Login

Register

Login

Register

איך בוחרים דומיין מתאים?

אנשים נבדלים זה מזה באמצעות שמם.

גם במקרים בהם אנשים חולקים את אותו השם הפרטי, אזי שם המשפחה מבדיל ביניהם.

ובדיוק כך, נבדלים האתרים זה מזה ברשת הווירטואלית באמצעות קניית דומיין שונה. בחירת הדומיין מהווה החלטה חשובה בעת תהליך הקמת האתר.

דומיין האתר שלכם ילווה אתכם למשך תקופה ארוכה ולעיתים קרובות הוא יהווה את המפגש הראשוני של לקוחות עתידיים עם המותג, לכן רגע לפני שמנפיקים את האתר ו"מולידים" אותו אל אוויר העולם במרחב הווירטואלי, חשוב לבצע תהליך חשיבה מושכל ומוקפד.

מתלבטים? מבולבלים? המדריך הבא יסדר לכם את הבלגן שבדומיין.

המדריך לבחירת דומיין

השאלה הראשונה הנשאלת היא מהו דומיין? בעברית – שם מתחם, זוהי הכתובת המוקלדת בדפדפן בתיבת החיפוש שבו.

כל דומיין הינו ייחודי לכל אתר ומשמש מעין טביעת אצבע ווירטואלית.

כלומר, מדובר בתגית מובנית שמחוברת לכתובת IP ספציפית. זו כתובת השרת, שבו מאוחסן אתר האינטרנט המסוים.

למעשה, אתרי האינטרנט מאוחסנים בשרתים בכל רחבי העולם. השרתים מזוהים על פי כתובות IP שהן צירופי מספרים ייחודיים.

המערכת המחברת בין כתובות ה-IP לבין הדומיינים הינה מערכת שרתי DNS אשר לה יש תפקיד חשוב בהקלה על תנאי הגלישה עבור כלל הגולשים.

אתם מסוגלים לדמיין את עצמכם משננים וזוכרים רצף מספרים שעולה על 10 ספרות בניסיון להגיע לכל אתר? כמובן שלא. ולכן, משום שהרבה יותר קל לזכור שם דומיין, המערכת ממלאת את תפקידה בגבורה.

בעת הקלדת הדומיין, הדפדפן בורר בין כתובות ה-IP במערכת ה-DNS ומקשר אותנו לאתר הנכון.

איך בוחרים שם דומיין מתאים?
איך בוחרים שם דומיין מתאים?

כיצד הדומיין נראה?

הדומיינים מורכבים ממספר חלקים עיקריים – סיומת האינטרנט ומשם הדומיין. למשל, בואו ננתח את אחד מהדומיינים המפורסמים ביותר -"google.com".

"google" הוא הדומיין ואילו "com" הינה הסיומת. ישנן סיומות נפוצות של גוף מסחרי בינלאומי (org), סיומת מדינה (Il) או סיומת של מוסד התנדבותי (ac).

מי רושם את הדומיינים?

ICANN, הינו הגוף העולמי שתפקידו לרשום את שמות הדומיינים. תחת סמכותו ישנם ארגונים לאומיים האחראים על כך ומאצילים את סמכויות ההרשמה לגופים מסחריים. איגוד האינטרנט הישראלי הינו הגוף הלאומי הכפוף לגוף העולמי.

תחת האיגוד נמצאים גופים מסחריים ישראלים המוסמכים לבצע את הרישום.

וכמה הדומיין עולה?

הדומיין הישראלי צפוי לעלות עד 200 שקלים לשנה ואילו הדומיין הבינלאומי צפוי לעלות גרושים באופן יחסי – בין 7 ל-9 דולרים.

עלות שם דומיין
עלות שם דומיין

אצלנו אפשר גם יותר בזול.

ואיך בוחרים אותו?

ישנם מספר קריטריונים עליהם חשוב לתת את הדעת בעת הבחירה –

מיתוג – אין עוררין על כך שהדומיין צריך לייצג אתכם נאמנה. מטרתו היא לייצג באופן תמציתי את תחום העיסוק שלכם כך שלגולשים יהיה קל מאוד להבין במה מדובר. הפשטות המנצחת תגדיל את סיכוייכם שאנשים יוכלו לזכור אותו מבלי להתאמץ, להמליץ עליו למעגל הקרוב וכן הלאה.

