הרשתות החברתיות ללא ספק שדרגו משמעותית את החיים שלנו, ולכן כמעט כל חברה מפרסמת על בניית רשת חברתית.
מצד אחד הן עוזרות לנו להתחבר לאנשים שאנו מכירים לאורך השנים ולשמור על קשר ומצד שני אנשים רבים מעבירים שעות רבות מול המסך במקום לצאת לפגוש את אותם אנשים במציאות.
סרטון על בניית רשת חברתית והשימוש בה - דוגמת פרסום פוסט בפייסבוק
איך בניית רשת חברתית יכולה לשנות את העולם
כך או כך מדובר בטרנד שככל הנראה ימשיך אתנו גם בעשרות השנים הבאות ובשל מידת הפופולריות של הרשתות החברתיות אנשים רבים רוצים להמציא את ה-רשת החברתית הבאה שתהיה פופולרית ואולי אפילו תעשה אקזיט נפלא. בניית רשת חברתית, בעזרתה של חברה לבניית אתרים, אשר תעזור להם לבנות את הרשת החברתית המפורסמת הבאה, תביא את אותם אנשים לעשות את זה.
בניית רשת חברתית הוא למעשה בניית אתר אינטרנט לכל דבר אך מעט שונה במבנה, באחסון, במהות, בחוויית השימוש ועוד.
כיום כבר לא צריך להשקיע עשרות אלפי שקלים בשביל לבנות אתר רשת חברתית מתקדם ובהחלט ניתן גם לעשות שימוש במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס כדי לעשות זאת.
איך לבנות רשת חברתית?
תמיד תהיינה האפשרות לבנות אתר שיהיה רשת חברתית כאשר האתר נבנה בתכנות מלא.
בעבר היו בונים כך אתרים אך היום מדובר באופציה שעשויה לעלות עשרות אלפי שקלים, לא כל אחד מספק אותה וגם כדי למנוע תקלות רבות בהמשך שיצריכו עוד עבודות תכנות, נהוג להשתמש במערכות תוכן מוכנות ועליהן לבסס את המערכת.
הדוגמה הטובה ביותר לכך היא מערכת וורדפרס. מערכת זו הנה מערכת ניהול תוכן שניתן לחבר אליה תבניות שונות ולחסוך עבודה רבה.
יש תבניות של רשתות חברתיות מסוגים שונים ובאמצעות ניתן לבנות את הרשת החברתית שלנו ואף לבצע על תבנית זו את השדרוגים וההתאמות בהתאם לצרכים שלנו.
על אילו דברים חשוב לשים דגש במבנה הרשת החברתית שלנו?
- חוויית משתמש ברמה גבוהה – ברשתות חברתיות אנשים מבלים זמן רב יחסית במהלך היום והשבוע ולכן אתם רוצים לוודא שחוויית השימוש ברשת החברתית שלכם תהיה ברמה הגבוהה ביותר. כלומר מהירות טעינה מהירה של האתר, צבעים נוחים לעין, סידור נכון של התכנים המשותפים שאנשים רואים בפיד שלהם עם הכניסה לאתר, אפשרות הרשמה נוחה ונעימה, אפשרות שיתוף תוכן נוחות ומהירות ועוד.
- אפשרות הרשמה – רשת חברתית מבוססת על משתמשים. באתר רגיל לא תמיד יש אפשרות לאנשים להירשם אולם ברשת החברתית שלכם אתם חייבים לאפשר את השימוש במערכת בתנאי שיירשמו אליה. כך גם התוכן שהם ישתפו יוכל להישמר במשתמש שלהם והם יוכלו להתחבר אל משתמשים אחרים שהם מכירים.
- אפשרויות שיתוף התוכן – כל רשת חברתית מבוססת למעשה על הצורך שלנו לשתף תוכן שקשור אלינו (תמונות, סטטוסים, פוסטים, מצב חברתי, סרטוני ווידיאו, סטורי ועוד). משום כך אתם רוצים לאפשר למשתמשים ברשת שלכם אפשרויות שונות לשיתוף תוכן. כמו כן להחליט מה יהיו אפשרויות התגובה של אנשים.
- אפשרויות התגובות של האנשים – הכוונה כאן היא לסוגי התגובות של אנשים. לדוגמה בפייסבוק עושים לייק, בטוויטר עושים ציוץ וכך הלאה. מלבד סוגי התגובות הללו יש את האפשרויות הנוספות כמו תגובה טקסטואלית לסטטוס/תמונה/ווידיאו, כמו שיתוף הסטטוס, אולי הוספה של גיפים, תיוג אנשים אחרים ועוד.
איך מתחילים לבנות רשת חברתית?
בניית רשת חברתית היא למעשה בניית מערכת שיתוף בין חברים. לאחר שתאפיינו היטב את הקונספט של הרשת החברתית שלכם תוכלו לגשת למלאכת בניית האתר.
האתר יהווה את התשתית אליה יגיעו על המשתמשים שירשמו, יתחברו וישתפו תוכן אחד עם השני.
סוג התוכן, הקונספט והאופן שבו הם יתקשרו תלוי לגמרי באפיון הרשת החברתית שלכם, בקונספט הייחודי שלכם ועוד.
אם בעבר היה צריך לעשרות עשרות אלפי שקלים כדי להקים רשת חברתית הרי היום מדובר במשימה אפשרית בהחלט לכל יזם בכל סדר גודל.
צרו קשר לפרטים נוספים ונשמח לעמוד לשירותכם: