קידום אתרים אורגני הוא למעשה ערוץ פרסום בעולם הדיגיטל הנחשב אולי לטכניקת הפרסום המובילה כיום בגוגל, או לכל הפחות בין המובילות הקיימות, ולכן יש המון שיטות לקדם בצורה אורגנית, ובמאמר הזה נדבר על קידום אורגני מעשי ללא קישורים.
אין בעל עסק שלא רוצה שהאתר שלו יהיה מקום ראשון בגוגל ויגרוף קהל גולשים רב המוכר לבצע רכישה/הזמנה מהעסק אולם הדרך לפסגה רצופה כוונות טובות וגם הרבה מאוד עבודה.
אם קראתם קצת מאמרים בנושא קידום אתרים סביר להניח שכבר נתקלתם לא פעם במונחים "קידום אתרים לבן" ו-"קידום אתרים שחור".
מהו קידום אתרים מעשי WHITE HAT?
קידום אתרים WHITE HAT (או כובע לבן אם תרצו) הוא למעשה מונח המתייחס לטכניקות קידום טבעיות וחוקיות בהם ניתן להשתמש כדי לעודד את גוגל לשפר את המיקום שלנו בדירוג ולהביא אלינו יותר גולשים.
גוגל רוצים להציג את התוצאות הטובות, הרלוונטיות והסמכותיות ביותר ללקוחות שלהם ובשל כך הם לא אוהבים מקדמי אתרים, בעלי אתרים או אנשים אחרים העובדים עבורם המנסים לנצל פרצות שונות באלגוריתם של גוגל כדי להתברג גבוה יותר במנוע החיפוש למרות "שלא מגיע לכם" נאמר זאת כך.
או שלמישהו אחר מגיע יותר כי התכנים שלו באתר יותר מושקעים, יותר מדויקים ויותר נכונים עבור הגולש מאשר האתר השני שעושה שימוש בטכניקות שונות כדי לצבור יותר נק' דירוג אצל הרובוט של גוגל ולשפר את הדירוג.
אם כן קידום אתרים כובע לבן הוא קידום נקי, איטי, בטוח וכזה שעושה פעולות טובות שמקדמות את הסמכות והמוניטין של העסק, מספק תכנים איכותיים לגולשים ומענה אמיתי לצורך ושם את הגולשים במרכז ולא את הרובוט של גוגל.
איך אפשר להתקדם ללא קישורים בצורה כשרה?
בפסקה הקודמת דיברנו על שיפור סמכות האתר.
אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר לשפר במהירות (או בכלל) את סמכות האתר שלנו היא ליזום קישורים שונים מרחבי הרשת המקשרים אל האתר שאנו מקדמים.
כך למעשה אנו עוזרים לקהילה ברשת להמליץ עלינו יותר ויותר מהר מאשר אם זה היה קורה באופן טבעי ומקדמים מהר יותר את האתר בגוגל.
כל עוד זה נעשה באחראיות, בצורה טבעית ככל האפשר ובמינון נכון, הרי שגוגל לא יכולים להעניש מאות מיליוני אתרים ובעליהם על כך שעושים את זה.
מי שנענש אלו אתרים המבצעים פעולות פחות טבעיות כמו לקנות קישורים, לקשר בכמות גדולה במכה אחת פתאום מה שלא מציג לגוגל שמדובר בקישורים טבעיים ועוד.
קניית קישורים טבעיים שנקנה או נשיג יהיו קישורים שבהם הגולשים שלנו או מקורות אחרים ברשת פשוט מקשרים אלינו מרצונם ומיוזמתם.
לדוגמה: גולש שקרא מאמר טוב שעזר לו באתר שלו והחליט לשתף את הקישור ברשתות החברתיות או להמליץ על האתר שלנו בבלוג שלו.
כיצד קידום אורגני מעשי של ביטויים עם שגיאות כתיב יכול להביא לנו תנועה חמה של גולשים?
אחת הטכניקות המדליקות עבור קידום אורגני מעשי כובע לבן שלא הרבה מקדמים מקדישים להם זמן ומאמץ הוא קידום אורגני של ביטויים עם שגיאות.
הרשו לי להסביר: האם קרה לכם פעם שבאתם לרשום משהו בחיפוש בגוגל, רשמתם אותו באנגלית במהירות (כי חשבתם שאתם מקלידים בעברית), לחצתם אנטר לחיפוש ורק לאחר ביצוע החיפוש הבנתם שרשמתם בטעות באנגלית במקום בעברית?
כלומר, במקום לחפש למשל קידום אורגני רשמתם ehsuo turdbh…
או סתם לדוגמה אם באתם לרשום לדוגמה google ויצא לכם googlw וכו'. ובכן תופתעו לגלות שזה קורה כמעט לכל אחד ובמצטבר החודשי יש עשרות או מאות אלפי חיפושים לביטויים שונים (רק בשפה העברית) הנכתבים עם שגיאות כתיב, באנגלית במקום בעברית או עם אות או שתיים שגויות..
מקדם אתרים חכם ידע לנצל את זה ולקדם גם ביטויים שכאלה, בעלי תחרות נמוכה בהרבה ועדיין מדובר באותו קהל חם כאילו היה מחפש את הביטוי המרכזי בצורה הנכונה שלו.
לסיכום: בקשו מהמקדם שלכם (או אם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם) לבצע מחקר מילות מפתח בכלי מילות המפתח של גוגל ולגלות ביטויים שכאלה בתחום שלכם שגולשים עשויים לחפש בטעות ותרצו להציג לכם את האתר שלהם בראש תוצאות החיפוש.
איך עוד דברים נוכל לעשות כדי לקדם את האתר שלנו באמצעות טכניקות כובע לבן?
- יצירת תכנים איכותיים וטובים לתוך האתר, כאלה שבאמת נותנים מענה לגולשים וגורם להם לסמוך על העסק.
- לתפעל את הפרופיל של העסק בגוגל מיי ביזנס באופן שוטף.
- להתמקד בכל העבודה הקשורה לתוך האתר.
- להתאים את האתר לגלישה במובייל ובמסכים שונים.
- לשפר את חוויית המשתמש באתר.
- להשיג קישורים רק באופן טבעי ללא מניפולציות וטכניקות שונות.
- לא לדחוף את מילת המפתח כמות גדולה של פעמים בכוח ובאופן לא טבעי בתוך התוכן.
- ועוד..
איך ליצור תכנים טובים לאתר שלנו שישיגו לנו קישורים טבעיים וישפרו את מדדי הSEO שלנו?
אחת הדברים להשיג קישורים באופן טבעי, לשפר את חוויית המשתמש באתר ואת שביעות רצון הגולשים היא על ידי יצירת תכנים איכותיים וטובים יותר לתוך האתר.
כדי לעשות זאת כדאי יהיה לבצע מחקר ברחבי הרשת ובקרב הלקוחות שלכם, לברר אילו תכנים הם עשויים לחפש ולכתוב עליהם תכנים טובים, איכותיים, מקיפים ומעניינים. הכי חשוב כאלה שנותנים מענה אמיתי וגורמים לגולשים לסמוך עליכם.
הוסיפו תמונות/סרטון למאמר, הוסיפו כפתורי שיתוף מהירים למייל ולרשתות החברתיות כדי לעודד את שיתוף המאמר.