הרשתות החברתיות הולכות וצוברות תאוצה בשנים האחרונות בקצב מסחרר. כל פלטפורמה מנסה למתג את עצמה בצורה הטובה ביותר ולשכנע אותנו כצרכנים להיות שם, כך גם פרסום בלינדקאין עובד.
רוב האנשים נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם, אשר להן וותק רב יותר, אך עם זאת, חובה עלינו להכיר גם את הפרסום בלינקדאין ולהיות נוכחים גם שם.
לינקדאין (Linkedin) הינה רשת חברתית ותיקה מאוד, אך את הקפיצה הגדולה עשתה עם העברת בעלותה לחברת הענק Microsoft בשנת 2016 ומאז הצליחה לבסס עצמה כרשת דומיננטית עם מאות מיליוני משתמשים בעולם. שפת הממשק של לינקדאין היא בשפה האנגלית בלבד.
הפלטפורמה נוצרה למטרות B2B (Business To Business), יצירת חיבורים עסקיים (Networking), למציאת מקום תעסוקה חדש ואף למטרות B2C ועל כך נרחיב בהמשך המאמר.
כל מקום עבודה שמכבד את עצמו, פותח דף לינקדאין, באמצעות הפרופיל האישי של אחד העובדים הבכירים באותה החברה ו/או בעלי החברה(באותה הדרך בה פתח דף עסקי בפייסבוק), ובאמצעות כך מחזק את המעמד והנוכחות שלו ושל העסק ברשת.
מה עושים בשביל לשפר את הפרסום בלינקדאין?
על פניו, הלינקדאין דומה מאוד לפוסטים בפייסבוק, אך שונה.
לעומת הפייסבוק, בו אנו מפרסמים פוסטים משעשעים ומעלים תמונות באופן חופשי, הלינקדאין נחשב יותר מקצועי ורשמי.
בלינקדאין אנו יכולים למצוא מגוון רחב של אפשרויות, אשר ישמשו אותנו בהיבט התעסוקתי המקצועי וכך נוכל להתקדם בקריירה שלנו. לכן כצעד ראשון וחשוב, צרו פרופיל לינקדאין אישי וממוקד, במסגרתו תוכלו להפיץ את הבשורה: "Hey, I'm Here!".
אם בפייסבוק ובאינסטגרם, אנו מבקשים חברות מאדם אחר שאנו מעוניינים לעקוב אחריו, בלינקדאין אנו נרחיב מעגל החיבורים שלנו ונתחיל ליצור קשרים חדשים עם אנשים.
B2C– פנייה מהעסק לצרכן – מה המשמעות וכיצד נוכל להשתמש בזה בלינקדאין בצורה נכונה?
עבודה בלינקדאין – האם זה באמת מציאותי ואפשרי?
אם בעבר היינו רגילים לחפש את המשרה הבאה שלנו באחד מהעיתונים שהופצו מדי יום בתיבות הדואר השונות שלנו ובאתרי הדרושים השונים, כיום לינקדאין החלה להוביל את תחום התעסוקה וחברות רבות בוחרות לפרסם שם מודעות דרושים על שלל התפקידים.
חשוב לציין, כי רוב המודעות מתייחסות לתפקידים השייכים למגזר העסקי הכוללים – תפקידי הדרכה, פיתוח, הייטק ומשרות שונות מתחום הטכנולוגיה.
תופתעו לגלות, שלא רק אתם, כמחפשי עבודה נמצאים בתוך הלינקדאין. את המודעות הדרושים השונות, לא צוות העובדים שמועסק בלינקדאין מפרסמים, אלא החברות עצמן.
צוות משאבי האנוש והמגייסים השונים מציגים נוכחות יפה ומכובדת שם, ויותר מכך, בזכות יכולת פנומנלית והפיצ'רים שפיתחה לינקדאין לאורך השנים, למגייסים קיימת אפשרות לחפש את העובד הבא שלהם בתוך הרשת החברתית שבניתם ואף ליזום שיחה עם המועמד כבר בשלב הראשוני ולבדוק את התאמתו רגע לפני שליחת קורות החיים שלנו וזימון לראיון הנכסף, לו אנו משתוקקים.
זו אחת הסיבות המרכזיות שאנו רוצים ליצור קשרים עם אנשים השייכים לתחום התעסוקה שלנו בהווה או העתידי אליו בו אנו שואפים לעבוד.
זכרו, באמצעות כמות קשרים גדולה יותר – תוכלו להיחשף למשרות רלוונטיות יותר ולכן עליכם להשתוקק להגדיל את מעגל החיבורים שלכם עם אחרים.
