אחת הטעויות הנפוצות ביותר בניהול קמפיין פייסבוק הוא תקציב ומיקוד קהלים בפייסבוק.
ניהול תקציב בצורה מיטבית ואף מיקוד קהלים בפייסבוק בצורה מדויקת, יכולים להטיב עם הקמפיינים שלכם בצורה משמעותית ביותר.
פעמים רבות אנו חושבים שזהו תהליך קצר, אותו אנו מבצעים במהירות, אך לא לכך התכוון המשורר.
אדגיש, כי התקציב בפייסבוק מחולק לשני סוגים: תקציב יומי ותקציב עבור כל הקמפיין בפייסבוק ( תקציב כולל").
כמובן, שאת סכום התקציב אנו נבחר. הסכום המינימלי עומד בערך על 5$ עבור תקציב היומי. תקציב כולל פשוטו כמשמעו, הוא תקציב על כל הקמפיין יחד.
ההמלצה שלי היא לקבוע תקציב יומי על מנת להיות בבקרה תמידית על הקמפיין ולבצע אופטימזציות בקמפיין בהתאם לטווח הזמן שלו.
מה חשוב להדגיש בפרסום בפייסבוק?
# תקציב ומיקוד קהלים בפייסבוק גבוה יותר יאפשר חשיפה גבוהה יותר של משתמשים בפייסבוק, למרות זאת, אין זה אומר שאנו נביא יותר טראפיק והמרות.
# נוכל לבחור תקציב במטבע ישראלי (₪).
את בחירת התקציב יש לבצע לאחר שיקול דעת של הלקוח ותכנון בהתאם לגאנט הפרסומי החודשי של הלקוח, כאשר לכל קמפיין פייסבוק מטרה שונה ולכן אנו נתאים את הסכום בהתאם.
כך לדוגמא, בקמפיין מעורבות, סכום של 30 שקלים, יכול להביא תוצאות יפות לאור היעד אותו אנו מציבים – סביב קמפיין זה אנו ניצור פוסט אווירתי, אשר יניע את הגולשים לבצע פעולה, ובכך להגביר את המעורבות בדף, דבר שייעלה את החשיפה לרבים יותר במקביל למימון של הפוסט.
במועדים בולטים כמו בחירות, אנו נרצה לנצל את האירוע כדי להגביר את החשיפה למותג שלנו, זאת תחת ניצול ה-RTM.
כיצד נשלוט על התקציב בפרסום בפייסבוק בצורה מיטבית?
מומלץ מאוד להקים בהתחלה קמפיין עם תקציב גבוה ולאחר זמן מה אנו נראה כיצד הקמפיין מגיב – האם נחשף למספיק אנשים והאם הוא דועך.
במצב הראשון, אנו נוכל לשלוט עליו ולהוריד בהדרגה אותו, במידה והיעד שלנו הושג.
בנקודה זו חשוב לציין גם אם המטרה שלכם הושגה, אל תכבו את הקמפיין, אלא תורידו את התקציב כדי לשמור אותו בתודעה, אלא אם כן התקציב שלכם מוצה עד תום.
איך עובדים עם קהלים בפייסבוק?
בחירת קהל בפייסבוק הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבנייתו.
קיימים שלושה סוגים: קהל שמור, קהל דומה וקהל בהתאמה אישית.
צריכים לזכור כי פרסום בפייסבוק שונה לעומת פרסום בגוגל – כאשר בפלטפורמה האחרונה, המשתמשים מגיעים למודעות שלנו לרוב ע"י מילת המפתח אותה הם מקלידים במנוע החיפוש כעת.
לעומת זאת, בפייסבוק הקהל נחשף למודעה שלנו באמצעות האלגוריתם אשר צבר עלינו נתונים במשך זמן רב.
מהי הדרך ליצירת קהלים בפרסום בפייסבוק?
ראשית, אנו ניכנס לביזניס מנג'ר שלנו. לאחר מכן, ניכנס לחשבון העסקי שלנו > כל הכלים ואז נלחץ על קהלים.
כעת אסקור מה ההבדלים בין סוגי הקהלים השונים:
קהל שמור –
קהל אותו אנו בונים בהתחלה. למעשה, אנו נבחר בסוג זה כאשר מדובר בקמפיין ראשון שלנו ובו אנו נבצע מיקוד ראשוני.
במסגרת המיקוד, אנו נוכל לתת שם לקהל, מיקום הקהל ( לרוב אנו נבחר ישראל, אלא אם כן, אנו מפרסמים עסק מסוים בו אנו נוכל למקד ממש ע"פ איזור גאוגרפי או אפילו למקד איזור ע"פ רדיוס ( כך לדוגמא: אם נבחר את העיר ת"א – נוכל לבקש מפייסבוק לקבוע שהטרגוט יהיה על כל הערים הסמוכות לה.
