העימוד הינו תהליך חשוב, אשר מחלק תוכן על פני סדרת דפים שונה. מדובר בטכניקה נפוצה מאוד אשר עושים בה שימוש מקדמי האתרים העוסקים בתחום ה-SEO.
הסיבה שעושים בה שימוש היא כדי לחלק את כל המאמרים או את המוצרים השונים לפורמטים, אשר באמצעותם אנו יכולים לקרוא אותם בקלות.
העימוד מאפשר לגוגל לסרוק את האתר שלנו בצורה קלה ופשוטה, ובכך גוגל מסמן את האתר שלנו כאיכותי ואנו יכולים לזכות בעדיפות בדירוג אורגני על פני אתרים אחרים ולעקוף אותם.
במאמר הבא נסביר כיצד העימוד מועיל וכיצד יש לארגן את התוכן בצורה הטובה ביותר.
באילו אתרים אנחנו יכולים למצוא את העימוד?
לרוב אנחנו יכולים למצוא אותו באתרי מסחר אלקטרוני שונים (e-Commerce). בנוסף לכך בבלוגים שונים ובאתרי תוכן שונים הכוללים גם פורומים.
אחת הבעיות המרכזיות היא חוסר החלוקה באתרים השונים בתוך הדפים, דבר זה יוצר בלאגן גדול הן מבחינת התוכן בדף, אותו הן מבחינת הסורק של גוגל.
כאשר גוגל סורק את האתר שלנו, הרובוט נותן עדיפות לאתרים אשר יש להם תוכן מאורגן.
הכוונה במקרה הזה היא שהתוכן צריך להיות מסודר בצורה הדגרתית, ולכלול בתוכו אף קישורים פנימיים.
משמעות הקישורים הפנימיים היא למעשה ליצור הפניות בין כתבה לכתבה ובכך לקשר את העמודים זה לזה.
בזכות הקישורים הפנימיים, אנו מאפשרים נגישות קלה יותר לקורא ואף לגוגל בפרט. לרוב האתרים ישנו מבנה קבוע ומשופע.
את דפי קטגוריות אנו יכולים לראות מדף הבית, ומשם אנו יכולים אף לקבל גישה לדפים של המוצרים השונים.
חשיבות העימוד בשנת 2021: מה כל כך מיוחד בו?
עימוד הוא היבט חשוב באתר שלך מכיוון שהוא יכול להכתיב את הדרך שבה מנועי החיפוש מגלים מוצרים/מאמרים באתר שלך.
עימוד היא דרך מצוינת לאתר שלנו לספק קישורים פנימיים למאמרים באתר שלנו. אלה רק חלק מהדברים אשר יעזרו לך לייעל את הדף שלך.
באמצעות כל אלה, גוגל יזהה את הדפים כעמודים בעלי תוכן איכותי, ובכך הוא ייאנדקס אותם בצורה הטובה ביותר.
כיצד לבדוק אם יש עימוד באתר שלי?
מומלץ מאוד להפעיל סריקה בכל האתר. את הסריקה תוכל לבצע באמצעות אחת מתוכנות הסריקה האפשריות.
אחת האופציות המעולות לשפר את ביצועי ה-SEO בתוך האתר שלנו, הוא בעזרת פירוק האתר לנושאים שונים או תתי נושאים.
כך אנו יכולים לשפר את חווית המשתמש, ויתרה מכך, אנו יכולים לצמצם את התחרות באינטרנט על מילות מפתח שונות ולמעשה להיות מדורגים במקום גבוה יותר מאשר האתרים האחרים.
זו אחת הסיבות שמחקר מילות מפתח בצורה נכונה הוא תהליך חשוב מאוד בעת כתיבת כתבה ובעת עימוד בצורה נכונה.
חשוב לדעת, אם הדפים שלנו באתר אינם מאורגנים בצורה נכונה, האתר שלנו עלול להינזק בכך הן מבחינת חוויית המשתמש של הקורא והן מבחינת הביצועים שלו.
ארגון דפים שמתבצע בצורה שאיננה מתכוננת, יכול להוביל לקבירת דפים חשובים באתר ולהקשות מאוד על הגולשים השונים להגיע אליהם, ובכך אנו יכולים להפסיד טראפיק רב באתר שלנו.
טיפ מומלץ ביותר בנוגע לעימוד נכון של האתר, הוא התייעצות עם גורמי מקצוע שונים.
כך לדוגמא, אנו יכולים להסתייע במעצבים שונים אשר יכולים להעניק לנו טיפים שונים בנוגע לסידור האתר.
עימוד פנים וניווט באתר שלנו
כאשר קיים עימוד פנים בתוך האתר שלנו, במיוחד באתרי e-Commerce שונים, זה יכול להוות עבורנו משימה קשה לביצוע.
הסיבה לכך היא שהמסננים השונים יכולים ליצור לנו כמויות עצומות של דפים שונים וכפולים בתוך האתר שלנו.
לכן, ההמלצה היא לשמור על סדר בכל הנוגע לקישורים, כדי שקישור אחד אינו יתנגש עם קישור אחר, דבר זה הופך לקשה יותר כאשר אנו מתייחסים לפרמטרים שונים בתוך ה url שלנו.
עימוד: כיצד תוכן ברמה גבוהה יעזור לדירוג האתר שלנו?
אם יש משהו שמנוע החיפוש של גוגל מחפש הוא תוכן איכותי. הסורק של גוגל מעוניין שתוצאות החיפוש יהיו מלאים במלל איכותי, אשר אינו נחשב לספאם ותוכן זול.
ההערכה הרבה של מנוע החיפוש באה לידי ביטוי באמצעות קידום התוכן במנוע החיפוש.
כך, אם נכתוב תוכן שאיננו נכתב באתרים אחרים, אנו נזכה ביתרון עצום. למעשה, גוגל מעודד אותנו להשקיע בתוכן השיווקי שלנו.
תוכן שאינו איכותי יכול לגרום לאתר שלנו לנזק בתוצאות החיפוש ודפים שונים עלולים להימחק ו/או לא להופיע כלל.
מלבד זאת, תוכן איכותי וייחודי באתר שלנו יזכה אותנו בתשומת ליבו של הקורא, אשר מעוניין למצוא מידע חדש אשר אינו הופיע באתר אחר.
העונש של גוגל יכול לבוא גם תקופה מאוחרת יותר. כך שאם חשבתם שניצחתם את גוגל, אתם עלולים לשלם על כך מאוחר יותר.
סיכום
העימוד באתרכם, הוא אחד התהליכים החשובים ביותר במסגרת כתיבת תוכן באתר האינטרנט שלנו – בין אם מדובר באתר e-Commerce, או כל אתר חדשותי אחר.
ההמלצה היא לתכנן ולארגן את התוכן שלכם בצורה הדרגתית וברורה כדי לאפשר חוויית משתמש ברמה גבוהה ביותר ולאפשר לגוגל להעניק לנו דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.