בשנים האחרונות הפך הפייסבוק לכלי שיווק מעולה לעסקים השונים וכדאי לפתוח דף עסקי בפייסבוק.
אחת הדרכים הנכונות והטובות ביותר בפסיקת עסק חדש היא שיווק בפייסבוק, וכצעד ראשון עלינו להקים לעסק דף עסקי, בו אנו נפרסם פוסטים ואירועים הקשורים לתחום העניין של העסק וזו סיבה מספיק טובה לפתוח דף עסקי בפייסבוק.
מה היא המטרה בפתיחת דף עסקי בפייסבוק?
המטרה המרכזית שלנו בעת פתיחת הדף, היא להביא טראפיק ותנועה אליו, כאשר אנו רוצים לצבור עוקבים אשר יתעניינו בשירותים אותם אנו מציעים, ויותר מכך, לא מספיק לנו עוקבים, אנו רוצים שהם יהיו עוקבים נאמנים. כן, אלו אותם משתמשי פייסבוק אשר נחשבים לאדוקים יותר, אשר מעורבים בואפן תדיר יותר על הפרסומים שלנו בדף – בין אם לחצו על כפתור ה"לייק", הגיבו או שיתפו את הפוסטים.
חשוב להבין בהקשר זה, כי את הבוסט הראשוני לדף שלנו והקפיצה בדרך לחשיפה, אנו יכולים לבצע בעצמנו ע"י הוספת חברים שונים מהפייסבוק שלנו, ובאמצעותן הטראפיק ייעלה.
דרך אחת מעולה להביא את העוקבים היא באמצעות פרסום פוסטים אורגנים ובשיטת חבר מביא חבר. מה הכוונה? ככל שהאינטרקאציה הטבעית תעלה – דרך תיוגים ושיתופים לדוג', כך החשיפה תעלה, והסיכוי שהם יילחצו על ה"לייק" בדף או על ה"עוקב" בדף גודל בצורה משמעותית.
מפרסמים פוסטים רבים דפים אך החשיפה נשארת נמוכה? גם לבעיה הזו קיים פיתרון.
מה האפשרויות שלנו לפרסום בפייסבוק?
יש לנו אפשרות לפנות לכיוון הפרסום הממומן שפייסבוק מציעה לנו באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק – האדס מנג'ר, באמצעותו אנו נוכל לקחת את אותם הפוסטים שפרסמנו, לקבוע תקציב וקהל יעד ולהביא לחשיפת הפוסט לעוד אנשים רבים, הכל בהתאם לסכום אותו נקבע לשים והיעד אליו אנו רוצים להגיע.
כך לדוגמא, קמפיין מצויין להעלאת העוקבים בדף, היא באמצעות קמפיין מעורבות שפייסבוק מציעה לנו. בקמפיין זה, האלגוריתם של פייסבוק שם לעצמו כמטרה גם כן, להגביר את החשיפה לאנשים כדי להביא לתנועה בפוסט ואהדה לעסק או לאותו המותג.
איך פרסום בפייסבוק עובד?
חשוב להבין: אם בעבר לפני כמה שנים טובות, כמות החשיפה של הפוסטים הייתה נמדדת על פי כמות העוקבים של הדף, היום המצב השתנה.
האלגוריתם פועל בצורה שונה עקב השינויים הרבים אשר מבצעת פייסבוק, ובתדירות גבוהה. חברת פייסבוק אומרת לנו במילים פשוטות: "אתם רוצים לגדול בפייסבוק? תשלמו!".
למרות זאת, נציין כי האלגוריתם פועל גם בצורה אחרת. ככל שהפוסט יזכה למעורבות ואינטארקציה גבוהים בקידום אורגני (ללא מימון), כך החשיפה של הדף העסקי תעלה בצורה משמעותית ונוכל לזכות בחינם לחשיפה.
פייסבוק מעודדת את האנשים ליצור תוכן מקורי, מעניין ואווירתי.
דוגמא לפרסום בפייסבוק
כך לדוגמא, בתקופת הקורונה, פייסבוק עודדה פוסטים אשר נגעו בצורה כזו או אחרת בנושא זה ואף נתנה להם העדפה בחשיפה למשתמשים על פני פוסטים אחרים. בסופו של דבר, היא מעוניינת שתצרו פוסטים פוסטים אשר נוגעים בכמות גדולה יותר של אנשים ומעבר לכך, כמה שיותר רלוונטים לתקופה, שאגב, זה טיפ מצוין, גם עבורכם.
ככל שתתאימו את הפוסטים בצורה מעניינת וייחודית לעומת המתחרים שלכם, אתם תזכרו בתשומת הלב של הקהל. למרות כל הדברים אשר ציינתי להלן, חשוב לזכור שעליית העוקבים בצורה אורגנית לרוב מתבצעת בצורה איטית ולכן זה לוקח זמן רב ומכאן חשובה ההתמדה שלכם. זכרו ככל שתתחילו בצורה חזקה, כך תוכלו להשיג כמות עוקבים גבוהה יותר ולכן התדירות במקרה זה וההמשכיות.
כיצד ניצור דף עסקי בפייסבוק?
אנחנו צריכים כמובן תחילה להיכנס לפייסבוק וללחוץ על "דפים" ולאחר מכן נלחץ על הוספת דף חדש.
כעת, עלינו למלא פרטים ראשונים על הדף העסקי – שימו לב ישנם פרטים אשר הם בגדר וחובה, ובמידה ולא נמלא אותם, לא נוכל להתקדם, לכן שווה להגיע לשלב זה מוכנים.
מה חשוב לשים בדף העסקי בפייסבוק?
להעלות תמונת פרופיל לדף העסקי – בד"כ יהיה לוגו של העסק אשר יוביל את המיתוג. בנוסף, מומלץ מאוד לשים תמונת קאבר לעמוד העסקי, כדי להפוך אותו לעמוד ייחודי ומובדל מן העמודים האחרים. מומלץ להניח תמונה מלבנית. רגע לפני שאנו מעלים את התמונות הללו יש לוודא שני דברים חשובים: ראשית – איכות התמונות. ושנית, גודל התמונות. את הגדלים של התמונות ופורמט התמונות האפשרי ניתן למצוא כאן: https://www.facebook.com/help/125379114252045. מעבר לכך, מומלץ בחום לרשום את כל פרטי העסק – כולל שעות הפעילות שלו ולספק את רשית השירותים של העסק.
זכרו – כמות גדולה יותר של מידע על העסק, תהפוך אותו לרלוונטי יותר עבור משתמשי הפייסבוק
לסיכום
- דף עסקי הוא פיתרון מצוין להתחיל את שיווק העסק שלך בפייסבוק!
- פוסטים ממוקדים על התחום – יעזרו להגדיל את העוקבים בדף שלכם!
- עקביות והמשכיות בפוסטים – חובה!