בוחנים את זמינות השם – זמינות הדומיין חשובה מאוד הן מבחינה שיווקית והן מבחינה משפטית. שימו לב, אם שם הדומיין שלכם מזכיר שם מוכר אחר, הדבר עשוי ליצור בלבול ולהקשות על הצרכנים והגולשים.

כדי להימנע מסיבוך משפטי, רצוי להימנע מרכישת דומיין החופף לשמות מותגים שנרשמו כסימנים מסחריים. לכן, ערכו בדיקה יסודית ברחבי הרשת כדי לצמצם תקלות וקשיים עתידיים.

נמנעים מ-EMD – בעבר, טרם גוגל ביצע עדכונים, אתרים בעלי איכות תוכן ירודה אך שם דומיין מדויק (למשל, "חנות זולה וטובה"),
זכו לחשיפה ולמקומות גבוהים בדירוג התוצאות בעת חיפוש בממלכת המידע, הלוא היא גוגל.

לאחר ביצוע העדכונים, הדגש מיושם על איכות ולכן אתרים הבוחרים בדומיין בהתאמה מדויקת (או נוטים להשתמש בספאמים וכו') צפויים לקבל עונשים.

דומיין כחול – לבן

איגוד האינטרנט הישראלי, החל משנת 2010, מותיר לרשום את שמות הדומיין בעברית. מבחינה טכנית, הדומיינים הינם זהים, לדוגמה – .ilדומייןwww..

בחירת שם דומיין ישראלי
בחירת שם דומיין ישראלי

הבעיות שעשויות להתעורר קשורות בחוויות הגלישה והמשתמש. דומיין בעברית פונה אך ורק לקהל מסוים, לקהל הישראלי, ומקטין את אפשרות התפוצה לגדול ולהתרחב לקהל הבינלאומי.

בנוסף, הוא מכריח את הגולשים לעבור מאנגלית לעברית, שכן הסיומת הינה עדיין באנגלית. לכן, ההמלצה היא להישאר בדומיין באנגלית, אך להשקיע מאמץ כדי להפוך את הדומיין קל לאיות ולזכירה גם עבור הקהל הישראלי שאינו מתמצא באנגלית.

ולסיום, בואו נדבר על סיומות
מראשית ימי האינטרנט, סופק מבחר מאוד מצומצם של סיומות. והנפוצות מאז נותרו כיום – .il, .com ועוד. ב-2011 החליט ארגון ICANN לבטל את המגבלות על סיומות גנריות, שינוי שנכנס לתוקפו בשנת 2013 וסיפק לעולם מבחר של מאות סיומות חדשות – fashion, .finance ועוד.

כעת המבחר הינו רב מאוד ומותגים רבים אמצו את השינוי בהתלהבות. לעומתם, רבים העדיפו להישאר עם הסיומות הקלאסיות והפופולאריות, המזוהות כאמינות. יחד עם זאת, סיומות אלו עשויות להיות יקרות יותר.

ההמלצה היא שאם המותג שלכם הינו מותג קיים שמעוניין לשדר רצינות ומקצועיות, העדיפו את הסיומות הגנריות, שיהיו קלות לזיהוי.

אם המותג שלכם הינו צעיר וחדשני תוכלו לבחור בסיומת המקושרת לעסק שלכם וליצור קריצה של אדג'יות. בהצלחה!

וובינג – לא יכולתם לדמיין דומיין טוב יותר

מטרת מערכת וובינג, אשר נוצרה על ידי קבוצת אסטרטג, היא לתת את הכלים המתקדמים כדי להקל על כל אדם שמעוניין להיכנס לעולם בניית האתרים.

המערכת מספקת שירותים רבים שנועדו לסייע לאתר שלכם להתעורר לחיים, להתפתח ולצבור לעצמו שם דבר בקהילה הווירטואלית.

רוצים להגיב?

Facebook
Google+
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

מתנה: קורס בניית אתרי וורדפרס חינמי!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים ומבצעים

בניית אתרים באשדוד ובכול הארץ קידום אתרים אחסון אתרים עיצוב אתרים IVBS לעסקים קטנים ובינוניים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן