מיקור חוץ בבניית אתרים: שלבי ההתפתחות של חברה כלשהי כרוכים בכמה שלבים עיקריים: הגדלת כמות הלקוחות בחברה עד שמכסת כוח אדם הנוכחית לא יכולה לטפל בהם כראוי, הכנת התשתיות לקבלת כוח אדם נוסף וקבלת כוח אדם נוסף.
כאשר מדובר בחברת בניית אתרים, במידה ויש הרבה לקוחות הפונים דרך אתרי החברה וזקוקים לבניית אתר או שירותים החופפים בתחום זה והחברה אינה יכולה לעמוד בעומס – היא צריכה להעסיק עובדים חדשים או להשתמש בשירותי מיקור חוץ.
התרחבות המשרד:
לתת ללקוחות לחכות זמן רב לאתר שלהם או לכל שירות אחר שאתם מספקים להם זה לא דבר חכם. הם עשויים לאבד את הסבלנות, לעבור לטיפול של חברה אחרת ואף להוציא עליכם שם רע בטענה שהשירות שלכם איטי או לא מקצועי. על מנת למנוע מצבים כאלה ועל הדרך לא להפסיד את הלקוחות הללו וההכנסה מהם – כדאי לדאוג להרחבת כוח אדם של המשרד.
זה אומר שצריך להרחיב את המשרד, להכין עמדות עבודה חדשות ולקבל עובדים מקצועיים חדשים. לא תמיד זה משתלם כלכלית לא מבחינת קצב הגידול של כמות הלקוחות ושל החברה, לא תמיד זה אפשרי מבחינת הגיבוי הכלכלי של החברה ולעתים מדובר בצעד גדול מדי שעשוי לגרום נזק לחברה.
על כן, הפתרון הטוב ביותר במקרה כזה הוא להשתמש בשירותי מיקור חוץ בניית אתרים, לפחות עד הרגע שתוכלו להרחיב את המשרד או לעבור למשרד גדול יותר ולקבל עובדים נוספים למשרד.
יתרונות העבודה עם חברת מיקור חוץ בבניית אתרים:
- חיסכון במקום עבודה במשרד. לא צריך להתחייב להוצאות משרד גדולות יותר, לעבור מקום ולשנות כתובת של המשרד שלקוחות החברה כבר מכירים ולא צריך גם לשאת בעלויות הרחבה ושיפוץ של משרד קיים או לגרום לאי נוחות וצפיפות לעובדים אחרים כיד להכניס יותר עובדים במקום הקיים.
- זול יותר – עובד במשרד עובד לפי שעה לא לפי פרויקט. לעתים עובדים חולים, לוקחים ימי חופשה, ימי מחלה, צריך לשלם להם פיצויים, הבראה, פנסיה ועוד. מדובר בהוצאות רבות שאין לחברת מיקור חוץ ולכן כדאי ללא ספק לעבוד מול חברה למיקור חוץ.
- תשלום לפי פרויקט – עובד מגיע לעבודה מ9 עד 5 מה שנקרא ואם הוא לא סיים את הפרויקט הוא ימרח עם זה ליום למחרת. מחברת בניית אתרים תקבלו דד ליין להשלמת העבודה ויתרה מכך הוא יקבל תשלום לפי פרויקט ולא לפי כמות השעות שעבד עליו.
- אחראיות – עובד שלכם במשרד שלא ביצע את האפיון לפי האפיון שסוכם עם הלקוח יגרום לשעות עבודה נוספות לביצוע תיקונים שאלה יהיו על חשבונכם. כאשר עובדים מול מיקור חוץ – קבלן המשנה שמבצע את העבודה אחראי על העבודה שלו ויבצע תיקונים בהתאם לצורך. מעבר לזה, אני מלמד גם קורס בניית אתרים , המאפשר לכם ללמוד איך לבנות אתרים בעצמכם לעצמכם או ללקוחותיכם.
דגשים לעבודה עם קבלן משנה של מיקור חוץ בבניית אתרים :
כאשר יש עומס של עבודה ולקוחות זה דבר מבורך וצריך לקבל את זה באהבה. אבל כדי להשתלט על כמות גדולה יותר של לקוחות ולהרוויח עוד כסף תצטרכו להשתמש בשירותי מיקור חוץ.
בונה אתרים שיספק לכם עבודה כקבלן משנה אם תרצו. זה יכול גם לפתוח לכם דלת לשיתופי פעולה נוספים בהמשך.
דבר אחד בטוח – אמון נבנה לאורך זמן. לכן, כבר מהעבודות הראשונות יהיה עליכם לעקוב אחר כל צעד של קבלן המשנה שלכם והעבודה שלו מול הלקוחות שלכם.
צריך גם לתאם זאת מולו מראש כדי שהוא לא ירגיש לא בנוח ויבין שזה עניין של אמון – הוא מקבל מכם עבודה ומרוויח עליה כסף ואתם יכולים לשמור על הלקוחות שלכם עם פחות חשש שיגנבו לכם לקוחות או יפגעו לכם בפרנסה.. אחרי הכול מדובר בלקוח שלכם.
