המדינה כולה חיה בצל משבר נגיף הקורונה אשר תקף אותנו בחודשים האחרונים. בחודש האחרון המדינה החמירה בצורה קיצונית את ההסגר וההגבלות כך שאנשים רבים נפגעו כתוצאה מהמצב.
משבר נגיף הקורונה – רק החזק שורד
המגיפה הבריאותית יצרה משבר כלכלי שלמעשה רק התחלנו לחוות אותו וגם ביום שאחרי הקורונה המשבר הכלכלי עשוי ללוות אותנו לפחות עוד מספר חודשים קדימה. המרוויחים העיקריים הם רשתות המזון אולם המפסידים העיקריים הם בעלי העסקים הקטנים והעצמאיים, אך אצלי, בניית אתרים ממש יכולה להציל חיים.
מדובר בשוק של עשרות אלפי עסקים המספקים עבודה למאות אלפי עובדים (אולי מיליוני עובדים) מסך הציבור בישראל. המאמר הזה הוא כדי לעזור לכם להתמודד עם משבר הקורונה ולא להפוך אותו גם למשבר בעסק שלכם.
בקצרה על נגיף הקורונה:
הקורונה הוא נגיף שהחל להתפרץ בסין בסוף השנה הקודמת ובעל אחוזי הדבקה גבוהים מאוד. בעוד מדינות רבות בעולם סובלות מהתפשטות הנגיף וכמות הנדבקים, מדינות כמו איטליה, צרפת, גרמניה, ספרד וסין כמובן נפגעו ממנו הכי הרבה.
גם בישראל היקרה והקטנה שלנו הנגיף עשוי להתפרץ במהירות אפילו גדולה יותר מהיום ואיננו יודעים כמה באמת חולים וכמה עוד עשויים לחלות בו בתקופה הקרובה.
התסמינים המלווים את חשש נגיף הקורונה דומים לאלה של שפעת: חום, צינון, שיעול, קשיי נשימה ולעתים גם כאבי שרירים. הישמעו להוראות משרד הבריאות ושמרו על עצמכם, על משפחתכם ועל הסביבה שלכם. בנוגע לעסק שלכם – המשיכו לקרוא ולמדו כיצד לשמור עליו גם בתקופה הקשה הזו.
מהי המגמה שקוראת היום בישראל וכיצד זה קשור אליכם?
בשל הוראות משרד הבריאות, הבידודים הרבים וההסגרים על הקהל מרבית העסקים בישראל נפגעו. גם שכירים רבים נפגעו כיוון שהם חויבו להיות בבידוד או לצאת לחופשה בתשלום עם דמי אבטלה משופרים כביכול אך לא כאלה שמספקים להם את ההכנסה שהייתה להם כשכירים.
אנשים מצמצמים בהוצאות כי להיערך לאפשרות של בידוד כללי והסגר מלא במדינה וכן לשמור כסף ליום שאחרי. מה שאומר שעסקים רבים נפגעים כי פתאום כבר לא דחוף לקנות X או להזמין את שירותיו Y. אפילו הטיפול שרצינו לעשות במכון Z או המנוי לחדר הכושר כבר לא חשובים כרגע. הבריאות מעל הכול. אז איך בכל זאת, כעצמאיים או בעלי עסקים קטנים עם כמה עובדים, נוכל למנוע משבר בעסק ואולי פשיטת רגל פוטנציאלית?
איך אנחנו יכולים להימנע מהגעה למשבר בעסק?
- צמצום בהוצאות – המפתח הראשון הוא לצמצם בהוצאות שלכם. לצמצמם בהוצאות הביתיות וכמובן גם העסקיות שלכם עד כמה שניתן. אפשרו לעובדים לצאת לחל"ת, צמצמו הוצאות לא חשובות. בצעו פחות עבודה עבור לקוחותיכם בתקופה זו עם כוח אדם מצומצם ועוד. אל תעצרו את הפעילות העסקית לגמרי בשל הצמצום בהוצאות אלא התנהלו חכם יותר ובמינון נמוך יותר. השקיעו בטכניקות פרסום שיעזרו לכם בעתיד ויעלו לכם כרגע פחות כסף.
