Login

Register

Login

Register

Search console – קונסולת החיפוש של גוגל – וובמאסטר טולס

אם אי פעם תהיתם , קונסולת החיפוש של גוגל, הנקראת גם בשם Search console – הינה כבר Tools Webmaster לשעבר!

זהו כלי מאוד חשוב עבור מקדמי אתרים ויכול לשמש בעלי אתרים לצורכי קידום אתרים, מציאת שגיאות סריקה באתר, דפים לא קיימים ועוד הרבה שימושים שונים שנדבר עליהם בהמשך.

הוספת האתר ל- Search Console

על מנת שגוגל יוכל לסרוק יותר בקלות את האתר שלכם, ושתוכלו להשתמש בכלים המגניבים שהסרץ' קונסול מאפשר, תצטרכו להוסיף את האתר לקונסולת החיפוש של גוגל.

בשביל זה תצטרכו לאשר שאתם הבעלים של האתר, ותוכלו לעשות זאת בעזרת מספר דרכים שונות כדלקמן:

html file wmt אישור וובמאסטר
html file wmt אישור וובמאסטר
  1. הורדת קובץ HTML והעלאתו לשרת – בלחיצה על הלינק בצעד מספר 1, הקובץ מורד למחשב שלכם, והוא מכיל טוקן ייחודי למשתמש שלכם בקונסולת החיפוש (המייל שלכם), ולאחר מכן, יש להעלות אותו לשרת במיקום הישיר ל-URL – ישירות לתיקיית public_html.
  2. אימות באמצעות Analytics – אם יש ברשותכם קוד אנליטיקס אסינכרוני, יש לשים את קטע הקוד תחת תגית השל הדף, וכמובן להיות בעל הרשאת עריכה עבור נכס האינטרנט (האתר שלכם) של Analytics. כל מה שנותר לעשות הוא רק ללחוץ "אמת" – Verify, והאתר שלכם מאושר.
  3. הכנסת HTML Meta Tag לקוד – גוגל נותן לכם לאשר את האתר שלכם בסרץ' קונסול באמצעות תגית (שורת קוד), המכילה VALUE של הטוקן של היוזר שלכם, אשר יש לשים אותה ב-, ולאחר לחיצת Verify, האתר שלכם מאושר.
  4. רשומת DNS – Domain Name Server – דורש ממכם להתחבר לרשם האינטרנט שלכם או ספק האינטרנט שלכם (היכן שקניתם את הדומיין ואתם מנהלים אותו שם), ולהכניס את התוקן google-site-verification=Token אל ה- TXT record לתצורת ה-DNS… די מסובך ופחות מומלץ לדעתי.
  5. Google Tag Manager – GTM – אישור באמצעות מנהל התגיות של גוגל, שבעזרתו ניתן להכניס קוד מסוים לאתר ורק באופן חד פעמי. ודרכו ניתן לירות קודים נוספים למעקבים וכדומה, בלי "ללכלך" את האתר בקודים מיותרים של אנליטיקס, אדוורדס, פייסבוק פיקסל ועוד…

מה בתכלס ה- Google Search Console נותן לי?

האפשרויות הנפוצות ביותר של הוובמאסטר טול הן כלהלן:

הוספת XML SiteMap

בונה אתרים מקצועי, יודע בדיוק על מה מדובר. היכן מוסיפים את הסייטמאפ בתכל'ס? היא נמצאת ב-Dashboard הראשי, תחת sitemaps – ברור כשמש:

xml sitemap webmaster tools מפת אתר וובמאסטר
xml sitemap webmaster tools מפת אתר וובמאסטר

בלחיצה על הלשונית, תכנסו לתת לשונית של Crawl -> Sitemaps – בעברית "זחלן" -> מפות אתר – ותינתן לכם האפשרות להוסיף או לבחון SiteMap, בהכנסת הקישור הישיר לקובץ מפת האתר שלכם:

submit sitemap webmaster tools הוספת מפת אתר וובמאסטר
submit sitemap webmaster tools הוספת מפת אתר וובמאסטר

שיפור מבנה ה-HTML של האתר שלכם

ממוקם בתת לשונית – search appearance -> HTML improvements – או בעברית "תצוגת חיפוש" – "שיפורים HTML".

