עמוד שגיאה 404: כולנו חווינו זאת לפחות כמה פעמים במהלך גלישתנו באתר האינטרנט. אנו רואים במנוע החיפוש אתר שעשוי לעניין אותנו, פותחים את הקישור ו… אופס!
מתקבלת שגיאה 404. מאוכזבים מהתוצאות, אנו פונים אל בונה אתרים או לאתר אחר ותוהים לעצמנו מהי מטרת השגיאה הזו וכיצד נראה האתר לפני כן. על כל פנים, העניינים לא כל כך פשוטים ולעמוד השגיאה הזה יש תפקיד משמעותי.
הגעתי אל עמוד שגיאה 404 – מה זה אומר?
שגיאה 404 היא למעשה קוד המתריע את הגולש מפני עמוד בלתי קיים. שגיאה זו נועדה להשיג 2 מטרות עיקריות. המטרה הראשונה היא להבהיר לגולש שהעמוד אינו קיים, אך עדיין לנסות ולשמר אותו תוך הצעת אלטרנטיבות שונות. המטרה השנייה היא להפנות את הגולש לאתר קיים. ישנן מערכות תוכן מתוחכמות המעבירות את הגולש לאתר החדש באופן אוטומטי מבלי להציג שגיאה 404.
נוסף על כך, השגיאה יכולה להתרחש מכמה סיבות: הגולש לא הקליד נכונה את כתובת האתר או עמוד אשר נמחק מהאתר ובעל האתר עדיין לא הספיק לעדכן את העמוד החדש.
אז איך מתמודדים עם השגיאה?
קיימות כמה דרכים להתמודד עם שגיאה 404 ולמנוע מהגולשים להתאכזב ולנטוש את האתר:
- עמוד מקורי – אתם יכולים לצמצם את האכזבה שחשים הגולשים כשהם נכנסים לעמוד הכולל שגיאת 404 על ידי עיצוב משעשע ומקורי. אפשר להוסיף בדיחה, משחק קצרצר או כל דבר אחר שיכול לשעשע את הגולש.
- עיצוב דומה לאתר – כדאי לתת לעמוד מראה עיצובי הדומה לאתר שלכם, על מנת לעודד את הגולשים להישאר באתרכם ולחפש עמוד אחר.
- קישורים חשובים – אחת האלטרנטיבות המשמעותיות ביותר עבור הגולש היא קישורים קיימים. הוסיפו לעמוד 404 קישורים חשובים לאתר הבית שלכם או לעמוד דומה המחליף את העמוד הלא קיים. כך תוכלו לגרום לגולש להישאר באתר.
- להיעזר בכלים שיש לכם – למערכת מתקדמת כמו וורדפרס יש כלים שיעזרו לכם להתאים את עמוד השגיאה לאתר שלכם.
- בקו אם יש שגיאות נוספות – אם הבחנתם בכך שאחד העמודים שלכם מציג שגיאה, כדאי לבדוק אם אין שגיאות נוספות שעלולות לפגוע בקידום האתר.
כיצד ניתן לזהות את השגיאות
כשאתם צריכים לחדש את הדומיין באתר שלכם, נשלחת אליכם הודעת חידוש למייל הפרטי שהזנתם בעת ההרשמה. עם זאת, כשיש לכם שגיאה בעמוד, אינכם מקבלים התראה ועליכם למצוא אותה בעצמכם. משום כך, מדי פעם מומלץ להשתמש בכלים שנועדו לאתר שגיאות ולהריץ אותם על האתר.
Search Console, לדוגמה, הוא כלי חינמי שמציעה גוגל לבעלי העסקים ומאפשר לאתר שגיאות. כלי נוסף שיכול לסייע לכם הוא Screaming Frog SEO Spider, או בעברית "הצפרדע הצורחת".
על כל פנים, אם אתם חוששים שיש לכם עמודי שגיאות באתר או שקיבלתם הערות מלקוחות, כדאי לפנות לאנשי מקצוע ולהתייעץ עמם בתחום. אחרי הכול, בגלל השגיאה אתם עלולים להפסיד לקוחות, לא חבל?