- השקעה בטכניקות פרסום לטווח ארוך – ניהול קמפיין ממומן בגוגל/בפייסבוק יכול להניב לכם תוצאות מידיות לעסק. אתם משלמים ומביאים תנועה מיידית לאתר שלכם שיכולה להפוך ללקוחות. מה קורה בתקופה הזו? אתם עשויים להוציא יותר כסף על פחות לקוחות כיוון שאנשים לא ממהרים להשקיע כספים ולהוציא מהכיס. לכן, המון עסקים בתחומי התעופה, התיירות, הפנאי והבידור כמו הופעות וכנסים, כבר לא משקיעים בפרסום הממומן, מכאן שכדאי להשקיע יותר ולעלות את הוצאות הפרסום הממומן , כי כרגע התחרות להשיג תשומת לב מהלקוחות ירדה והעלויות הרבה הרבה יותר זולות (מניסיון ואני מצרף לכאן צילומי מסך לדוגמאות):
דוגמאות תוצאות עלויות פרסום ממומן בפייסבוק עבור לידים ללקוחות
- והשקיע גם בקידום אתרים אורגני ובטכניקות פרסום שייתנו לכם פירות בטווח הארוך.
נצלו את המצב להשקיע לטווח הארוך כדי לחזור לשגרה במהירות ביום שאחרי. - פיתוח שירותים/מיזמים שיכולים להכניס כסף גם במצב הנוכחי – ברגעי משבר אנו הכי יצירתיים שיש ואז גם עולים הרעיונות הטובים ביותר. זה הזמן שלכם לחשוב על שירותים ומוצרים נוספים שאתם יכולים לפתח ולתת ללקוחות שלכם בתקופה הקרובה שגם יכניסו לכם כסף וגם יעזרו ללקוחות שלכם.
- קבלת עזרה מהממשלה – נצלו את היוזמה של הממשלה לעזור לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים שנפגעו כתוצאה מהמשבר כדי לשרוד אותו. ישנן קרנות מטעם הממשלה המעניקות הלוואות, עכשיו בתקופת המשבר, בריביות ממש מוזלות או ללא ריבית כלל כדי לסייע לעסקים לעבור את התקופה הזו. כמו כן תוכלו לקבל דחיות בתשלומי המיסים, הקלות ועוד. הישארו מעודכנים גם בנושא החדשות הללו והתייעצו עם מומחה בתחום.
הדבר הכי חשוב בתקופה הזו היא לא לעצור את הפעילות העסקית שלכם, זו שדואגת להכנסות שלכם ולחיים שלכם ושל משפחתכם.
אתם צריכים תמיד להישאר בתודעה של הלקוחות שלכם, להשתדל להשיג כמה שיותר עבודה, לייצר הכנסה מרעיונות חדשים בתקופת המשבר ולהשקיע בפרסום במינון נמוך יותר ובצורה נכונה לטווח הארוך – כך שביום שאחרי משבר הקורונה תוכלו לקבל אליכם כמות גדולה של לקוחות חדשים, תוכלו להוביל את התחום שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל ולצאת מהמשבר לפני כולם עם הזדמנות לפריחה מחודשת ואף גדולה יותר.
זקוקים לליווי וייעוץ מקצועי במהלך תקופת המשבר? הצטרפו אליי אל קורס בניית אתרים , ותצליחו לצאת מהמשבר ביחד איתי ועוד מעל 185 תלמידים!
רוצים לשווק ולקדם את העסק בצורה נכונה בתקופת המשבר ולצמצם בהוצאות מיותרות? איתי ורצ'יק מומחה בייעוץ וליווי לעסקים וכן בשירותי שיווק ופרסום בדיגיטל. צרו קשר באתר או בטלפון 072-3937747 ואשמח לשוחח ולעזור!