בלשונית זו, ניתן לראות את השגיאות שיש לנו בקוד ה-HTML באתר כמו:

– כותרות כפולות.
– תגיות מטא כפולות.
– תגיות מטא של תיאור הדף
– meta descriptions – ארוכות או קצרות מדיי.
– תוכן לא מאונדקס.

ניתוח חיפושים – Search Traffic

בתוך הלשונית של – Search Analytics – נתוני חיפוש – ניתן לראות מספר כניסות, חשיפות, CTR – Click To Rate שזה שיעור הקליקים עבור מספר החשיפות שנעשו ומיקומים במילות מפתח רלוונטיות לאתר שגוגל מאנדקס:

search traffic wmt ניתוח חיפושים
search traffic wmt ניתוח חיפושים

• Queries – שאילתות – באילו מילות מפתח האתר נחשף לפי זמן נתון (עד 3 חודשים אחורנית) – וניתן לראות את המיקום של האתר באותן מילות מפתח בסימון position ב-V (יש לציין שהמיקומים אינן מדויקים).
• Clicks – לחיצות – מספר הקליקים אשר הובילו לאתר באותו פרק הזמן המדובר.
• CTR – שיעור הקליקים – היחס בין ההקלקות לחשיפות – כמה הקלקות היו מתוך X חשיפות – חשיפות חלקי הקלקות.
• הופעות – חשיפות – מספר החשיפות שהיו לאתר מאותם ביטויים בזמן הנתון.

לינקים לאתר שלך – קישורים חיצוניים – Backlinks

בלשונית זו ניתן לראות את כל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר שלך, ואיזה ביטויים מפנים אליכם כמו לדוגמא:

keywords planner wmt מתכנן מילות המפתח - מילות מפתח
keywords planner wmt מתכנן מילות המפתח – מילות מפתח

Google index – האינדקס של גוגל

בלשונית זו ניתן לראות את מספר הדפים המאונדקסים באתר שלכם, בגוגל.

בציר זמן המראה באיזה תאריכים נקראו מספר העמודים של האתר בחיפוש של גוגל:

Google index – האינדקס של גוגל
Google index – האינדקס של גוגל

– ניתן לראות תחת הלשונית, blocked resources – משאבים חסומים, אם יש אזורים באתר אשר חסומים לאינדוקס.
– Remove URLs – קישורים שהוסרו מהאתר שלכם – איזה עמודים היו מאונדקסים בגוגל והוסרו באופן זמני – הפניית 302 לדוגמא.

Fetch As Google – אחזר כמו גוגל

בלשונית זו ניתן להשתמש בפיצ'ר מאוד שימושי, שבודק את הדומיין עצמו או עמוד בתוכו, ומראה איך גוגל סורק אותו.

Search Console בעצם שולחת בקשה לגוגל לאינדוקס אותו עמוד שבחרנו ל-FETCH, בשביל להכניס לחיפוש של גוגל עמודים במהירות רבה יותר (תוך כמה דקות).

באופן כללי, עדיף לתת לעכביש של גוגל לקרוא את האתר בצורה טבעית ולא להשתמש בפיצ'ר זה באופן קבוע.

שגיאות סריקה – Crawl Errors

בפיצ'ר זה, ניתן לראות את מספר השגיאות שיש באתר – שגיאות 400 למיניהן.

תחת ה-URL עצמו, לכל עמוד בנפרד, בתקופת הזמן המקסימלית של 90 ימים.

שגיאות סריקה Crawl Errors
שגיאות סריקה Crawl Errors

SEARCH CONSOLE – קונסולת החיפוש – סיכום

במאמר זה, מוזכרים רק הפיצ'רים שלדעתי הם הפופולאריים ביותר, והשימושיים ביותר.

מומלץ להיכנס בעצמכם וללמוד את שאר הפיצ'רים שגוגל מציעה Search Console – וובמאסטר טול לשעבר.

קבלו מדריך מיוטיוב על התקנת ה- Search Console

לכל שאלה ועניין, אשמח שתפנו אליי בטלפון 052-3295299 או במייל [email protected].

תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס הנ"ל ואחזור אליכם בהקדם.

רוצים להגיב?

Facebook
Google+
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: קורס בניית אתרי וורדפרס חינמי!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים ומבצעים

בניית אתרים באשדוד ובכול הארץ קידום אתרים אחסון אתרים עיצוב אתרים IVBS לעסקים קטנים ובינוניים

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. רואים שהשקעת במאמר. תודה לך על ההשקעה ועל התוכן הענייני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן