בניית קורס דיגיטלי מנצח – האינטרנט פותח בפנינו אינספור אפשרויות חדשות ולמעשה מנגיש עבורנו כמעט כל מידע מקצועי שקיים בלחיצת כפתור.
ברוב המקומות בעולם יש גישה לאינטרנט והיכן שיש גישה לגלישה באינטרנט ניתן להגיע אל אותו מידע, בעזרת חברה לבניית אתרים, מה שהופך את העולם לכפר גלובאלי קטן באמת.
אחד היתרונות של האינטרנט היא באמת הנגישות הזו למידע בכל תחום והאפשרות ללמוד מקצועות שלמים דרך האינטרנט. היכן שיש היצע יש גם ביקוש ועל כן אנשי מקצוע רבים פיתחו, מפתחים ויפתחו קורסים דיגיטליים בתחומם להעביר את הידע המקצועי שלהם הלאה, בין אם בחינם ובין אם במכירת הקורס בתשלום.
אז אם גם אתם רוצים לבנות קורס דיגיטלי משלכם ולהעביר את הידע שלכם הלאה ואפילו לייצר ממנו הכנסה נוספת על ידי מכירתו באינטרנט עבדו לפי השלבים הבאים.
זיהוי הלקוח האידיאלי:
לפני שאתם מתחילים לבנות את השלד של הקורס אתם צריכים תחילה לאפיין את הלקוח האידיאלי שלכם.
לא משנה כמה הקורס שלכם הוא טוב ומקצועי – אם הוא לא יפנה אל האנשים הנכונים שבאמת זקוקים לו, הרי שכל התכנים שלכם, מתכני הקורס ועד התכנים השיווקיים לא יתאימו לקהל היעד, הקורס יימכר פחות וכמובן גם מי שיקנה אותו לא ייהנה מחוויה אולטימטיבית.
הכינו אפיון של הלקוח שלכם, גבר/אישה? בן כמה הוא יהיה? היכן הוא נמצא ביום יום? במה הוא עוסק, מה מצבו הכלכלי וכו'.
ממש אפיינו את הפרסונה שהיא הלקוח האידיאלי שלכם והכינו את התכנים של הקורס בהתאם.
בשלב מקדים זה כדאי גם לנסח מסמך יעדים ומטרות של הקורס הן מבחינת צילום והפקת הקורס ועד לשלבי השיווק והמכירות. לבסוף, כדאי לבצע גם מחקר מילות מפתח בגוגל אדוורדס על מנת לקבל מושג לנושאים וביטויים מבוקשים בתחום שלכם.
בניית תוכן עניינים:
כעת לאחר שלבי התכנון המקדים נכנסים לשלב תכנון נוסף ומתקדם והוא שלב בניית תוכן העניינים של הקורס, אם תרצו – הסילבוס.
בשלב זה תיצרו מעין פירמידת לימוד שהיא בעצם הנושאים ותתי הנושאים שאתם רוצים להעביר בקורס שלכם. תוכן העניינים יכיל תחילה את כל הנושאים ותתי הנושאים שאתם רוצים להעביר באותו קורס ספציפי לאותו קהל יעד שהגדרתם.
לאחר מכן תוכלו לשייך את תתי הנושאים לקטגוריות על ולהחליט באיזה סדר אלה יועברו במהלך הקורס, כך שזרימת הלימוד של הלקוח שלכם תהיה ברורה, מובנית והגיונית. לאחר בניית הקטגוריות ותתי הקטגוריות, תוכלו ממש כבר לרשום בנקודות את הנושאים שאתם רוצים להעביר בכל שיעור בקורס.
בניית קורס דיגיטלי מנצח:
לאחר בניית תוכן העניינים של הקורס שלכם, וגם בשביל קידום אתרים אורגני טוב יותר באתר שלכם (אם אתם מעלים את התכנים לפרסום באתר שלכם), תגיעו לשלבי התכנון הסופיים. בשלבים אלה תוכלו להתחיל להכין את התכנים היותר מלאים לכל פרק ופרק, לעצב את התכנים באופן שבו אתם רוצים להעביר אותם על ידי סדר לימוד הגיוני ולהחליט אילו תכנים יכללו בקורס ואילו תכנים אתם מעדיפים לוותר עליהם או לשמור לקורס המשך.
בשלב הזה יהיה עליכם להכיר יותר לעומק מעט אלמנטים מתחום הלמידה ואינטראקציה הלימודית ולשמר כמה אלמנטים חשובים בתכנים שלכם, כמו למשל איך לשמור על עניין וריכוז לאורך זמן, איך לסייע ללקוחות שלכם להבין את החומר יותר טוב וכו'.
בשלב של כתיבת התכנים וניסוחם תוכלו להיעזר גם בפרילנסרים ואנשי מקצוע טובים שיוכלו לעזור לכם להכין אותם.
שיפור חוויית הלקוח – בשביל הקורס הדיגיטלי המנצח
רגע לפני שמתחילים לצלם את הקורס יש עוד שלב שצריך להתייחס אליו. בשנים האחרונות נכנס לעולם השיווק מושג הנקרא חוויית לקוח. למעשה הוא היה קיים מאז ומתמיד אולם כעת יש לו חשיבות גבוהה יותר ויותר אנשים, בכל תחום ובכל עסק, שמים עליו דגש.