טיפ של מקצוענים: במידה והחלטתם להיכנס לעולם חיפוש התעסוקה ולהירשם ללינקדאין כדי להתקדם לעבר המשרה הבאה שלכם – שימו לב בתדירות גבוהה לתיבות ההודעות האישיות שלכם,
זכרו – פנייה חמה ממעסיק אסור לפספס!
B2B – פנייה מעסק לעסק – כיצד אוכל למנף את העסק שלי בלינקדאין?
כפי שאמרנו תחילה, כל עסק שמעוניין להיות דומיננטי יפתח דף עסקי בלינקדאין.
במסגרת פעילות הדף העסקי אנו נוסיף על מידע רלוונטי ונפרט עליו בצורה המקצועית ביותר – מיקומו, פרטים אודותיו, התחום בו הוא עוסק והפעילות שלו.
אחת המטרות המרכזיות של B2B היא יצירת קשרים כעסק עם עסק אחר – לדוגמא: העסק שלנו משווק מוצרים למספרות או מעניק שירותים לאחרים כמו תחום השיווק הדיגיטלי.
בתוכו נוכל לפרסם פוסטים משני סוגים: פרסום אורגני ופרסום ממומן.
פרסום אורגני: העצה הטובה ביותר שאנו יכולים להעניק לכם היא צרו ערך מוסף בדף הלינקדאין שלכם. אם אתם שואלים מה הכוונה ערך מוסף, אתם כבר נמצאים בדרך הנכונה. משמעותו היא, פרסמו פוסטים שנוגעים בתחום שלכם ותצרו לעצמכם ייחודיות ובידול מעסקים אחרים.
פרסמו מודעות רלוונטיות וחשפו את הדף לעוד רבים. עליכם ליצור את הפוסטים בצורה מעניינת וכך תוכלו לזכות בתשומת ליבו של העסק השני.
בפוסטים עצמם, תצרו תוכן קצר וקולע, וצרפו תמונה קרייאטיבית אשר תבלוט בצורה יתרה מעל האחרים. כך תוכלו להגביר את המעורבות בפוסט והאינטראקציה ביניכם ובין אחרים (אינטראקציה ומעורבות גבוהה יותר ייחשפו לאנשים רבים יותר וכן, גם האלגוריתם של לינקדאין יתרום ויגרום לפוסט להיות מופץ בקרב אנשים רבים יותר .
מה לגבי פרסום ממומן בלינדקאין?
טיפ של מקצוענים: קחו בחשבון כי פוסטים מטעם העמוד צריכים להיות מכווני מטרה – ישר ולעניין!
פרסום ממומן: כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין תוכלו ליהנות ממערכת שלמה (Linkedin Ads) שנבנתה עבורכם, דרכה תוכלו להפיץ את הפוסטים שלכם לצרכנים פוטנציאליים.
באמצעות מערכת זו תוכלו לטרגט קהל רלוונטי, עם תקציב אותו תבחרו ועם מגוון אפשרויות רבות של קמפיינים שונים.
איפה אוכל למצוא את הפרסום בלינקדאין?
כמו כל רשת חברתית שמכבדת את עצמה, אנו יכולים להשתמש בלינקדאין במגוון אופציות – החל מהמחשב האישי שלנו באמצעות הכתובת https://www.linkedin.com/, או באמצעות הורדת אפליקציית לינקדאין (Linkedin) לטלפון הסלולארי שלנו, בין אם במכשיר האנדרואיד שלנו או באייפון שלנו. את האפליקציה אנו נוריד בחנות האפליקציות הראשית השייכת לכל מכשיר – ללא עלות בכלל!
לסיכום:
- הלינקדאין והממשקים הפנימיים שלו הינן בשפה האנגלית בלבד, ולכן במידה ורמת האנגלית שלכם חלשה, מומלץ מאוד לשפר אותה כדי להיות בעניינים.
- ההרשמה ללינקדאין מתבצעת בדרך פשוטה, כך שכל אחד מאיתנו עם הבנה בסיסית באינטרנט יכול לבצע אותה בקלות.
- מגוון אפשרויות תעסוקה עצום
- אפשרות לחיפוש עובדים מקצועיים
- המחיר? חינם!
מעוניינים בפרופיל אישי, מקצועי ורהוט עבורכם או דף לעסק שלכם? אצלנו בפרסום IVBS איתי ורצ'יק והצוות שלנו, נוכל לעשות את זה עבורכם! מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 072-3937747 או השאירו פרטים ואנו נדאג לחזור אליכם!