעבר.