האלגוריתם של פייסבוק: כיצד הוא פועל ואיך הוא משפיע עלינו?

תוכן עניינים

האלגוריתם של פייסבוק: כיצד הוא פועל ואיך הוא משפיע עלינו?כל אדם שיש לו משתמש בפייסבוק בין אם משתמש פרטי או בין אם משתמש שפתח דף עסקי או קבוצה בפייסבוק, שמע את הביטוי "האלגוריתם של פייסבוק".

אותו מושג שבחברת פייסבוק החליטו לעשות לנו כמפרסמים או כמשווקים חיים קשים, ואנו צריכים להתאמץ כדי שהוא ייפעל לטובתנו.

כל אחד מאיתנו שהחליט לפרסם פוסט בנושא מסוים, מעוניין שהוא יופץ לכמה שיותר אנשים בהתאם לחברים שלנו בפייסבוק או לעוקבים אחרי הדף שלנו או הקבוצה.

האלגוריתם, אם נקרא לו בשמו, הוא "האח הגדול". הוא קובע ומחליט עבורנו, הוא יכול לעזור לנו, והוא גם יכול לצערנו לפגוע בנו.

כיצד וכמה? את זה אתם תוכלו לקרוא במאמר הנוכחי.

מהו האלגוריתם של פייסבוק?

כאשר חברת פייסבוק החלה לפעול בתחילת דרכה היא לא תיארה לעצמה כמה עוצמתית היא תהיה בעשור הבא שלה.

הרשת החברתית שהחלה עם כוונה אחרת לגמרי שהיא נטוורקינג, מצאה את עצמה בראש דירוג האתרים והאפליקציות עם למעלה ממיליארד משתמשים, ועם עשרות מיליוני משתמשים פעילים בכל זמן נתון.

תוסיפו לזה את העובדה שלפני כ-8 שנים היא רכשה את חברת "אינסטגרם", והפכה למפלצת.

באיזה מובן? כפי שתיארתי בתחילת כתבה זו, האח הגדול.

הכוח העצום של שתי הפלטפורמות גרם לנו להיות שבויים לפייסבוק ואנו תלויים בה בכל צורה אפשרית. כעת נחזור לעניין.

עם מאות דפים עסקיים שאנו עוקבים אחריהם, יחד עם מאות או אלפי חברים שיש לנו בפרופיל האישי או הקבוצות שאנו נמצאים בהם, איך אנו נדע שלא פספסנו שום פוסט? ובכך הגענו לאלגוריתם של פייסבוק.

האלגוריתם הוא הגורם המחליט עבורנו מה אנו נראה בפיד שלנו.

כיצד האלגוריתם של פייסבוק משפיע עלינו? 

כשאנו מפרסמים פוסט אורגני, אנו רוצים שכמה שיותר אנשים יראו אותו. מלבד הצפייה בו, אחד הדברים החשובים הוא מעורבות המשתמשים (Engagmemt).

מעורבות המשתמשים היא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על האלגוריתם.

זו כוללת בתוכה את הלייקים שמשתמשים עושים, התגובות שלהם, והחשוב מכל השיתופים שלהם.

אנו כחברה לבניית אתרים ושיווק באינטרנט, יודעים שככל שלפוסט תהיה חשיפה ומעורבות גבוהה יותר, האלגוריתם של פייסבוק יסייע לנו ואנו נרוויח חשיפה אורגנית גבוהה יותר מאותו הפוסט.

לייקים ותגובות? איך הם עוזרים? אם נפשט את הנושא, נוכל להציג אותו בדרך הבאה: לכל אחד מאיתנו יש חברים בפרופיל האישי.

כל תנועה שלנו מתועדת, כל פעולה שאנו עושים, בדרך כלל חברים שלנו יודעים על זה.

כך לדוגמא, אם סימנתי לייק לפוסט מסוים, החברים שלי רואים את זה בפיד האישי שלהם, כיוון שהם עוקבים אחרינו.

למעשה כל אינטראקציה שאנו מבצעים, מתועדת.

את המונח "פרטיות" כבר הזכרנו? אז בפייסבוק היא לא קיימת. מי אשם בכך? למעשה כולנו.

אנו עוזרים לפייסבוק לצבור על חשבוננו מידע (DATA), אך אנחנו לא באמת יכולים לבוא אליה בתלונות כיוון שאנו אלו שמספקים לה אותו בצורה כזו או אחרת.

