מנוע החיפוש של גוגל הנו הפופולרי ביותר בעולם המונה עשרות מיליוני חיפושים ביום רק בישראל. עם מיליוני אתרים ישראלים ומיליארדי אתרים ברחבי העולם, כיצד גוגל מדרגת את האתרים הללו מי יופיע לפני מי? התשובה לכך היא אלגוריתם עם המון פרמטרים שונים, כמו לדוגמא:
- חווית משתמש באתר.
- אחוז נטישה.
- קישורים חיצוניים.
- מבנה קישורים פנימי.
- מהירות אתר.
- רספונסיביות.
- היררכיית אתר.. ועוד.
האלגוריתם של גוגל הוא נוסחה מורכבת מאוד המונה מאות פרמטרים המשפיעים על ציוני הדירוג של עמודי האתרים ומיקומם במנוע החיפוש.
בעוד רק חלק מאותם פרמטרים ידועים לציבור – כדאי שתכירו כמה מהפרמטרים החשובים הללו בעצמכם.
מה ההבדל בין קישורים חיצוניים ופנימיים?
הקישורים החיצוניים נחשבים לחשובים ביותר כיוון שהם ממליצים על האתר שלכם.
אם מישהו משתף את הקישור של האתר שלכם או עמוד פנימי מהאתר שלכם באתר שלו או במקום אחר ברחבי הרשת – הרי שהוא ממליץ על האתר שלכם.
זה יכול להיות שיתוף של מאמר, המלצה על החברה שלכם, שיתוף סרטון שמופיע אצלכם באתר ועוד. כל שיתוף כזה עשוי לשפר את ציון הדירוג שלכם בעיני גוגל.
יש לכך סייג גדול והוא שבעבר אנשים ניסו לנצל פרמטר זה ועסקו יום וליל בהכנסת קישורים לאתר כדי לצבור כמה שיותר נקודות דירוג.
כיום זה כבר לא עובד כך וכי איכות הקישורים חשובה הרבה יותר מכמות הקישורים.
דבר נוסף שנרצה לציין הוא את הקישורים הפנימיים שרבים נוטים לזלזל בהם אך קישור בין עמודי האתר לעמודים אחרים באתר שלכם חשובים גם כן להבנה טובה יותר של העמודים הנסרקים ובמה הם עוסקים.
מהי חוויית משתמש ולמה היא קשורה?
חוויית משתמש מתקשרת לכל ההתנהלות מול האתר או במערכת הניהול שלו. כל משטח העבודה וההיכרות של הגולש בעצם עם האתר שלכם.
האם נוח לו לקרוא את הטקסט באתר שלכם? האם המאמר שלכם מחולק היטב לפסקות ולא מופיע כגוש אחד גדול של תוכן? האם הגלישה באתר מהירה או שלוקח לכל דף זמן רב להיטען? האם תפריטי הניווט מספיק נוחים וברורים? האם יש מספיק אזורים נגישים ליצירת קשר עם בעלי האתר?
אלו הם רק חלק מהדברים שניתן לטפל בהם כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר. שיפור חוויית המשתמש תתרום רבות לקידום האתר שלכם.
מה חשיבות התוכן לצרכי קידום האתר שלכם?
מלבד העובדה שהתוכן צריך להיות ייחודי ולא מועתק לא במלואו ולא בחלקו ממקורות אחרים ברשת, הרי שגם איכות התוכן תשפיע באופן ישיר על קידום האתר שלכם בגוגל.
תוכן איכותי ישפר את כמות הזמן שאנשים יהיו באתר, ישפר את הסיכוי שאלה ירצו לקרוא תכנים נוספים ולנווט למקומות נוספים באתר ויגדיל גם את הסיכוי שהגולשים ישתפו את האתר ברשתות חברתיות או במייל.
כל אלה משפיעים באופן ישיר על קידום האתר בגוגל.
בונוס – דברים שעשויים להרוס לכם את הקידום בגוגל.
שימו לב כי מלבד הדברים שחשובים לביצוע לצרכי קבלת נקודות זכות בגוגל הרי שיש גם דברים שכדאי להיזהר מהם כיוון שאלה יכולים לפגוע בקידום האתר, כמו למשל: להסתיר טקסט באתר, להסתיר קישורים, להציג תוכן כלשהו לגולשים ותוכן אחר בכלל למנועי החיפוש, לקבל קישורים והמלצות מאתרים מפוקפקים ועוד.