כולנו יודעים שקיימים היום שני סוגי קידום אתרים.
הראשון הוא קל ומהיר יחסית, זהו הקידום הממומן. אתם משלמים לגוגל בתמורה לקליקים ולפרסום, והיא מקדמת אתכם. הקידום השני אינו פשוט כל כך, ולכן בניית אתרים בחינם בגוגל היא אחד האפשרויות הפשוטות וההתחלתיות ביותר, אך הפחות מומלצת, כי אין לכם שליטה מלאה על קוד האתר, כי זה מערכת סגורה.
הקידום האורגני כולל בניית אתרים וקידומם, אך מכיוון שמדובר בקידום שצריך להתמזג עם מנוע החיפוש של גוגל באופן טבעי, קידומו דורש זמן ועבודה לא מעטה.
מדוע רבים מעדיפים את הקידום האורגני?
למרות העבודה הסיזיפית והבלתי מתגמלת ממבט ראשון, קיימים יתרונות רבים לקידום האורגני. אלה כמה מבין היתרונות שכדאי להכיר מקרוב:
- תנועה איכותית יותר – הקידום האורגני מביא יותר טרפיק איכותי, מעבר לביצוע של החלפת קישורים. אלה לא אנשים שסתם לחצו על התוצאות הראשונות שיצאו בגוגל, אלא אנשים שהשקיעו מחשבה והגיעו לאתר שלכם כי הם מחפשים את השירות.
- אפשר לחסוך בכסף – כי אין צורך לשלם על קמפיין ממומן בגוגל במטרה לקדם את האתר. כאשר עושים זאת נכון, ניתן לקדם את האתר באופן טבעי.
- אתר איכותי לעסק שלכם – בסופו של דבר, בניית אתרים היא מעבר לקידום אתרים. מדובר באתר של העסק שלכם אשר נועד לקדם אתכם ולהביא לכם כסף. תוכלו לבנות דף נחיתה לאיסוף לידים או אפילו חנות אלקטרונית. כך שדרך האתר המיוחד שלכם יוכלו הגולשים לבצע רכישה.
- מטאטא ישן מטאטא טוב – או במילים אחרות, ככל שהאתר שלכם ותיק יותר, כן הוא מקודם טוב יותר במנועי החיפוש של גוגל.
- זה עובד טוב יותר – התוצאות האורגניות מוערכות יותר בקרב הגולשים. הן נחשבות בעיניהם לאמינות יותר והם מעדיפים אותן על פני תוצאות החיפוש הממומנות.
- גם המתחרים נמצאים ברשת – וייתכן שיש להם אתר טוב יותר משלכם. על כן, חשוב לבנות אתר איכותי כדי להביא כמה שיותר גולשים.
- מתחברים לנייד – בימינו חשוב להתאים את האתר גם לגלישה מהטלפון הנייד. ברגע שתעשו זאת, תוכלו ליהנות מגולשים שיציפו אתכם מהסמארטפון.
- הופכים לחברתיים יותר – לאחרונה עבר חוק הנגישות, כך שכל אתר חדש שנבנה צריך לכלול תוסף נגישות שיאפשר גם לגולשים בעלי מוגבלויות לגלוש בנוחות ובקלות. ברגע שאתם בונים אתר אורגני הכולל את התוסף, אתם הופכים לחברתיים.
- עסק קטן שהוא גדול – גם אם אתם נמצאים בתחילת הדרך, תוכלו להתפתח בזכות קידום אתרים אורגני. כך שאיש לא יחשוד בכך שאתם עסק מתחיל.
- אתר למכירה – בימינו רבים מחפשים לקנות אתר שמקודם היטב. כך שאם עושים עבודת קידום טובה, ניתן למכור את האתר אם אינכם מעוניינים לעשות בו כל שימוש ועל הדרך להרוויח כסף.
חוקרים את מילות המפתח
אחד הדברים החשובים שעמו יש להתחיל כאשר מקדמים את האתר, הוא ביצוע חקר מילות מפתח.
אלה אותן המילים שבהן משתמש הגולש כשהוא מנסה למצוא את בית העסק המתאים לו.
בחקר מילות מפתח קיימים כמה שלבים כמו איסוף מילות המפתח ממקורות שונים כמו האתר עצמו, כלים שונים שמציעה גוגל, מתחרים בשוק ועוד.
ישנו גם מבחן השימוש הסביר שנועד להצביע על הסבירות שבה ישתמש הגולש במילת מפתח מסוימת.
לאחר מכן בודקים את יעילותן של מילות המפתח.
קידום אורגני בגוגל יכול להפוך לפשוט יותר, אם עושים זאת נכון
אף על פי שבתחילת הדרך מדובר בעבודה סיזיפית, מורכבת ובלתי מתגמלת, הרי שבסופו של דבר אם מבצעים זאת נכון, ניתן לבנות אתרים בגוגל שקל לקדם.
צריך פשוט לעקוב אחר תכנית פעולה מובנית ומאורגנת על מנת שהקידום ייצא אל הפועל.
לפיכך, חשוב לתעד את כל מה שאתם עושים. כך תוכלו לעקוב אחר פעולת הקידום שלכם ולראות מה עובד ומה לא. אז זה הזמן לפתוח קובץ אקסל ולהתחיל לכתוב בו את כל הפעולות שעשיתם לפי תאריכים.