למשל, החברים המועדפים עלינו בפייסבוק (כותב הפוסט וכד'). 

בצורה הזו האלגוריתם של פייסבוק קובע את סדר העדיפויות של הפוסטים אותם נראה בפיד שלנו.

בחשיבה של פייסבוק, במיוחד בשנה האחרונה, החליטו לתעדף את הפוסטים בצורה הבאה: כמות גדולה יותר של תגובות (Reactions) תביא לתנועה גדולה יותר, דבר נוסף שמשפיע על האלגוריתם הוא זמן פרסום הפוסט.

ככל שאנו נפרסם את הפוסט בשעת שיא (בדרך כלל בשעות הערב) האלגוריתם ייתן עדיפות לפוסט שלנו על פני אחרים.

אך כאן הקאצ'. אם כולם יפרסמו באותה השעה, מי ייהנה מכך? הטיפ שאתן לכם הוא לפרסם את הפוסט בשעה שאיננה עגולה (למשל: 18:17).

ההמלצה העיקרית היא מלבד המעורבות, היא יצירת אינטראקציה במקום בו פרסמנו את הפוסט – פרופיל אישי, דף עסקי או קבוצה.

טיפ של אלופים: ככל שהאינטראקציה תהיה גבוהה יותר – המעורבות תהיה גבוהה יותר = הפוסט יועדף וימשוך את תשומת הלב של אחרים = סבירות גבוהה יותר לתגובתיות נוספת.

האלגוריתם של פייסבוק: כיצד הוא  לומד את ההתנהגות שלנו?

בהמשך לתיאורים המורחבים שכתבתי עד כה, חשוב לדעת כי פייסבוק "עוקבת" אחר ההתנהגות שלנו ברשת החברתית.

כך מעבר למעורבות המשתמשים עצמם על הפוסט שאנו פרסמנו, כעת אתייחס למטבע השני והוא הפוסטים אותם אני אראה בפיד.

אנחנו מגיבים בלי סוף, מסמנים לייק ומשתפים.

במידע הזה האלגוריתם של פייסבוק עושה שימוש ולמעשה כך עוזר לנו לראות את הפוסטים המעודפים עלינו, ויש בכך משהו חיובי – אנו לא נפספס פוסטים שאנו עשויים לאהוב.

האלגוריתם של פייסבוק: השיטות להצלחה עם פוסטים

  • יצירת פוסטים ייחודיים – עשויים להביא למעורבות גבוהה מצד הגולש.
  • תזמון הפוסטים – צרו את הפוסטים בשעת שיא – כמות גבוהה של גולשים עשויה להביא טראפיק גדול יותר.
  • פוסטים – שלבו סרטון מלבד טקסט בפוסט. השאירו את הגולשים שלכם, כמה שיותר זמן מול המודעה בכך שתשומת הלב של הצופה תהיה על תוכן עשיר, כמו לדוגמא על וידאו המודעה או על תמונה שתגרום לו להיות "מעורב" יותר באותו פוסט.
  • שימוש במותג שלך בקמפיין רימרקטינג – במידה והתחלת לצבור מידע מצד הגולשים, אשר החלו להתעניין בדף שלך – יש לפתוח קמפיין רימרקטינג ולתרגט מחדש את הגולשים עם המותג שלך. שימוש נכון במותג שהחל לצבור תאוצה וכבר נצפה וקיבל מעורבות מצד אותם גולשים, יוריד לכם עלויות בקמפיין ויעלה את תוצאות המעורבות של הגולשים.
  • נוכחות בקבוצות – מהשנה וחצי החולפות, אנו יודעים כי פייסבוק מעודדת אינטרקאציה קבוצתית. קבוצות פעילות שיש להם מעורבות גבוהה מצד הגולשים, כשהאחד מגיב לשני, האלגוריתם יעניק העדפה ברורה, כי התקשורת הבין-קבוצתית מקבלת אצלו עדיפות גבוהה על פני פוסטים אחרים. לכן, שווקו את המותג שלכם ופרסמו אותו במקומות שהוא יוכל לבלוט בהם – תפוצה גבוהה יותר, חשיפה גבוהה יותר = מודעות למותג אורגנית גבוהה יותר!
  • פרסום ממומן במידה ולא הצלחת להגיע לקהל רחב ממוקד לדף העסקי שלך. צור קמפיין במערכת הפרסום של פייסבוק בהתאם למטרה שלך וליעדים העתידיים שלך. כך תוכל ליצור את הקהל הראשוני, להביא אותו למודעות ולהניע אותו לפעולה – ומה יקרה בהמשך? תוכל ליצור פוסטים אורגניים שיביאו למעורבות אורגנית ללא עלות!

