עולם קידום האתרים לא צמח בחלל ריק. התקדמות הטכנולוגיה גרמה לכך שזירת הפרסום העיקרית נמצאת כיום ברחבי הרשת ומי שלא קיים שם – פשוט אינו קיים.
זאת בתוספת העובדה שכיום זול וקל הרבה יותר להקים לעסק שלכם אתר אינטרנט משלו, גרמה לכך שאין כמעט עסק שמכבד את עצמו שלא מחזיק אתר אינטרנט משל עצמו.
לאתר אינטרנט השייך לעסק ישנם 2 מטרות עיקריות – האחת היא לפרסם את העסק ולהגיע לעוד ועוד לקוחות באמצעותו.
והשנייה היא שהאתר ישמש בתור כרטיס ביקור בו ניתן לראות את כל הפרטים של העסק, כמו זמני פתיחה, מחירים, אזורי פעילות ועוד, מה שחוסך מבעל העסק או העובדים שלו זמן יקר בענייה לשאלות. כמובן שכאשר מדובר על אתר בו ניתן גם לרכוש דברים, המטרה העיקרית היא למכור כמה שיותר באמצעות האתר.
כך או כך, בשביל שהאתר יצליח לפרסם את בעליו, לא מספיק רק להקים את האתר ולקוות לטוב, אלא במקרים רבים, ובעיקר בתחומים בהם ישנה תחרות גדולה ועסקים רבים דומים, יש צורך בפנייה אל חברה לקידום אתרים בשביל שתדאג שהאתר ימוקם במקום גבוה במנוע החיפוש הפופולרי גוגל.
כיצד מקדמי אתרים מקדמים אתרי אינטרנט?
כמובן שלא ניתן ללמד על רגל אחד את כל מה שצריך לדעת בשביל לקדם אתרים.
אבל בגדול ניתן לומר כי מקדמי אתרים לומדים כיצד אלגוריתם החיפוש של גוגל עובד, ומיישמים באתרים של הלקוחות שלהם מה שצריך בשביל לגרום לאתר לעלות גבוה במנוע החיפוש.
אחד הדברים העיקריים שמקדמי אתרים עושים עבור קידום האתרים הוא הפנייה לאתר מאתרים אחרים. הזחל של גוגל שעובר ומדרג את אתרי האינטרנט מדי תקופה, מעניק לכל אתר ואתר דירוג שלפיו נקבע מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש.
כאשר הזחל רואה שלאתר מסוים קיימות הפניות רבות מאתרים אחרים, הוא מבין כי מדובר על אתר פופולרי בעל תוכן מוצלח ומעלה אותה בתוצאות החיפוש.
רשת אתרים PBN או קניית קישורים – על מה בכלל מדובר?
כאשר מקדם האתרים רוצה לשים קישורים באתרים שונים עבור הלקוח שלו, עומדות בפניו 2 אפשרויות. האחת היא לגשת אל בעלי אתרים אחרים, ולבקש מהם תמורת תשלום להכניס קישור לאתר הלקוח שלו – מה שנקרא קניית קישורים.
האופציה השנייה היא, להקים רשת אתרים PBN (Private Blog Network).
מדובר על רשת בלוגים אותה מקים מקדם האתרים, אשר מכילה תוכן בנושאים שונים, ולרוב גם קיימת על מספר שרתים שונים, כך שכאשר מקדם האתרים רוצה לקדם את האתר של הלקוח שלו וליצור אליו הפניות, הוא פשוט מכניס את הקישורים אל האתרים שבבעלותו.
מדובר כמובן על עבודה מקדימה רבה יותר עבור מקדם האתרים, אבל הוא חוסך לעצמו את הצורך לשלם עבור קניית קישורים מבעלי אתרים אחרים.
אז מה עדיף – בניית רשת אתרים PBN או קניית קישורים?
בסופו של דבר לכל מקדם אתרים יש את ההעדפה שלו לגבי הדרך לעשות קישורים ללקוחות שלו.
בניית רשת אתרים היא אמנם זולה יותר, אבל לא פעם גוגל מזהה כי האתרים בהם נמצאים הקישורים הם אתרים בעלי תוכן ירוד והאתר של הלקוח לא באמת מקודם.
בנוסף, מדובר בדרך כלל על עבודה לא פשוטה עבור הקמה ותחזוקה של אתרים רבים, במיוחד כאשר כל אחד מהם יושב על שרת אחר.
אמנם, כאשר מקדם האתרים מצליח אכן להקים רשת אתרים בבעלותו שבנויה בצורה טובה, אין ספק כי הדבר יכול לחסוך לו כסף וזמן רב ולקדם את האתרים של הלקוחות ביעילות רבה.