המאמר בנושא הכלי של גוגל אנליטיקס
רשמתם את שם החברה שלכם בשעה טובה ברשם החברות? הקמתם אתר כדי לקדם את העסק?
מזל טוב! כעת עליכם לעקוב אחר התפתחות העסק שלכם. כחברה חדשה אתם מעוניינים ללמוד יותר על הגולשים שעשויים להפוך עד מהרה ללקוחות שלכם.
כך תוכלו לעצב את האתר שלכם ולהתאים אותו לקהל היעד שלכם. וכאן הכלי גוגל אנליטיקס, אחד הכלים הנפוצים יותר של גוגל, נכנס לתמונה.
איך להגדיר GOOGLE TAG MANAGER + Analytics + Search Console והחיבור ביניהם:
מהו גוגל אנליטיקס
מדובר בכלי יעיל שמציעה גוגל כדי לסייע לבונה האתרים לבנות אתר ממוקד יותר.
המטרה היא לספק לבעל האתר מידע חיוני דוגמת סטטיסטיקות ונתונים על כניסותיהם של הגולשים לאתר שלו, ולאפשר לו לדעת מהיכן הגיעו הלידים שלו לאתר.
השירותים הבסיסיים של הכלי הזה מוצעים בחינם, אך מי שמעוניין לקבל מידע משודרג יותר, יכול לבחור לשלם על שירותים נוספים. גוגל אנליטיקס עוקב במיומנות אחר גולשים במגוון רחב של אתרים (רשתות חברתיות ואתרים חיצוניים שונים).
כלי זה עוזר מאוד בנושא קידום אתרים, למקדמי אתרים, על מנת לעקוב אחר נתונים חשובים.
נוסף על כך, הוא יכול למדוד אמצעי שיווק אחרים כמו הפצה באמצעות דיוור, פרסומות, קישורים המגיעים ממסמכים אלקטרוניים וכדומה.
מידע לפרטי פרטים על Google Analytics
אחד היתרונות הבולים של Google Analytics הוא היכולת של הכלי לתת לכם מידע מדויק ועדכני. באמצעות כלי המדידה הזה ניתן לדעת באיזה דפדפן נוטים להשתמש הגולשים.
כך, אם למשל מרבית הגולשים משתמשים בפיירפוקס, ניתן להתאים את הרזולוציה של התמונות לדפדפן זה. שנית, תוכלו לדעת כמה זמן נשארו הגולשים באתר שלכם, ולפי זה לתכנן תכנית פעולה שתגרום להם להישאר זמן רב יותר באתר.
שלישית, תוכלו לדעת באילו שעות קיימת תנועה רבה יותר של גולשים ומתי לפרסם את המידע המרתק ביותר שלכם באתר (מבצעים, סרטונים חדשים ועוד).
ולבסוף, הכלי מאפשר לכם לדעת איזה קישור זכה ליותר הצלחות ואיזה קישור דורש שיפור מבחינת שיוור ופרסום.
איך אני מוסיף קוד גוגל אנליטיקס לאתר שלי
אחרי שהבנו את חשיבותו של Google Analytics, נראה כעת איך אפשר להוסיף אותו לאתר:
• כדי להוסיף את הכלי חשוב שיתקיימו 2 דברים: האתר צריך להיבנות על מערכת וורדפרס בשרת האחסון של האתר ועליכם לפתוח חשבון גוגל אנאליטיקס.
• בהנחה שבניתם את האתר על וורדפרס, יש צורך לפתוח חשבון אנליטיקס. תוכלו לעשות זאת באמצעות חשבון הגוגל שלכם, אם הוא קיים, ולהגדיר את האתר בתוך החשבון.
• לאחר יצירת החשבון תקבלו קוד להטמעה באתר. יש להטמיע אותו על ידי בחירה ב"ניהול", "פרטי מעקב" ואז "קוד מעקב". ניתן להטמיע את הקוד באמצעות אחת מבין 3 הדרכים האלה: הוספת קוד מעקב באמצעות תוסף, עריכת הקוד באתר או הוספת הקוד לתבנית.
עורכים את הקוד של גוגל באתר
אם החלטתם להטמיע קוד אנליטיקס באמצעות האתר, יש לבחור באפשרות "עיצוב" ולאחר מכן "ערוך". כאן תקבלו כמה אפשרויות הוספה:
• header.php – תוכלו להוסיף את הקוד בראש העמוד, מעל.
• footer.php – הטמעת הקוד בסוף העמוד, מעל.
• functions.php – ניתן לערוך את קובץ ה-php. מכיוון שמדובר בקובץ רגיש, העריכה מיועדת למתקדמים ולמקצוענים בלבד. אם יש ספק, כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום לפני ההטמעה.
מתקינים תוסף GA
ניתן להתקין באתר את התוסף של Google Analytics כדי להטמיע את הקוד.
כל שיש לעשות הוא לגשת אל ספריית התוספים של אתר וורדפרס, ללחוץ על "תוספים" ולאחר מכן על "תוסף חדש", לחפש את שם התוסף ולהתקין אותו.
מוסיפים את הקוד לערכת נושא – תבנית (Theme)
אם יש לכם ערכת נושא באתר, ניתן להוסיף אליה את הקוד. במקרה זה אינכם נדרשים לערוך את הקוד, אלא להכניס אותו ישירות אל התבנית. פעולה זו תחסוך לכם את העריכה וההתעסקויות סביב הטמעת הקוד.
לנתח את הנתונים הגיאוגרפיים
לאחר שהתקנו את הקוד באתר, נוכל להשתמש בגוגל אנליטיקס. אחד הדברים שניתן לעשות הוא לנתח את הנתונים שלכם על הגולשים.
אחד הפילוחים הנפוצים שניתן לעשות הוא פילוח גיאוגרפי, כך שתוכלו לקבל מידע לא רק על ערים בארץ, אלא גם בעולם. בתחילת החיפוש תוכלו להבחין במפה העולמית.
האזורים הירוקים במפה זו מציינים את מספר הכניסות הגבוה ביותר לאתרים. אם נרצה לדעת את הפילוח בארץ, נוכל ללחוץ על המפה ולקבל תקריב.
מפת ישראל מסומנת בנקודות, כך שניתן לדעת היכן מצויים מרבית הגולשים. בתחתיתה של המפה תוצג טבלה מסודרת המציגה את מספר המבקרים, ניתן לראות, למשל, באילו ערים מספר המבקרים מועט יותר ולפעול כדי להגדיל את מספר הכניסות באתר באזורים אלה.
ניתוח נתונים נוספים
כאמור, ניתן לנתח מגוון רחב של נתונים באמצעות גוגל אנליטיקס. כך למשל, קיימת אפשרות לקבל דו"ח על מילות המפתח שאתם מקדמים. הדו"ח יוכל להציג את מילות המפתח החזקות המקדמות את האתר שבזכותן זוכה בעל העסק ללידים איכותיים.
כמו כן, קיימת אפשרות לנתח את התוכן (Content) באתר, כלומר אילו עמודים מביאים לקוחות רבים ואילו עמודים צריך לקדם ולשפר. גם כאן ניתן להפיק טבלה מאורגנת אשר כוללת גם את כתובת העמוד, וכאשר מופיע /קידו, סימן שזהו עמוד הבית של האתר.