האלגוריתם של פייסבוק: ספק מקיים, ספק עוזר – השינויים שבדרך?

אם קראתם את הכל עד כאן, הנקודה הבאה חשובה מאוד – פייסבוק מרבה לבצע שינויים באלגוריתם, ועלינו כמשתמשים וכשמווקים דיגיטליים, להתעדכן בכל רגע נתון, על מנת להתאים את עצמנו.

אם נמשיך ונתמיד, הסיכוי להצלחה ייעלה, אך במידה ונישאר מאחור – אנו עלולים לאבד את הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות וההשקעה שלנו לאורך טווח יכולה לרדת לטמיון.

סרטון על פרסום פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם

לאיזה תוכן תרצו לחזור בעמוד?
אודות המחבר
איתי ורצ'יק: חברת קידום אתרים

תודה שקראתם את המאמר האלגוריתם של פייסבוק: כיצד הוא פועל ואיך הוא משפיע עלינו?. איתי ורצ'יק בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט משנת 2014, יזם ומביא את לקוחותיו להצלחה מרבית.

לקוחות מספרים

אלון טהורי
אלון טהורי
רוצה להודות לאיתי על התוצאות המדהימות שנתת לנו בעזרת בניית אתר וקידום האתר בגוגל. הצלחה מובטחת!
Mickael Lepicier
Mickael Lepicier
אמינים, מהירים, מקועיים, ומבטיחים את המחיר הטוב ביותר על פרסום בגוגל וההשקעה תמיד משתלמת תודה רבה לכם אלופים!!
‏‎Mizrahit Yam Tichonit‎‏
‏‎Mizrahit Yam Tichonit‎‏
איתי תותח. בנה לי אתר וקידם לי אותו אורגנית ומיד התחלתי לקבל טלפונים בלי הפסקה. מספר 1
‏‎Dann Gavriel‎‏
‏‎Dann Gavriel‎‏
אהבתי את היחס והשירות המעולים שנתת לי בפרסום ושיווק בגוגל ויוטיוב מבטיח להחזיר טובה כמו שעזרתם לי, מומלץ בחום!
Navit Shem
Navit Shem
וואלה האתר מהיר יותר, מהמם יותר והמורה יודע לעבוד עם הפרעות קשב קיצור תותח עולם!! קחו קחו אצלו שיעורים צמודים חובה
Galia Matatov
Galia Matatov
לאחר פתיחת גוגל ביזנס ושיווקו, התחלתי לקבל טלפונים בתור מאמנת כושר אישית. ברמה מקצועיות שמתעלה על כל רמה אחרת. תמשיך בעבודת החייל שלך -הישגים ועבודה איכותית שמובילים להרבה לקוחות מרוצים.
Sigalit Bcahar
Sigalit Bcahar
אנשים מגניבים, צעירים, בעלי קו מחשבה אחר.... שווה ביותר.... קריאייטיביות במודעות בגוגל ממומן שעשו ברמה גבוהה
Taly Gutman
Taly Gutman
מקצועי מאוד, יודע על מה מדבר ועושה עבודה מצויינת. השיווק בגוגל עובד מדהים, תודה!
חזי ברלוי
חזי ברלוי
גאוני ובחברה טובה.ברלוי חזי קידם בגוגל בצורה מוצלחת
Sharon Ben-tzur
Sharon Ben-tzur
תודה רבה על אתר מוצלח שווה כל השקעה בניתם לי אתר רווחי וגם יפהה מודה מכל הלבב
שתפו את המאמר עכשיו!
Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
מתנה: קורס בניית אתרי וורדפרס חינמי!

הצטרפו לרשימת תפוצה וקבלו גם:

✅ עדכונים מהבלוג באופן שוטף
✅ טיפים שעובדים בתחום האינטרנט
✅ אפשרויות לשיתופי פעולה מעניינים ומבצעים

בשביל לקבל בחינם את הקורס הדיגיטלי בבניית אתרים בוורדפרס השאירו פרטים:

רגע, לפני שעוזבים..

קבלו מתנה:
קורס בניית אתרי וורדפרס בחינם!