חשוב להכין הסכם עבודה מסודר המעגן את עקרונות העבודה בין הצדדים. חשוב להחתים את קבלן המשנה על סודיות לגבי לקוחות החברה וכן לגבי אופי העבודה שלו.
כלומר, שהוא לא יכול להזכיר את שם החברה שלו או את העובדה שהוא קבלן משנה של החברה שלכם ועובד במיקור חוץ. מבחינת הלקוח הוא אמור להיות עובד של החברה שלכם ומנהל את בניית האתר באופן ישיר מול הלקוח.
אסור לו גם לקבל עבודות נוספות מאותו לקוח בשירותים שאותה מציעה החברה שלכם.
עבודה במיקור חוץ היא דבר מקובל בתחום האינטרנט:
בתחום שירותי הדיגיטל: פרסום בפייסבוק, בניית אתרים, קידום אתרים, שירותי פרילאנס שונים, כתיבת תוכן, תמיכה, מכירות ועוד.
אלו שירותים שמרבית החברות בשירות נעזרות בשירותי אאוטסורס על מנת לשפר ולשדרג את שירותי החברה ומכסת העבודה שהיא יכולה לקבל.
מדובר בפתרון ידוע, מוכר ונוח גם לחברה וגם עבור אותם קבלני משנה שהנם אנשי מקצוע המעוניינים להתפרנס ולחסוך את ההתעסקות עם הפרסום באינסטגרם, מכירות ומציאת לקוחות.
אם שת"פ שלכם עם קבלן משנה יהיה מוצלח או בעייתי – זה כבר תלוי מול מי אתם עובדים ובאיזה אופן.
אל תאבדו לקוחות בזכות מיקור חוץ בבניית אתרים :
הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לבעל עסק הוא לאבד לקוחות.
פניות של לקוחות מהאתר שלכם, לידים חמים המעוניינים בשירותים שלכם, הם נכס עצום לעסק ואתם לא רוצים לשרוף את הלידים האלה כי אין לכם זמן לטפל בהם או מספיק כוח אדם לבנות להם אתר או לספק להם שירותים אחרים.
השתמשו בקבלני משנה, בנו אמון עם קבלן משנה אחד או יותר ותוכלו להעביר להם עבודות כדי לשפר את השירות שלכם, מהירות השירות ומכסת הלקוחות שאתם יכולים לעבוד אתם בו זמנית.
גם חשבון הבנק שלכם יודה לכם, גם הלקוח הוא לקוח של החברה, תיק העבודות שלכם מתרחב ועוד.
טיפ נוסף לעבודה מול קבלן המשנה:
דאגו לעגן בהסכם בין הצדדים היא הלקוח נשאר לקוח של החברה שלכם והעבודות המבוצעות יוצגו אך ורק בתיק העבודות שלכם ולא של קבלן המשנה.
קבלן משנה שיציג אתר שבנה ללקוח שלכם בעצם גורם לכם להיראות כרמאים, לקבלן המשנה להציג תיק עבודות של לקוחות שהוא לא שלו (אפילו שהוא ביצע את העבודה) וכן אם הלקוח יראה את זה הוא עשוי להיפגע.
מיקור חוץ בבניית אתרים – בחירת קבלן משנה מקצועי:
אם אתם לא מתפשרים ברמת האיכות של העבודה שלכם אתם גם לא יכולים להתפשר ברמת האיכות והמקצוענות של קבלן המשנה עמו אתם עובדים.
יש כמה שלבי עבודה עם לקוח ודברים שהלקוח בוחן. חלק מהם הן המוצר הסופי שהוא מקבל ועונה על מה שסוכם בין הצדדים ודבר נוסף הוא השירות והסבלנות שהוא קיבל כשהיה צריך תמיכה טלפונית או יחס אישי.
במידה וקבלן המשנה שלכם ידע לספק את זה ללקוח שלכם – מצאתם קבלן משנה נהדר להעביר לו עבודות באופן חופשי.
דבר נוסף שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא סוג האתרים שקבלן המשנה מסוגל לבנות והאם זה מתאים לפרויקט שאתם מעבירים אליו.
לדוגמה: אם קבלן המשנה מתמחה רק באתרים מתכנות מלא או באתרי וויקס הוא יתקשה לבנות אתר וורדפרס כפי שמומחה וורדפרס ייבנה עם תבניות וורדפרס.
הוא יוכל להרים אתר טוב אבל לא להכיר את הניואנסים הקטנים של וורדפרס ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. לכן, בדקו שקבלן המשנה יכול לספק לכם את סוג העבודה שאתם צריכים, ברמה הנדרשת, שירות עם חיוך ושיש הסכם עבודה בין הצדדים.
קבלן משנה שיכול לבצע עבודות על פלטפורמות שאתם לא מתעסקים אתם ומבצע עבודות שיווק מעבר לקידום האורגני, כמו גם קידום ממומן בגוגל, בדרך כלל לעומת זאת יכול לפתוח עבורכם אפיקי שירות נוספים גם כן ולכן שווה לבחון גם את הנושא הזה.