מעבר לכך, חשוב לציין שככל שתשקיעו יותר באתר בתחילת הדרך, כך תהפכו את האתר שלכם לקל לקידום בהמשך. לדוגמה, אתם יכולים לפנות לסטודיו מקצועי שיפיק עבורכם סרטוני תדמית מפעם לפעם.
כשיהיו לכם די סרטונים, תוכלו ליצור ערוץ יוטיוב ולקשר אותו לאתר שלכם. מכיוון שגוגל אוהבת סרטונים, היא תתעדף אותו.
דרך נוספת היא להקים בלוג חיצוני לאתר או לקשר את האתר לעמוד הפייסבוק שלכם.
כך תוכלו להגדיל את מספר הצפיות באתר ולעלות בדרגות החיפוש.
דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם לצורך קידום אורגני. אחת הפלטפורמות הנפוצות היא וורדפרס.
הפלטפורמה מציעה את התוסף הידוע Yoast SEO.
תוסף זה מאפשר לכם לבצע אופטימיזציה לעמוד לפני העלאתו לאתר.
התוכן שעושה עבורכם את העבודה
סביר להניח ששמעתם לא פעם את המשפט "התוכן הוא המלך".
ואכן, התוכן מהווה חלק חשוב בקידום אתרים. אם תשכילו לבצע נכונה את חקר מילות המפתח ולשלב אותן באתר, תוכלו להכניס את מילות המפתח באופן טבעי למאמרים.
אבל זה עוד לא הכול. גוגל מצפה מבעלי האתרים להכניס תוכן איכותי לאתר שלהם, תוכן שמלמד את הגולש דבר מה חדש.
מתאימים את התוכן לאתר
כדי להגיע לרמת תוכן כזו, חשוב לשים לב לכמה דברים:
- על התכנים להיות רהוטים וקולחים, ללא שגיאות כתיב.
- התכנים צריכים לפנות לקהל היעד שעבורו אתם מספקים את השירות.
- אתם יכולים, כמובן, לדבר על החברה ויתרונותיה, אך אל תשכחו לתת ערך מוסף לגולש. לדוגמה, אם יש לכם חנות פרחים, תוכלו לתת טיפים לטיפול נכון ביקינתון.
- מבנה טוב – המאמרים צריכים להיות נוחים לקריאה: מחולקים לפסקאות וכוללים כותרות מסקרנות שכוללות את מילות המפתח.
נוסף לתוכן, אתר טוב הוא אתר שנטען במהירות, מעוצב וכולל תכנים מגוונים מכל הסוגים.
אם תשקיעו טוב בפעולת בניית אתרים מלכתחילה, תקבלו בסופו של דבר אתר שהוא קל לקידום בגוגל.
בונים היררכיה באתר
היררכיה נכונה באתר היא חלק בלתי נפרד מחוויית הגולש. כשהגולש נכנס לאתר, הוא צריך למצוא את מה שהוא מחפש במהירות. ראו דוגמא למפת אתר.
כך למשל, אם מדובר באתר לנעלי ספורט, חשוב לחלק אותו לקטגוריות ברורות כמו נעלי ספורט לגברים, נעלי ספורט לנשים ונעלי ספורט לילדים.
כמו כן, ניתן ליצור קטגוריות רלוונטיות אחרות כמו אביזרי ספורט דוגמת משקולות, כדורים וכדומה.
סרטון אחד שווה לאלף קידומים
אתם יכולים לכתוב תכנים איכותיים רבים באתר, לדאוג לעיצוב מרהיב ולבצע חקר מילות מפתח מדויק. אך אם לא תעלו ולו סרטון תדמית אחד, אתם עשויים להחמיץ גולשים רבים.
כי כל גולש מחפש בסופו של דבר את הסרטון הקצר והקליט שימחיש את יתרונות החברה ויציג את הצוות שלכם בפעולה.
כן, זה דורש השקעה, אבל היא משתלמת בסוף.
אם יש לכם כישרון צילום, תוכלו ליצור סרטונים משלכם, ואם אין לכם זמן לעשות בזה, תוכלו לפנות למקצוענים.
אתם יכולים אף להרחיק לכת וליצור ערוץ יוטיוב משלכם, שאליו תעלו סרטונים מדי שבוע.
ומיוצר לציין כי גוגל אוהבת לקדם אתרים שיש בהם סרטונים.
בניית קישורים לאתרים חיצוניים
קישורים נכנסים לאתר,בעזרת החלפת קישורים נכונה, יכולים לתרום רבות לקידום האתר בגוגל.
זאת משום שכאשר גוגל מבחינה באתרים שיש להם קישורים חיצוניים, היא מזהה אותם כאתרים איכותיים.
ישנן דרכים שונות להשיג קישורים איכותיים, וביניהן: פתיחת פורום, העלאת מאמרים באתרי מאמרים ושתילת קישורים, העלאת מאמרים וקישורים באתרי תמיכה ועוד. ניתן גם לנסות להעלות מאמרים לאתרים מובילים כמו אתרי חדשות.