שיפור חוויית הלקוח אומר שבכל אספקט של הקורס שלכם, החל מהפרסומים שלכם, דרך דף הנחיתה או האתר שמשווק את הקורס ועד לזמן הצפייה בקורס ושירות הלקוחות ללקוחות הקורס – כל אלה נכללים בנושא חוויית הלקוח (או חוויית המשתמש אם תרצו בשפה המקצועית).
על מנת לייצר חוויית לקוח מושלמת בקורס שלכם אתם רוצים לחקור מעט קורס מתחרים בשוק וליצור בידול וייחודיות מהקורס הללו. מה אתם יכולים ללמד את הלקוח שאחרים לא מלמדים בקורסים שלהם?
איזו חוויית צפייה אתם יכולים לספק שהם לא יכולים? אילו בונוסים אתם יכולים לספק שהם לא? כמו כן אתם רוצים ליצור חוויית צפייה בשיעורים המצולמים שלכם: לוודא שהצילום נעשה כמו שצריך, התמונה חדה, הדיבור שלכם ברור, אין רעשי רקע, הסרטונים מצולמים על מנת לספק תחושה מלמדת טובה ומעצימה ללקוחות.
בנייה והפקה של הקורס:
כעת לאחר שלבי התכנונים הגיע הזמן לשלב המעשי. בשלב זה נתחיל לבנות את ההפקה של הקורס. שלב זה כולל בעיקר את הכשרת השטח לצילום הסרטונים ואת הכשרת בעל הקורס לצילומים. האדם המצטלם, שהוא ככל הנראה בעל הקורס, יצטרך ללמוד מעט על שפת גוף, טונציה, דיקציה ועמידה מול מצלמה.
לימוד אלה יעזור לבעל העסק להיראות יותר מקצועי, להעביר את התוכן עם פחות התרגשות מהמצלמה ויותר תשוקה להעברת המידע והלימוד וכמובן גם ישדר ביטחון לגולשים שלכם שאתם יודעים מה אתם עושים ומה אתם אומרים.
הכנת הכלים להפקה:
על מנת להפיק קורס מוצלח צריך להשתמש גם בכלים טובים ואיכותיים.
כחלק מחוויית הלקוח אתם רוצים להיות בטוחים שהסרטונים מצולמים בצורה נכונה ועם הכלים הנכונים. כך למשל לצלם סרטונים בצורה כזו שהרוח לא תיצור רעשי רקע שיציקו לגולשים, שהשמש לא תהיה על המצלמה ותפגע באיכות התמונה, שהאדם המצולם יהיה קרוב אל המצלמה ובכלל שהמצלמה תהיה חדה ואיכותית על מנת להציג רמה גבוהה של הקורס.
כמו כן יהיה עליכם להכיר או להכין מערכת אוטומציה לפרסום הקורס שלכם ושיווקו לקהל שלכם.
הכרת המערכות השונות להעלאת הקורס, תפעולו השוטף והוספת התכנים תאפשר לכם להתנהל בצורה מהירה, מקצועית ונכונה במהלך השיווק של הקורס ולאחריו.
בניית קורס דיגיטלי – צילום הקורס:
כעת הגיע השלב שחיכיתם לו כל כך הרבה והוא שלב צילום הקורס. בשלב זה ייתכן ותרצו להיעזר באנשי מקצוע, בין אם בשכירת צלם מקצועי לצילום הסרטונים ובין אם באיש מקצוע שיסייע לכם בעריכת הסרטונים בצורה מקצועית המותאמת לחוויית הצפייה והלימוד הגבוהה שאתם רוצים להעניק ללקוחות שלכם.
תוכלו לחלק את צילום הקורס לכמה ימי צילום אולם זאת בהתאם לשכירת אנשי המקצוע, זמינותם והתקציב שלכם כמובן.
השתדלו לצמצם עלויות על הצילומים עד כמה שניתן מבלי לפגוע באיכות הצילום והתכנים וכי במידה ואין לכם ניסיון בעריכת התכנים, הוספת כתוביות, עיצובים שונים לסרטונים ועוד – כדאי יהיה לשמור את התקציב לשם ולהעלאת הקורס לאתר/מערכת שבה תוכלו להפיץ את הקורס.
תכנית אסטרטגית לשיווק הקורס:
כמובן שהכנת הקורס לכשעצמה היא פרויקט מורכב שדורש זמן, מאמץ ומשאבים הרי שגם שיווק הקורס הוא חלק חשוב מאוד על מנת להגיע לקוחות שירכשו את הקורס – אפשר ללמוד הכול על פרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות כמו למשל קורס שיווק בפייסבוק.
בשלב זה תרצו להיעזר באיש מקצוע מנוסה, לבנות משפך שיווקי מקצועי של הקורס ולהתחיל לארגן את תשתיות השיווק עליהן תבנו כדי למכור את הקורס. כך למשל תרצו להקים דף נחיתה לשיווק הקורס, דף עסקי בפייסבוק, לפתוח חשבון לבניית רשימת תפוצה ולהכין תכנון קפדני במה להשקיע את הזמן והכסף שלכם מבחינת פרסום כדי להביא לידים ולקוחות לקורס.