בנוסף לכך, נוכל לקבוע את מגדר האנשים, טווח הגילים, השפות של המשתמשים, והחשוב שבפילוח הקהל הוא הפילוח המתקדם.
חשוב מאוד להוסיף תחומי עניין באמצעות הפילוח המתקדם – בו נוכל לבצע מיקוד טוב יותר של הקהל ע"פ תחומי עניין, דמוגרפיה והתנהגות הקהל.
כך במידה ויש לנו עסק שעוסק במוצרי חשמל, נוכל לדייק ברמה הטובה ביותר ולפנות לקהל הרלוונטי עבורנו, אשר הסיכוי שלו להיות מעורב בפוסט ולבצע המרה טובה יותר ואיכותית מאשר קהלים אחרים לא ממוקדים.
קהל דומה – מכונה גם קהל lookalike audience
אנו ניצור אותו כאשר יש לנו קהל שמור מוכן.
המטרה של הקהל הדומה הוא ליצור לנו מאגר נתונים נוסף על קהל אשר היו לו מאפיינים דומים לזה של הקהל השמור אותו יצרנו מלכתחילה.
איך זה קורה בפועל? בעקבות היכולות הנהדרות של האלגוריתם של פייסבוק, הוא יודע לתת לנו מידע מדויק על קהל נוסף שמביע עניין באותן תחומי עניין אשר טרגטנו מלכתחילה ובכך למעשה נוכל להגדיל את נפח האנשים אליהם אנו פונים, ונגיע לאנשים חדשים, אשר קודם לכן לא נחשפו לפוסט. בקצרה, בעת יצירת קהל lookalik, יש באפאשרותינו לבחור את אחוז הקהל הדומה – בין 1% לבין 10%, כאשר במידה ונרצה לבחור את הדומה ביותר אנו נבחר ב-1%, וככל שאנו רוצים להרחיב יותר את נפח הקהל שלנו אנו נבחר באחוז גבוה יותר.
עם זאת, חשוב לזכור כי נפח גדול יותר של אנשים יביא לתוצאות פחות טובות כיוון שהמיקוד של הקהל אט אט מתרחק מהמקור.
טיפ מקצועי: במידה ואנו ניצור קהל דומה, עדיף להתחיל עם 1%-3% ולצמצם בהמשך או להתרחב בהתאם לתוצאות הקמפיין אותו אנו מקבלים.
קהל מותאם אישית בפייסבוק
בד"כ נשתמש בסוג קהל זה לאחר צבירת נתונים בדף העסקי שלנו או במידה ויש לנו רשימת טלפונים/ דיוור.
זהו קהל אשר נחשב לקהל איכותי מאוד כיוון שאנו יכולים לפנות למשתמשים שכבר היו מעורבים בפוסט – הגיבו, עשו לייקים, שיתפו, צפו בדף.
בנוסף, אנו יכולים ליצור אותו כאשר אנו רוצים ליצור קמפיין רימרקטינג – קמפיין חוזר למשתמשים שכבר באו באינטרקאציה עם הדף העסקי שלנו ( צפו בסרטון, מלאו טופס לידים בעבר וכד', ואף היו באינסטגרם העסקי של הדף שלנו) והם פוטנציאל חם למעורבות חוזרת, רגע לפני השארת ליד או רכישה ( בקמפיין E-commerce).
יתרה מכך, באמצעות הטמעת פיקסל פייסבוק באתר שלנו, אנו נוכל לצבוע את אותו קהל אשר ביקר באתר שלנו ולהציג לו את המודעות שלנו בפייסבוק.
איך יוצרים קהל מותאם אישית?
אנו נכנסים לקהלים ואז לאחר מכן לוחצים על צור קהל ולאחר מכן "קהל מותאם אישית".
בדף הזה אנו יכולים לבחור עד תקופה של שנה בד"כ את כל המשתמשים כפי שפירטתי מעלה.
טיפ של מקצוענים בפייסבוק
ככל שתמקדו קהל לתקופה מצומצמת יותר – עד חודשיים בד"כ תוכלו לזכות בלידים חמים ואינטרקציה חזקה יותר.
לסיכום:
- תקציב : מחולק לתקציב יומי ותקציב כולל – ע"פ בחירה שלכם
- סכום התקציב ייבחר ע"פ מטרת הקמפיין והיעדים שלנו ( KPI'S) אותם נבחר רגע לפני יצירת הקמפיין.
- 3 סוגי קהלים בפייסבוק: קהל שמור, קהל דומה וקהל מותאם אישית
- הטמעת פיקסל פייסבוק באתר/ דף נחיתה במידה ויש לנו.
- קהל מותאם אישית – יוצרים אך ורק לאחר שיש לנו נתונים בדף הפיסבוק העסקי/ אתר האינטרנט שלנו.