בניית קישורים עם התראות Google (הכלי Google Alerts), היא ללא ספק עבודה לא פשוטה כלל. מדובר בחלק קריטי בהליך הקידום האורגני של האתר שלכם ורק מקדם מקצועי ומנוסה ידע כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
לא רק שחשוב לדאוג היום לאיכות הקישורים יותר מהכמות וטוב שלמקדם שלכם יהיו גם כמה שיותר קשרים ליצירת שת"פ ופיזור קישורים איכותיים, אלא גם חשוב שהוא יכיר כמה שיותר דרכים להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם. לשמחת כולנו, גוגל מציעה מגוון רחב של כלים נהדרים, בחינם, לבעלי אתרים ומשווקי דיגיטל.
לא.. אנו לא מדברים על כלים כמו גוגל סירץ' קונסול או גוגל אנליטיקס שאתם כבר בטח מכירים ומשתמשים בהם, אלא על כלים נוספים שאולי מעולם לא שמעתם עליהם, או שמעתם אף ודאי אינכם משתמשים בהם. כך למשל הכלי הנהדר שאנו מדברים עליו היום: Google Alerts .
מה זה גוגל אלרטס (Google Alerts)?
אם אתם לא בגוגל אתם ככל הנראה לא קיימים. זוהי הסברה הרווחת כיום בקרב חברות פרסום, ולכן אני ממליץ לכם להתחיל לקרוא על קידום אתרים כאן. יש בכך אמת רבה למעשה. גוגל הוא האתר הפופולרי ביותר בעולם ומציג מן הסתם את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם.
עם מאות מיליארדים של דפים מאונדקסים בגוגל כמעט בכל נושא שקיים, הם יכולים לסרוק ולאסוף מידע במהירות רבה שאף כלי אחר הקשור לקידום אתרים לא יכול לעשות כמוהם ולא משנה באיזה כלי מדובר. זו הסיבה מדוע Google Alerts נחשב היום לאחד הכלים הטובים לבניית קישורים עבור משווקי אינטרנט ומקדמי אתרים.
אז מה זה Google Alerts אתם שואלים? ובכן מדובר בכלי חינמי לקידום אתרים המציע לכם דאטה בייס של אתרים עם הזדמנות נהדרת לסחוט מהם קישורים רלוונטיים ואיכותיים לאתר שלכם.
התראות Google שולחת לכם התראות לגבי הנושאים, מילות המפתח או האתרים שאתם מבקשים וכך אתם יכולים למצוא הזדמנויות חדשות ונהדרות ליצירת קישורים לאתר שלכם או של הלקוח שלכם. אז אם אתם מוכנים בואו נצא לדרך ונראה איך עושים את זה.
כניסה וארגון השטח של התראות Google:
היכנס לאתר https://www.google.com/alerts והתחברו אל חשבון הגוגל שלכם דרך כלי הגוגל ארטס. כעת יפתח החשבון שלכם ואתם תראו מולכם עמוד עם סרגל חיפוש.
כעת אנו רוצים שתרשמו את כתובת האתר שלכם, ללא קידומת WWW או HTTPS ….
ועכשיו הכפתור הבא שנרצה שתלחצו עליו יהיה Show Options ליד הכפתור הכחול של Create Alert.
בחרו באפשרויות הללו:
- ב- How Often בחרו: מקסימום פעם ביום
- ב-Sources בחרו: בלוגים, אתרים
- בשפה בחרו: עברית
- באזור בחרו: ישראל
- ב-HOW MANY בחרו: כל התוצאות
- בלאן לשלוח: הקלידו את המייל שלכם אליו תרצו לקבל את הדוח.
כעת לחצו על Create Alert. עד פעם ביום תקבלו דיווח במייל שלכם לגבי אזכורים של דומיין האתר שלכם ברחבי הרשת.
כעת אנו רוצים שתחזרו על הצעד הזה כמה פעמים נוספות כדי שבסופו של דבר יהיו לכם דיווחים על כל הרשימה הזו:
- הדומיין שלכם – מה שהרגע עשינו כדוגמה הראשונה.
- המותג שלכם – לדוגמה אם שם העסק הוא "מקדונלדס" זה מה שנרשום.
- שמות של מוצרים שאתם משווקים.
- ביטויי מפתח ראשיים בתחום שלכם: לקידום במקרה שלנו זה יכול להיות: בניית אתרים, קידום אתרים, שיווק באינטרנט.
- כתובת האימייל שלכם או הטלפון שלכם.
בכל פעם שאתם משתמשים בביטוי עם 2 מילים בו כדאי להוסיף מירכאות על מנת שהתוצאות בדוח יהיו מדויקות יותר.
אז איך עושים מזה קישורים לקידום האורגני של האתר שלנו?
אוקי הגענו לחלק העסיסי של המדריך הזה:
כעת אנו רוצים להתחיל להשיג קישורים נכון? ובכן הדוחות הללו של GOOGLE ALERTS יציעו לכם מגוון רחב של אפשרויות ליצירת קישורים. חלקם יהיו טובים, חלקם פחות טובים אבל עדיין תוכלו למצוא מקומות רבים לקשר מהם אליכם.
כיצד זה נעשה? באופן פשוט. אם מישהו כבר מזכיר אתכם באיזושהי דרך ברשת וממליץ עליכם – כדאי לבקש ממנו שגם יוסיף קישור לאתר שלכם.
במידה ומדובר במקומות שבהם מדברים על ביטויי מפתח הקשורים לתחום שלכם – תוכלו להציעה לבעל האתר/בעל הבלוג לקשר אל האתר שלכם לעמוד פנימי בנושא שמופיע אצלו.
נשליך דוגמה על Google Alerts:
אם למשל בדוח ראיתם מאמר בנושא "עיצוב וילות/דירות להשכרה" ובמקרה יש לכם אתר שמקדם וילות להשכרה לאירועים – תוכלו לבקש מבעל האתר לקשר אליכם מתוך הביטוי הקשור לאתר שלכם.
עכשיו שימו לב – כמובן שאם מדובר באתר של מתחרה שלכם הוא לא יקשר אליכם אבל אם המאמר הזה יופיע בעמוד של מעצב פנים למשל ואתם משווקים וילות להשכרה אז התחומים אינם מתנגשים ויכולים להיווצר שת"פ נהדר ביניכם.
דוגמה נוספת של שימוש בהתראות Google:
נניח שמישהו הזכיר את השם שלכם ברשת חברתית או באתר שלו או בפורום כלשהו והמליץ עליכם, כמו בפרסום בפייסבוק, תוכלו לפנות אל אותו אדם/בעל אתר, לומר לו תודה רבה על כך ושאתם שמחים מאוד שהוא המליץ עליכם ואתם תעריכו מאוד אם הוא יוסיף קישור לאתר שלכם כיוון שהתנועה של הגולשים תוכל לעזור לעסקים כמוכם.
וככה בונים קישורים באמצעות GOOGLE ALERTS. אל לכם להתאכזב אם הרבה יסרבו לכם ואפילו בחלק מהמקומות שמזכירים אתכם כבר מקשרים אליכם. אבל בכל המקומות האחרים שווה לנסות ולבקש שיקשרו אליכם.
מקסימום יסרבו. הרבה יסכימו ותרוויחו הרבה קישורים לאתר שלכם. כל שצריך הוא מעט השקעה של זמן ומאמץ 😊