כל אחד רוצה שהאתר שלו יכניס הרבה מאוד טלפונים ואנשים שיצרו קשר כדי לקנות מאתנו מוצר או שירות מסוים, אולם כדי להגיע לזה צריך שתהיה תנועה רבה באתר, צריך שהתנועה תהיה ממוקדת ורלוונטית למה שהעסק צריך וצריך שהאתר ייראה מזמין ונוח לגלישה ומציג את העסק באור חיובי. יש הרבה מסננים במשפך השיווקי בכל הקשור לפרסום (לא משנה אם זה פרסום באינטרנט או בכל מקום אחר) ועד לרגע שבו לקוח משלם והופך להיות לקוח אמיתי שלנו. החלק העיקרי בכל מסנן שיווק הוא פרסום נכון והבאת קהל יעד רלוונטי רב ככל האפשר לאתר. אם כבר פרסום לאתר, הרי קידום אתרים אורגני היא ללא ספק אחת הטכניקות המובילות בעולם השיווק והפרסום באינטרנט (אם לא המובילה שבהן) ליצירת תנועה איכותית ורלוונטית לאתר.
מדוע כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל?
להתברג גבוה בראש תוצאות החיפוש בגוגל אומר הרבה דברים עלינו ועל העסק שלנו בעיני הלקוח. זה משדרג משמעותית את המיתוג שלנו, את המוניטין שלנו וזה כמובן מביא לנו הרבה יותר תנועה מאשר להיות בסוף העמוד הראשון או גרוע מכך. סטטיסטית, מרבית הגולשים המחפשים משהו בגוגל נכנסים ל3 התוצאות הראשונות, כאשר התוצאה הראשונה זוכה כמובן ברוב התנועה וכל מקום לאחר מכן זוכה בכמות מעטה יותר של אנשים שנכנסים ככל שיורדים בדירוג. כמובן שכולם שואפים להיות במקום הראשון, אולם עם כותרות טובות גם להיות מקום 2-3 יספיק להביא להביא המון תנועה לאתר שלכם ותנועה איכותית אם אפשר לציין.
מדוע התנועה של קידום אתרים היא הכי איכותית?
מהי בעצם התנועה האורגנית של גוגל? היא אותה תנועת גולשים שמחפשים משהו במנוע החיפוש של גוגל ונכנסים לתוצאות החיפוש האורגניות כדי למצוא את מה שהם חיפשו. כלומר שאינם רוצים להיתקל בפרסומות תוך כדי לא של התוצאות הממומנות בגוגל ולא של פרסומות דחיפה ברשתות חברתיות כאלה ואחרות. אותו אדם יושב על המחשב או פותח את הסמארטפון שלו, נכנס למנוע החיפוש של גוגל ומחפש את המענה שיש לכם להציע לו למעשה.
לעתים זה יהיה בצורה של מילה או שתיים ולעתים יהיה מדובר בביטוי ארוך. לעתים אנשים יחפשו סתם מידע אבל תמיד הם יחפשו פתרון (לעתים הפתרון שהם צריכים הוא מידע) ולעתים הם גם יהיו מוכנים לשלם עבור מוצר או שירות מסוים. איננו מדברים על אותם אנשים שמחפשים ישירות את אותו שירות או מוצר אלא גם על אנשים שרואים אתכם בפעם הראשונה, משאירים פרטים באתר כדי לקבל הטבה מסוימת (כמו סדרת סרטונים או ספר אלקטרוני למשל) וממשיכים לעקוב אחרי המיילים שלכם כדי ללמוד מכם יותר. בצורה הזו הם בונים אתכם יחסים ואתם יכולים בבוא הזמן להפוך אותך ללקוחות.
אז מה ההבדל בין חברות קידום האתרים המציפות של השוק?
ישנן לא מעט חברות קידום אתרים אשר עושות בניית אתרים, ביחס לארצנו הקטנטונת ואין ספק כי יש פרמטרים מסוימים לבחינת איכות החברה שמספקת לנו שירות. חשוב לומר שלעתים השירות שנקבל יכול להיות איכותי באותה מידה אם מדובר בחברה ענקית עם 100 עובדים ובמשרד קטן עם 3-5 עובדים. הניסיון והתוצאות הם ההבדלים הגדולים בין חברות הקידום, אולם גם התשתיות משחקות תפקיד. לכל חברת קידום יש קשת רחבה של אתרי תשתית שמתוחזקים למטרת קידום הלקוחות שלהם. כמו כן ככל שהחברה מנוסה יותר היא תדע לחלק את זמן העבודה שלה לפי שיטת קידום יעילה ואיכותית שתספק לכם תוצאות בהתאם לציפיות שלכם.
איך לבחור חברת קידום אתרים אורגני, שתתאים לצרכים שלי?
כאשר אתם באים להוציא אלפי שקלים בחודש על קידום אתרים אורגני, כדאי לכם לקבוע פגישה עם נציג החברה. לא משנה אם מדובר בבעלים, בפרילנסר שמספק לכם את השירות או באיש המכירות של החברה. אתם רוצים להתרשם מהאופן שבו החברה מתנהלת, מי מבצע את העבודה שלכם ולראות שיש לחברה הזו אבא ואימא. חברה עם משרדים גדולים ומפוארים יכולה להיראות מרשימה יותר כלפי חוץ אך אין זה תמיד מדד לאיכות העבודה בפועל ואתם אפילו עשויים להוציא הרבה יותר כסף עבור אותה עבודה בדיוק או אפילו פחות ממה שתקבלו במקום אחר.
ממה מורכב המחיר לקידום האתר שלי?
המחיר של חבילת הקידום שלכם יושפע מכמה פרמטרים עיקריים, זאת ללא קשר לעובדה שכל חברת קידום אתרים אורגני מכירה בהוצאות שלה ובערך שלה בצורה שונה ולכן עשויה לתמחר את אותה עבודה בצורה שונה. קחו בחשבון שחברה בעלת משרד גדול עם יותר עובדים תהיה עם יותר הוצאות ולכן גם תדרוש מחירים גבוהים יותר עבור השירותים שלה. כמו כן ישנן חברות שיתמחרו את העבודה לפי כמות מילות המפתח שתקדמו ואחרות לפי היקף חבילה שם החברה תחליט כמה מילים לקדם על מנת ליצור את התוצאות הרצויות אצל הלקוח בזמן סביר. בהתאם לסוג החבילה המחיר כאמור יכול להשתנות. כמו כן ישנן חברות שמשקיעות יותר משאבים בקידום הלקוחות שלהם: מאמרים ארוכים יותר ויותר מאמרים המשאירים את האתר פעיל ורלוונטי, תשלום למתכנת לשדרוג האתר וביצוע אופטימיזציה בקוד האתר ובחוויית המשתמש ועוד.